روایت پولیتیکو از شرط و شروط آمریکایی‌ها برای ادامه حمایت از اوکراین

یک نشریه آمریکایی روایتی از شرط و شروط آمریکایی‌ها برای ادامه حمایت‌های نظامی از اوکراین ارائه کرده است.

به گزارش مشرق، گزارش یک رسانه آمریکایی حاکی است دولت آمریکا علی‌رغم لفاظی‌ها در محافل علنی، ادامه حمایت تسلیحاتی از اوکراین را به کسب موفقیت‌های جنگی در میدان نبرد علیه روسیه منوط کرده است.

وبگاه پولیتیکو گزارش داده علی‌رغم ادعاهای علنی مقام‌های آمریکا مبنی بر اینکه «تا هر زمان که لازم باشد» از اوکراین حمایت خواهند کرد مقام‌های آمریکایی چند وقت پیش به همتایان خود در کی‌یف هشدار دادند لازم است به زودی دستاوردهای میدانی عمده‌ای در میدان نبرد به دست بیاورند.

پولیتیکو نوشته مقام‌های آمریکایی به کی‌یف هشدار داده‌اند با وارد شدن آمریکا به فصل انتخاباتی ممکن است حفظ کردن این سطح از کمک‌های امنیتی و اقتصادی کار دشواری باشد.

مطابق با این گزارش، قانونگذاران اوکراین هم می‌گویند در گفت‌وگوهای اخیری که با مقام‌های وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا داشته‌اند آنها از پاسخ دادن به سوالات اوکراینی‌ها درباره نحوه ادامه حمایت‌ها از کی‌یف طفره رفته و گفته‌اند: «بگذارید ببینیم ضد حمله [علیه روسیه] چطور پیش می‌رود.»

قبل از آغاز ضد حمله اوکراین - که گفته می‌شود شروع آن از هفته گذشته بود- وزیر دفاع اوکراین «اولکسی رزنیکوف» تلاش کرد انتظارات کشورهای غربی از نتایج این عملیات را پایین بیاورد.

او گفته بود که انتظارات در غرب از این عملیات «بسیار بالاست» و همه منتظرند که اوکراین «پیروزی دیگری» ثبت کند. رزنیکوف از متحدان غربی خواست انتظاراتشان را پایین بیاورند تا بعداً مأیوس نشوند.

پولیتیکو نوشته نگرانی اوکراین این است که داشتن عملکرد پایین‌تر از حد انتظار ممکن است کاهش حمایت‌های نظامی بین‌المللی از اوکراین را پی داشته باشد، ضمن آنکه فشارها بر این کشور برای ورود به مذاکرات با روسیه را افزایش خواهد داد.

مضاف بر این، نشانه‌هایی از «خستگی از جنگ و بدبینی نسبت به آن» نیز در اروپا، هم در میان سیاستمداران و هم در میان مردم پدیدار شده. «میخائیلو پودولیاک»، یکی از مشاوران ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین چند روز پیش گفت: «متوجه هستم که اگر شما چند هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر از اوکراین باشد موضوع صحبتتان مسائل ژئوپولتیک، سازش و نامطلوب بودن تنش خواهد بود.»

طبق نوشته پولیتیکو حتی در لهستان که جزو سرسخت‌ترین متحدان اوکراین است هم نگرش‌ها نسبت به پناه‌جویان جنگ اوکراین رو به وخیم‌تر شدن است. نتایج یک نظرسنجی که در دانشگاه ورشو انجام شده نشان می‌دهد که در ۵ ماه گذشته درصد کسانی که به شدت از کمک به پناهندگان جنگ اکراین حمایت می‌کنند از ۴۹ درصد به ۲۸ درصد کاهش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    9 2
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر خری لنگ بنشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!!
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 2
      ای عزیز شاهنامه خوانی تو ؟
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 0
      وقتی تیمورلنگ شاهنامه را سروته بخواند
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    انشاءالله این جنگ زودتر به پایان برسه تا مردم بیگناه کمتری کشته یا آواره بشن.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    پناهجویان اکراین بیایند ایران و در خانه یا کاخهای تاجزاده و زیباکلام و پسران رفسنجانی و غربزدگان و برده های آمریکا ساکن شوند. بخورید و بخوابید و تا آخر عمر لازم نیست برگردید اکراینی که جزو خاک روسیه شده
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    وقتی دلقک کمدین رییس جمهور یک کشور باشه وضع بهتر از این نیستدر کشور ما هم جاسوس دو تابعیتی حسن رو رییس جمهور کردند قبلش هم هالیوود فیلمش رو پخش. کرد وضع اقتصاد ما هم همین شد که نباید میشد
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس