کد خبر 1495325
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
آمریکا: تمرکز ناتو بر حمایت بیشتر از اوکراین است

وزیر خارجه آمریکا افزایش حمایت از اوکراین را دستورکار نشست وزرای خارجه عضو ناتو خواند.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پیش از آغاز نشست غیر رسمی وزرای خارجه عضو ناتو به میزبانی نروژ، بر تداوم خصومت‌ها با روسیه و تقویت حمایت از اوکراین تاکید کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بعد از حضور در اسلو برای شرکت در نشست غیررسمی وزرای خارجه عضو ناتو، با ینس استولتنبرگ دبیرکل این ائتلاف نظامی غربی دیدار کرد و در جمع خبرنگاران علیه روسیه سخن گفت.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، دیپلمات ارشد دولت جو بایدن در اسلو اعلام کرد که دلیل اصلی «موفقیت اوکراین» برای ایستادن در برابر روسیه، «همبستگی فوق العاده» ناتو بوده است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما از روز اول (جنگ اوکراین) گفته‌ایم که در زمینه حمایت از اوکراین، فشار بر روسیه و تقویت اتحاد خودمان چه خواهیم کرد. ما به آنچه گفته‌ایم عمل کرده‌ایم. ما به این کار ادامه خواهیم داد».

آنتونی بلینکن افزود که تمرکز نشست‌های امروز در اسلو حمایت از اوکراین به همراه تقویت بیش از پیش ائتلاف کشورهای عضو ناتو خواهد بود.

پیش از سخنان وزیر خارجه آمریکا، همتای آلمانی او و همچنین دبیرکل ناتو که برای نشست وزرای خارجه در اسلو حضور دارند نیز درباره اوکراین و روسیه اظهارنظر کردند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو از اتفاق نظر اعضا برای عضویت اوکراین در این ائتلاف سخن گفت و همزمان تاکید کرد که روسیه درباره این موضوع از حق وتو برخوردار نیست.

به رغم این اظهارنظر، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان مخالفت این کشور با عضویت اوکراین در ناتو در شرایط کنونی را اعلام کرد و گفت: «سیاست درهای باز ناتو به قوت خود باقی است اما مشخص است که ما نمی‌توانیم درباره پذیرش اعضای جدید (که) در وسط جنگ هستند، صحبت بکنیم».

سخنان مقام‌های ارشد کشورهای غربی درباره حمایت بیشتر از اوکراین و احتمال عضویت آن در ناتو در شرایطی مطرح می‌شود که روسیه همواره هشدار داده که الحاق اوکراین به این ائتلاف نظامی را خط قرمز می‌داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس