سازمان‌ملل به‌محکومیت حمله پهپادی به‌مسکو بسنده کرد

خبرگزاری سانا: انتصاب ایران بعنوان نائب رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل درحالی صورت گرفت که در هفته‌های گذشته، آمریکا تلاش گسترده‌ای برای جلوگیری از این سمت انجام داده بود.

به گزارش مشرق،‌ سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی بار دیگر صحنه پیروزی دیپلماسی ایران بر آمریکا و حامیانش بود تا جمهوری اسلامی ایران هم بعنوان نائب رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل و هم بعنوان گزارشگر کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع عمومی و عضو هیات رئیسه این کمیته برگزیده شود.

خبرگزاری سانا در ادامه گزارش خود نوشت : مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح دیروز (پنجشنبه) با اجماع نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک را به عنوان نایب رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی انتخاب کرد.

با این تصمیم، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پنج نایب رئیس مجمع عمومی از گروه آسیا- اقیانوسیه در نشست آتی مجمع که از سپتامبر آینده و با حضور مقامات عالیرتبه کشورها آغاز به کار خواهد کرد، منصوب شده است.

نواب انتخابی رئیس مجمع عمومی علاوه بر مدیریت نشست‌های مجمع آتی، به همراه پنج عضو دائم شورای امنیت اعضای کمیته عمومی را تشکیل می‌دهند که مسؤولیت تعیین دستورکار و اولویت بندی نشست‌های مجمع را عهده‌دار خواهد بود.

سانا در گزارش خود اشاره کرد : مجمع عمومی همچنین با اجماع کاندیدای ایران را به عنوان گزارشگر کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع عمومی و عضو هیات رئیسه این کمیته منصوب کرد.

این انتصاب در حالی صورت می‌گیرد که طی هفته‌های گذشته، نمایندگی آمریکا در نیویورک تلاش گسترده‌ای در محافل دیپلماتیک برای جلوگیری از انتصاب ایران در این دو سمت انجام داده بود.

تایید ۵۶ عضو گروه آسیا و اقیانوسیه

این در حالی است که پیشتر ۵۶ عضو گروه آسیا-اقیانوسیه کاندیداتوری ایران را برای این پست به تایید رسانده بودند.

نمایندگان آمریکا و اسرائیل پس از تصویب این تصمیم، ضمن تکرار اتهامات واهی علیه برنامه موشکی و هسته ای کشورمان نسبت به انتخاب ایران اعتراض کردند.

مخالفت آمریکا با صراحت و عصبانیت بیان شد

نماینده آمریکا که از این انتخاب عصبانی بود، نتوانست خشم خود را پنهان کند و بصراحت اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا با انتخاب ایران به عنوان نایب رییس در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی مخالف است.

وی سپس با تکرار اتهامات همیشگی واشنگتن مدعی شد که ایران تحریم های شورای امنیت را نادیده می گیرد، حقوق بشر را نقض و سلاح صادر می کند و در سراسر خاورمیانه و جهان بی ثباتی ایجاد می کند و نمی تواند به عنوان یک بی طرف در نقش خود به عنوان نایب رییس مجمع عمومی عمل کند زیرا به طور مکرر نشان داده است که به صلح و امنیت جهان اهمیت نمی دهد.

نماینده آمریکا که از شکست تلاش های واشنگتن در این دو انتخاب عصبانی بود، گفت که آمریکا به مخالفت خود با نقش رهبری ایران در سازمان ملل ادامه خواهد داد.

انتقاد از سیاست ریاکارانه آمریکا

هیات جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به آمریکا و نماینده رژیم صهیونیستی با اعتراض به سیاسی کردن موضوع گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره عضوی مسئول و فعال در نشست های مجمع عمومی بوده و صدایی رسا برای کشورهای در حال توسعه است.

نماینده ایران در این نشست سازمان ملل با انتقاد از سیاست ریاکارانه آمریکا اظهار داشت این طنز تلخی است که دولت آمریکا در حالیکه خود به صورت یکجانبه و غیرقانونی و در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ از برجام خارج شده است، جمهوری اسلامی ایران را به نقض این قطعنامه متهم می کند.

دیپلمات ایران همچنین تصریح کرد: اظهارات فرافکنانه نماینده اسرائیل علیه ایران، تداوم سیاست این کشور برای سرپوش گذاشتن به جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و منطقه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 1
    اینها همش ادا در اوردن است و السلام اینها خودشون دارند کارهایی می کنند مثلا می خواهند ایران را براندازی کنند تا این صندلی ها به حکومت پهلوی برسد یا اینکه دنبال اینند که به مردم بگند که این براندازی ها داخلیست چون مردم به دخالت خارجی حساسند ببینید ایران کجاست و از این جور حرفها
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس