میشل اوباما

وال استریت ژورنال در مطلبی میشل اوباما را قوی‌ترین نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرد.

به گزارش مشرقوال‌استریت ژورنال نوشت: در صورتی که نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا از دستور کار- خودش و دموکرات‌ها- خارج شود و از حضور در رای‌گیری کناره‌گیری کند؛ این حزب می‌تواند روی پیروزی میشل اوباما همسر رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده نیز حساب باز کند. به عقیده نویسنده این نشریه؛ اگر چه در صورت کناره‌گیری جو بایدن می‌توان روی ماشین قدرتمند سیاسی هیلاری کلینتون نیز حساب باز کرد، اما در این میان یک بانوی اول دیگر نیز وجود دارد که می‌توان از او به عنوان قوی‌ترین نامزد احتمالی دموکرات‌ها نام برد.

داگلاس شوئن مشاور ارشد کارزار انتخاباتی بیل کلینتون در سال ۱۹۹۶ و مشاور کارزار هیلاری کلینتون در سال ۲۰۰۰ برای انتخابات سنا نوشته که عملکرد حیرت‌انگیز دونالد ترامپ در برنامه «تالار شهر» شبکه خبری «سی. ان. ان» در کنار نتایج نظرسنجی‌های اخیر این واقعیت را به برخی از دموکرات‌ها نشان داده که هم‌چنان می‌توان به احتمال ریاست‌جمهوری دوباره دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ فکر کرد. در جدیدترین نظرسنجی در این زمینه که به طور مشترک توسط روزنامه واشنگتن‌پست و شبکه خبری ای. بی. سی به انجام رسیده؛ مشخص شده که جو بایدن رئیس‌جمهور حال حاضر ایالات متحده امریکا این روزها از یک محبوبیت ۳۶ درصدی بهره‌مند است و این یعنی که این مقام مستقر در رقابت برای حفظ کرسی ریاست جمهوری خود حدود ۶ امنیاز از دونالد ترامپ عقب افتاده است. این وضعیت که دموکرات‌ها را به فکر پیدا کردن گزینه‌هایی برای جایگزینی بایدن انداخته؛ در عین حال این پرسش را نیز مطرح کرده که اگر به هر دلیل جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود، چه فرد دیگری را می‌توان به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ مد نظر قرار داد؟

مطمئنا جو بایدن مادام که از نظر وضعیت جسمانی و موقعیت سیاسی توانایی کار کردن داشته باشد، نامزد اصلی دموکرات‌ها باقی خواهد ماند. ولی با این حال در صورتی که روند پس‌رفت و افول او در نظرسنجی‌ها هم‌چنان ادامه داشته باشد، یا این که از نظر وضعیت جسمانی و مسایل مربوط به سلامتی شاهد بدتر شدن قابل‌توجه حالش شویم، آن وقت است که می‌توان به این امکان فکر کرد که بزرگان دموکرات کنگره او را به کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری تشویق کنند. در این میان متاسفانه این احتمال شامل اقلیت کم شماری نمی‌شود و به عبارت بهتر در شرایط حال حاضر آمریکا اکثریت قابل توجهی از جمعیت دموکرات‌های کشور- از جمله بسیاری از رای‌دهندگان حزب- به این فکر افتاده‌اند که جو بایدن دیگر نباید نامزد انتخابات شود. این باور را نتیجه نظرسنجی مشترک ای. بی. سی و واشنگتن‌پست نیز تائید می‌کند- که در جریان آن در حدود دو سوم یا به طور کاملاً دقیق ۶۳ درصد از مردم بزرگسال آمریکا اظهار داشتند که بایدن فاقد توانایی ذهنی لازم و ۶۲ درصد هم گفتند که معتقدند او فاقد سلامت جسمانی لازم برای خدمت موثر به کشور در جایگاه ریاست جمهوری آمریکاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس