کد خبر 1491226
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
یک جمهوری‌خواه دیگر در انتخابات آمریکا نامزد شد

تنها سناتور سیاهپوست جمهوری‌خواه آمریکایی تبدیل به جدیدترین چهره‌ای که به رقابت تعیین نامزد ریاست جمهوری این حزب وارد می‌شود شد.

به گزارش مشرق، «تیم اسکات»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا رسما برای رقابت در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد شد.

در این مرحله، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای رقابت نهایی با نامزد حزب دموکرات که به احتمال قریب به یقین«جو بایدن» خواهد بود تعیین خواهد شد.

تیم اسکات با ثبت‌نام در کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا رسماً برای رقابت در این مرحله نامزد شده است. او شعار کارزار انتخاباتی خود را «تیم اسکات برای آمریکا» تعیین کرده است.

اسکات از سال ۲۰۱۳ به عنوان سناتور ایالت کارولینای جنوبی خدمت کرده است. او ابتدا توسط «نیکی هیلی»، فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی که در رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه با اسکات رقابت می‌کند، در کرسی سناتوری خود منصوب شد. او علاوه بر اینکه یکی از ۱۱ فرد سیاهپوست وارد شده تا کنون به مجلس سنای آمریکا است،‌ اولین نماینده سیاهپوستی است که هم کرسی مجلس نمایندگان و هم کرسی مجلس سنای کنگره آمریکا را در اختیار داشته است.

وی در حالی به رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه پیوسته که پیش از او نیکی هیلی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، ایسا هاچینسن، فرماندار سابق ایالت آرکانزاس و ویوک راماسوامی، یک کارآفرین و تاجر محافظه‌کار نیز برای ورود به این رقابت نامزد شدند.

انتظار می‌رود، «ران دسانتیس»، فرماندار ایالت فلوریدا و «کریس کریستی»، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی آمریکا هم در روزهای آینده رسما برای رقابت مقدماتی تعیین نامزد ریاست جمهوی حزب جمهوریخواه نامزد شوند.

بر اساس اکثر نظرسنجی‌ها، دونالد ترامپ با وجود سوءسابقه‌هایش همچون تجربه دو بار استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا، شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، تحریک حمله مرگبار به کنگره آمریکا برای حفظ قدرت خود، مواجهه با اتهامات کیفری در ایالت زادگاهش یعنی نیویورک و متهم شدن به صورت بالقوه در دست کم دو تحقیقات کیفری دیگر وضعیت بهتری نسبت به سایر چهره‌های حزب جمهوری‌خواه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس