کد خبر 1506060
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
جمهوری چک خواستار عضویت اوکراین در ناتو شد

نخست‌وزیر جمهوری چک پس از دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین در پراگ، خواستار حمایت همه اعضای ناتو از الحاق کی‌یف به این ائتلاف غربی شد.

به گزارش مشرق، در ادامه سفرهای ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برای جلب حمایت‌ کشورهای غربی در جنگ با روسیه، او به پراگ پایتخت جمهوری چک رفت و با «پتر فیالا» نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

نخست‌وزیر جمهوری چک پس از دیدار با زلنسکی، ضمن اعلام کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین در جنگ با روسیه، خواستار حمایت غربی‌ها از عضویت اوکراین در ناتو شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیالا با بیان اینکه آینده اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو قرار دارد اعلام کرد که جمهوری چک انتظار دارد همه اعضای ناتو با الحاق اوکراین به ناتو موافقت کنند.

او که کشورش از ابتدای جنگ اوکراین و روسیه یکی از حامیان کی‌یف بوده است، پس از دیدار با زلنسکی اعلام کرد که جمهوری چک کمک‌های تسلیحاتی جدید شامل بالگردهای نظامی در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

اظهارات نخست‌وزیر جمهوری چک در حمایت از عضویت اوکراین در ناتو و اعلام کمک نظامی جدید در شرایطی صورت گرفته که کشورهای غربی از ابتدای جنگ اوکراین، در حال کمک‌های همه جانبه به کی‌یف و اعمال فشارهای بی سابقه علیه مسکو هستند.

مقام‌های روسیه بارها به آمریکا و دیگر متحدان درباره تبعات الحاق اوکراین به ناتو هشدار داده‌ و حتی برخی مسئولان روسی این موضوع را خط قرمز روسیه خوانده‌اند.

در هفته‌های اخیر، اظهارنظرهای مقام‌های غربی درباره الحاق اوکراین به ناتو بیشتر شده است. سخنگوی کاخ سفید اخیرا با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درباره امکان عضویت اوکراین در ناتو، گفت که اوکراین ابتدا باید اصلاحاتی را انجام دهد تا واجد شرایط شود.

پیش از این، «اولاف شولتز»‌ صدراعظم آلمان ضمن تکرار مخالفت خود با عضویت فوری اوکراین در ناتو، تاکید کرد که هیچ کشور در حال جنگی نمی‌تواند به این ائتلاف نظامی بپیوندد.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان، دوشنبه هفته گذشته گفته بود که اکثر وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مذاکرات پشت درهای بسته، با این موضوع موافق هستند که گفت‌وگو درباره عضویت اوکراین در ناتو در حالی که درگیری مسلحانه همچنان ادامه داشته، غیرممکن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    3 1
    درود به کشور جمهوری چک و کشور عشاق اوکراین مقتدر ! 💛💙
    • شیپورچی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 1
      اینجور نشستن و کامت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و ساکنین آن (=قوم لوط) جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید.
    • شیپورچی IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      اینجور نشستن و کامنت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و ساکنین آن (=قوم لوط) جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید.
  • عمیر IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    1 1
    شعار هر ایرانی ، درود بر هر اوکراینی !
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    2 1
    بسیار عالی! درود بر جناب آقای ولودیمیر زلنسکی و ارتش آزادی بخش اوکراین و آرزوی موفقیت برای هردو!!
    • عمیر IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      1 1
      💛💙
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 1
      اینجور نشستن و کامنت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و ساکنین آن (=قوم لوط) جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس