جمهوریخواهان علیه جمهوریخواهان

اعلام رسمی حضور فرماندار ایالت فلوریدا در رقابت های درون حزبی انتخابات ۲۰۲۴ آتش اختلافات میان جمهوریخواهان را بر افروخته تر کرد.

به گزارش مشرق، نشریه دیجیتال نیوزویک در گزارشی به بالا گرفتن رقابت های درون حزبی میان داوطلبان نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پرداخت و نوشت که جنگ لفظی بین دونالد ترامپ و ران دیسانتیس تشدید شده و برخی از چهره های شاخص حزب جمهوری‌خواه در آستانه رقابت های درون حزبی به حمایت از داوطلبان مورد نظر خود پرداخته اند.

به نوشته این تارنمای نزدیک به دموکرات ها، فرماندار ۴۴ ساله ایالت فلوریدا چهارشنبه گذشته (۳ خرداد) به صورت رسمی حضور در رقابت های درون حزبی را در توییتر اعلام و به ماه ها گمانه زنی در این مورد پایان داد.

ترامپ ۷۶ ساله که تمامی نظرسنجی های اخیر حاکی از پیشتازی او در میان دیگر داوطلبان احتمالی جمهوریخواه بود، به حملات هفته‌های اخیر به فرماندار فلوریدا ادامه داد و آغاز به کار مبارزات انتخاباتی رقیبش را «فاجعه ‌بار» خواند و افزود که سیاست های او در دوران همه گیری کووید در مقایسه با آنچه که در نیویورک و به وسیله اندرو کومو فرماندار سابق دموکرات این ایالت انجام شد، رنگ می بازد.

در همین حال، توماس مسی (Thomas Massie)، نماینده جمهوری خواه مجلس، در توییتی به سخنان رئیس جمهور سابق واکنش نشان داد و ترامپ را به خاطر روابطش با دکتر آنتونی فاوچی و سیاست های دولت وی در آغاز همه گیری کرونا انتقاد کرد.

دیسانتیس نیز که برخی از استراتژیست های جمهوری خواه او را به نامزدی در انتخابات تشویق کرده اند، پنجشنبه (۴ خرداد) به ترامپ تاخت و گفت که اردوگاه ترامپ بر او متمرکز شده زیرا او را بزرگترین تهدید سیاسی می دانند.

دیسانتیس گفت: اعمال ترامپ نشان می‌دهد که می‌داند من فرصت خوبی برای شکست او دارم. او جز من از هیچ کس انتقاد نمی کند. اگر (اردوی ترامپ) شانسی برای پیروزی من قائل نبود، از من انتقاد نمی کردند.

در ادامه این بگو مگو، ترامپ در شبکه اجتماعی تروث نوشت که اگر در دوران ریاست جمهوری از دیسانتیس حمایت نمی کرد، احتمال پیروزی وی در انتخابات مقدماتی جمهوری ‌خواهان برای فرمانداری فلوریدا صفر بود.

استیو بنن (Steve Bannon)، از چهره های تاثیرگذار در رسانه های محافظه کار و مشاور سابق کاخ سفید نیز از رئیس پیشین خود برای یک دوره ریاست جمهوری دیگر حمایت کرد و تاخیر ناشی از مشکلات فنی در اعلام نامزدی دیسانتیس در توییتر را "دلقک بازی" خواند.

با این حال برخی از جمهوریخواهان به دنبال ایجاد وحدت میان دو نامزد اصلی حزب هستند. تام زاویستوفسکی، از چهره های وابسته به جنبش راستگرای "تی پارتی"، معتقد است که مناظره های نخست و رای گیری مقدماتی، پرچمدار جمهوریخواهان را تعیین خواهند کرد. به اعتقاد وی، گزینه مناسب، نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری با معاونت دیسانتیس خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس