کد خبر 1497898
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
نخست وزیر کانادا

نخست‌وزیر کانادا در یک سفر از پیش اعلام نشده برای دیدار با مقام‌های اوکراینی وارد پایتخت این کشور شد.

به گزارش مشرق، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در یک سفر از پیش اعلام نشده، امروز (شنبه) وارد «کی‌یف» پایتخت اوکراین شد.

کانادا به عنوان یکی از کشورهای عضو ناتو محسوب می‌شود که از ابتدای جنگ اوکراین در حال ارائه حمایت‌های همه جانبه اقتصادی و نظامی و تشدید فشارها علیه روسیه است و اخیراً اوایل اردیبهشت ماه، وزارت دفاع این کشور در یک بیانیه اعلام کرد که بسته کمک نظامی به ارزش ۳۹ میلیون دلار کانادا (۳۱ میلیون دلار آمریکا) در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد. (جزئیات بیشتر)

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، ترودو به همراه «کریستیا فریلند» وزیر امور دارایی کانادا وارد کی‌یف شده است و آن‌طور که روزنامه «گلوب اند میل» گزارش کرده است، هیأت کانادایی قرار است یک روز در اوکراین بمانند.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر کانادا قصد دارد در این سفر با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کند و ظاهراً مذاکرات بر حمایت اتاوا از کی‌یف و نقش کانادا در بازسازی اوکراین متمرکز خواهد بود.

این دومین سفر ترودو به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی محسوب می‌شود و اولین بار در ماه می ۲۰۲۲ به اوکراین سفر کرده بود.

نخست‌وزیر کانادا اواخر اردیبهشت ماه امسال بعد از دیدار با رئیس‌‍جمهور اوکراین در حاشیه نشست «گروه ۷» در ژاپن، بر ادامه کمک‌های تسلیحاتی و مالی اتاوا از کی‌یف تأکید کرد.

کانادا و دیگر کشورهای غربی در حال اعمال تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه هستند و همچنین به دیگر کشورها در اقصی نقاط جهان از هند در آسیا گرفته تا برزیل در آمریکای لاتین، برای دور شدن از روسیه و منزوی کردن این کشور فشار می‌آورند.

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ش. AE ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 0
    فضول محله وارد کی یف شد این بابا کار و زندگی نداره یکی نیست بهش بگه جریان گور های دسته جمعی کودکان بومی کانادایی چی شد آقای حقوق بشر خاک بر سر اوکراین و اون ریس جمهور دلقک که افسار شون دادن دست این احمق ها
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    به به خیلی عالی
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 0
    کانادا حیوان دست اموز انگل های استعمارگر انگل یس و امریکاست
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    رفته دست بوس اربابش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس