کد خبر 1495812
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
اوکراین

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با بیان این که کشورش آماده است ضد حملاتی را که مدتهاست انتظار آن می‌رود، آغاز کند، لحن خود را با این هشدار که این اقدام ممکن است زمان بر و پرهزینه باشد، تعدیل کرد.

به گزارش مشرق، ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه با وال استریت ژورنال مدعی شد که «ما قویا بر این باوریم که موفق خواهیم شد».

وی گفت: «نمی‌دانم چقدر این ضد حملات طول بکشد. صادقانه بگویم، این حملات به طرق مختلف و کاملا متفاوت انجام می‌شود. اما ما این کار را انجام خواهیم داد و آماده‌ آن هستیم».

زلسنکی در مصاحبه ای یکساعته با این روزنامه آمریکایی که طیف گسترده ای از مسائل را در بر می گرفت همچنین گفت نگران انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا است زیرا ممکن است دولتی روی کار آید که کمتر از اوکراین حمایت کند.

دولت جو بایدن از آغاز جنگ اوکراین به ارائه کمک امنیتی به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد دلار و ارائه کمک های نظامی بیشتری متعهد شده است.

اما دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و نامزد اصلی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، ماه گذشته از حمایت از اوکراین خودداری کرد و در مقابل گفت که به دنبال پایان دادن سریع به جنگ است، بدون اینکه بگوید چگونه این اقدام را انجام خواهد داد.

زلنسکی با بیان این که نگران آن است هر گونه تغییری در دولت آمریکا در این روند تاثیر داشته باشد، اظهار داشت در حالی که روسیه تاکنون کریمه و بخش هایی از شرق اوکراین را تحت تصرف دارد، ادعای ترامپ را درباره این که اگر رئیس جمهور شود، ظرف ۲۴ ساعت می تواند جنگ اوکراین را پایان دهد، درک نمی کند.

درخواست از چین و تاکید بر نیاز به سامانه‌های دفاع موشکی

زلسنکی در بخش دیگری از مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت چین باید برای واداشتن روسیه به خویشتنداری تلاش کند.

وی درباره دریافت تسلیحات از غرب گفت: کشورش به فوریت به سامانه های ضد موشک پاتریوت ساخت آمریکا برای حفاظت از شهروندان خود در مقابل بمباران های هوایی و ایجاد سپری برای محافظت از نیروهای خط مقدم جنگ نیاز دارد.

رئیس جمهوری اوکراین افزود که کی یف مایل بود برای حملات آتی تسلیحات بیشتری داشته باشد. با این حال، اوکراین آماده حرکت است.

وی گفت ما دوست داریم سلاح خاصی داشته باشیم، اما نمی توانیم ماه ها صبر کنیم.

اعتراف به برتری هوایی روسیه

زلنسکی به برتری هوایی روسیه در خطوط مقدم جنگ اعتراف کرد و گفت فقدان حفاظت در مقابل قدرت هوایی روسیه به معنای آن است که «بسیاری از سربازان در ضد حملات کشته خواهند شد.»

وی با این حال مدعی شد که نیروهای زمینی اوکراین «قوی‌تر و با انگیزه‌تر» هستند.

زلنسکی همچنین بار دیگر از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست مسیر روشنی را برای عضویت این کشور در این ائتلاف پیشنهاد دهد.

وی گفت برخی از اعضای ناتو از ترس روسیه نمی خواهند کی یف به عضویت این ائتلاف در آید. اما فشارها بر این ائتلاف برای ارائه مسیر روشنی جهت عضویت اوکراین و ارائه ضمانت های امنیتی افزایش یافته است.

به نوشته وال استریت ژورنال، ضد حملات برای زلنسکی به عنوان بازیگر و کمدین سابق که رهبری او در طول جنگ اوکراین وی را به شهرت جهانی رسانده، از اهمیت بالایی برخوردار است. نتیجه این ضد حملات، خطوط حمایت نظامی غرب و آینده اوکراین را شکل خواهد داد.

زلنسکی لحن خود را از قدردانی از حامیان غربی به خاطر تحویل کمک تسلیحاتی به اظهارات ناامیدکننده درباره عدم تمایل آنها به ارسال مقادیر بیشتر تسلیحات قدرتمند به اوکراین برای مقابله با حملات روسیه، تغییر داد.

اظهارات او نشان داد که او باید بین فشار برای کسب آنچه که برای استقلال اوکراین نیاز هست و نیز دستیابی به حمایت سیاسی در داخل با خودداری از فشار بیش از حد بر متحدانش که می‌تواند حمایت آنان را تضعیف کند، توازن ایجاد کند.

به گفته مقامات غربی، به نظر می رسد ضد حملات قریب الوقوع اوکراین در راه است و اوکراین منتظر پایان فصل بارش و خشک شدن زمین است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 0
    زلنسکی، باش تا صبح دولتت بدمد
  • US ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 0
    نیروی هوایی اوکراین سال دیگه قوی میشه ، پس نباید الان روش حساب باز کرد ، من که فکر نمی‌کنم اصلاً ترامپ رییس جمهور بشه ، بایدن در سیاست واقعا بهتره ، ترامپ در اقتصاد ، و اینکه ترامپ یه رقیب درون حزبی داره که هم از بایدن و هم از ترامپ بهتره...
  • خدمت IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    زلنسکی منتظر خشک شدن زمین و جاده های تمیز و صاف و آسفالت شده و با تانک های چرخدار لاستیکی با سرعت بالا در عرض چند ساعت حتی مسکو را فتح خواهد کرد 😂😂😂ارتش‌ روسیه هم بدون اینکه تیراندازی، به طرف کوه ها و غارها فرار کرد، زلنسکی هم میشه پادشاه ناتو خواهد شد 🤩
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 1
    آقای زلنسکی موفق باشی
  • عمیر IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 1
    زنده باد چهره مقاومت !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس