درخواست وزیر دفاع آمریکا از متحدان ناتو برای افزایش حمایت از اوکراین

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا  روز پنجشنبه از متحدان کی‌یف خواست تا برای تامین تسلیحات و مهمات بیشتر  به‌ویژه در زمینه دفاع هوایی این کشور برای مقابله با تهاجم روسیه، «تلاش خود را افزایش» دهند.

به گزارش مشرق، آستین در سخنرانی خود در نشست وزرای دفاع گروه تماس متشکل از ۵۰ کشور به رهبری آمریکا که به اوکراین کمک نظامی می کنند، تأکید کرد که کی یف به حمایت کوتاه مدت و بلندمدت نیاز دارد زیرا جنگ یک "ماراتن است، نه یک مسابقه دو سرعت".

رئیس پنتاگون در نشست ناتو در بروکسل خاطرنشان کرد که این ائتلاف تاکنون سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت، ای آر ای اس تی و ناسامز را به اوکراین تحویل داده و این سامانه ها از کی یف در برابر حملات موشکی روسیه محافظت کرده اند. اما او گفت که اوکراین به کمک های بیشتری نیاز دارد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «من از اعضای این گروه تماس می‌خواهم به تلاش های خود ادامه دهند تا تجهیزات و مهمات دفاع هوایی که اوکراین برای محافظت از شهروندانش به آنها نیاز فوری دارد، فراهم کنند. ما همچنین به تطبیق کمک های خود با شرایط و نیازهای متغیر نیروهای اوکراین ادامه خواهیم داد.»

این سیزدهمین نشست گروه تماس است که واشنگتن سال گذشته برای هماهنگی کمک های نظامی غرب به کی یف تشکیل داد.

قرار است وزرای دفاع ناتو به طور جداگانه با الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین دیدار تا در مورد حمایت از کی یف گفتگو کنند. این نشست در حالی برگزار می‌شود که اعضای ناتو درگیر بحث‌های فشرده درباره تمایل اوکراین برای پیوستن به این ائتلاف و برنامه‌های بلندمدت برای تضمین امنیت این کشور پس از پایان جنگ هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    زلنسکی خواجه ای را ماند که برپشت خری لنگ بنشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته است!!!!
  • FR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 1
    کی یف شکست بخوره کار هژمونی امریکا برای همیشه تمومه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس