کد خبر 1495733
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
تداوم رگبار پراکنده باران و وزش باد/ورود سامانه بارشی به کشور طی چند روز آینده

سازمان هواشناسی با صدور هشدار تداوم فعالیت سامانه بارشی و احتمال خسارت به کشاورزان از بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۵ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق شمال غرب،‌ ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی،‌ ارتفاعات زاگرس مرکزی، برخی مناطق استان‌های یزد، اصفهان، فارس،‌ کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار،‌رعدوبرق، وزش بد شدید موقتی و در برخی مناطق وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است.

این وضعیت تا یکشنبه آینده در برخی مناطق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز برای جنوب شرق فارس، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان،‌ شمال و غرب هرمزگان و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

طی ۵ روز آینده در شرق کشور و تا یکشنبه در خوزستان در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۳

نوع مخاطره: رگبارورعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۳: جنوب شرق فارس، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، شمال و غرب هرمزگان، شمال خراسان رضوی.

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها ، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    تا باشه از این هشدارها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس