وزارت دادگستری آمریکا به تحقیقات از معاون ترامپ پایان داد

تارنمای شبکه خبری سی ان ان خبر داد که تحقیقات در مورد احتمال سهل انگاری در نگهداری اسناد طبقه بندی شده مکشوفه در منزل معاون رئیس جمهوری سابق مختومه شده و اتهامی متوجه وی نخواهد بود.

به گزارش مشرق، سی ان ان نوشت که این تصمیم در آستانه اعلام رسمی ورود مایک پنس به کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اتخاذ شده است. مختومه شدن تحقیقات در مورد نحوه نگهداری از این اسناد در منزل پنس، این چهره جمهوریخواه را قادر می سازد تا در نظر رای دهندگان تفاوت های خود با ترامپ را که هدف تحقیقات مشابهی قرار دارد، برجسته تر سازد.

وکیل پنس اوایل زمستان پارسال خبر داده بود که پس از کشف اسناد طبقه بندی شده در منزل جو بایدن، وی از وکیلش خواست تا مدارک وی را نیز بررسی کند. در نتیجه حدود ۱۰ سند طبقه بندی شده در منزل پنس کشف شد.

وی این اسناد را پس از کشف به اف بی آی تحویل داد و این نهاد امنیتی به همراه معاونت امنیت ملی وزارت دادگستری تحقیقاتی را در مورد چگونگی انتقال این اسناد به منزل پنس آغاز کردند. پنس با اعلام آنکه از وجود این اسناد در خانه اش اطلاعی نداشته اذعان کرد که اشتباه هایی رخ داده و مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

تحقیقات وزارت دادگستری در مورد وجود اسناد طبقه بندی شده در منازل رئیسان جمهوری کنونی و سابق آمریکا هنوز ادامه دارد.

پنس ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) و همزمان با اعلام ورود به کورس رقابت، در جلسه پرسش و پاسخ شبکه سی ان ان نیز شرکت خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس