کد خبر 1491654
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
تداوم برتری ترامپ بر دیگر رقبای جمهوری‌خواه در یک نظرسنجی

طبق نتایج یک نظرسنجی جدید، برتری دونالد ترامپ بر دیگر نامزدهای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه تقویت شده است.

به گزارش مشرق، نتایج نظرسنجی جدید شرکت افکارسنجی «هاروارد کپس/هریس» نشان داد، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا برتری خود را در رقابت با دیگر رقبای جمهوریخواهش بر سر کسب نامزدی ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه افزایش داده است.

به نوشته پایگاه «هیل»، طبق نتایج این نظرسنجی دونالد ترامپ در رقابت فرضی با دیگر چهره‌هایی که نامشان به عنوان نامزدهای ریاست جمهوری بالقوه و بالفعل رقابت مقدماتی جمهوریخواهان مطرح شده، ۵۸ درصد رای کسب می‌کند. این رقم نسبت به برتری که در نظرسنجی مشابه ماه گذشته میلادی برای ترامپ ثبت شد، سه درصد بیشتر است. «ران دسانتیس»، فرماندار فلوریدا و نزدیک ترین رقیب دونالد ترامپ در رقابت درون حزبی جمهوریخواهان تنها ۱۶ درصد رای به دست آورد که چهار درصد نیز کمتر از رای او در نظرسنجی قبلی است.

در نظرسنجی جدید «هاروارد کپس/هریس»، هیچ کاندیدای دیگری اعم از بالقوه یا بالفعل، نتیجه‌ای نزدیک به رای دونالد ترامپ یا ران دسانتیس کسب نکرده‌اند. «ویوک راماسوامی»، یک بازرگان و کارآفرین محافظه‌کار، «نیکی هیلی»، سفیر دولت سابق آمریکا در سازمان ملل و «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا که هنوز رسما نامزدی خود را اعلام نکرده، هر کدام با کسب تنها چهار درصد رای، مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند.

به نوشته پایگاه هیل، انتظار می‌رود دسانتیس چند روز دیگر رسما وارد رقابت مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شود و نتایج نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد، این فرماندار فلوریدا هنوز نتوانسته وجهه خود را بعد از یک سری گام‌های غلط اخیرش و حملات ترامپ دوباره تقویت کند.

با این وجود اکثریت رای‌دهندگان جمهوریخواه هنوز باور دارند دسانتیس یک تهدید جدی برای ترامپ در رقابت ریاست جمهوری به حساب می آید. این دو در حال حاضر با سفر به نقاط مختلف و شرکت در گردهمایی ها و تجمعات، خودشان را برای شرکت در رقابت تعیین نامزد ریاست جمهوری نهایی حزب جمهوریخواه برای سال ۲۰۲۴ آماده می‌کنند.

۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان نظرسنجی مذکور گفتند، این فرماندار ایالت فلوریدا ظاهرا آماده ایجاد چالشی واقعی برای رئیس جمهور سابق آمریکا است در حالی که ۴۳ درصد گفتند، از نظر آنها شانس دسانتیس رو به افول است.

«مارک پن»، مدیر مشترک این نظرسنجی اظهار کرد: «دسانتیس نامزدی خود برای ریاست جمهوری را در محیطی که نسبت به چند ماه قبل خیلی سخت‌تر شده اعلام می‌کند اما اکثر رای‌دهندگان هنوز معتقدند او همچنان قادر به ایجاد یک چالش جدی برای ترامپ است.»

به نوشته پایگاه هیل، دسانتیس طبق گمانه‌زنی‌ها قرار است زمانی در هفته آینده رسما وارد رقابت تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه شود.

نظرسنجی اخیر «هاروارد کپس/هریس» در بازه زمانی ۱۷ و ۱۸ مه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت)‌ با شرکت ۲۰۰۴ فرد ثبت نام کرده به عنوان رای دهنده برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس