تداوم کمک های آمریکا به اوکراین از جیب مالیات دهندگان آمریکایی

ایالات متحده آمریکا همزمان با شدت گرفتن جنگ اوکراین و روسیه، از جیب مالیات دهندگان آمریکایی کمک های مختلفی اعم از نظامی و نیز غیرنظامی تحت عنوان بشردوستانه  را روانه کی یف می کند.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی گفت که این کشور ۲۰۵ میلیون دلار کمک بشردوستانه اضافی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

بلینکن در بیانیه‌ای بدون اشاره به نقش واشنگتن و ناتو در آغاز جنگ اوکراین گفت: این کمک‌ها برای رفع نیازهای مردم اوکراین در زمینه غذا، آب آشامیدنی سالم، خدمات حفاظتی، آموزش، معیشت، کمک‌های قانونی، سرپناه، مراقبت‌های بهداشتی و غیره مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

او گفت که این کمک مالی همچنین به اعضای خانواده های اوکراینی کمک می کند تا در صورت جدا شدن یا آواره شدن، تماس خود را حفظ کنند.

بلینکن ادامه داد که از زمان حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۶ میلیون نفر اوکراین را ترک کرده اند و بیش از ۵ میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده اند.

پیش از این، کشورهای دانمارک، هلند، انگلیس و آمریکا در بیانیه مشترکی اعلام کردند در زمینه ارائه تسلیحات دفاع هوایی به اوکراین با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش وزارت دفاع انگلیس، «بر اساس این طرح، صدها موشک دفاع هوایی کوتاه و میان برد و سامانه‌های مرتبط مورد نیاز برای حفاظت از زیرساخت‌های مهم و تضمین موفقیت بیشتر عملیات‌های ضد تهاجمی در ماه‌های آینده، به اوکراین تحویل خواهد شد. تحویل این تجهیزات هم اکنون آغاز شده است و ظرف چند هفته تکمیل خواهد شد.»

وزیر دفاع آمریکا نیز روز پنجشنبه از متحدان کی‌یف خواست تا برای تامین تسلیحات و مهمات بیشتر بویژه در زمینه دفاع هوایی برای مقابله با تهاجم روسیه، «تلاش خود را افزایش» دهند.

لوید آستین در سخنرانی خود در نشست وزرای دفاع گروه تماس متشکل از ۵۰ کشور به رهبری آمریکا که به اوکراین کمک نظامی می‌کنند، تأکید کرد که کی یف به حمایت کوتاه مدت و بلندمدت نیاز دارد زیرا جنگ یک "ماراتن است، نه یک مسابقه دو سرعت".

رئیس پنتاگون در نشست ناتو در بروکسل خاطرنشان کرد که این ائتلاف تاکنون سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت، ‌ای آرای اس تی و ناسامز را به اوکراین تحویل داده و این سامانه‌ها از کی یف در برابر حملات موشکی روسیه محافظت کرده‌اند. اما او گفت که اوکراین به کمک‌های بیشتری نیاز دارد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «من از اعضای این گروه تماس می‌خواهم به تلاش‌های خود ادامه دهند تا تجهیزات و مهمات دفاع هوایی که اوکراین برای محافظت از شهروندانش به آن‌ها نیاز فوری دارد، فراهم کنند. ما همچنین به تطبیق کمک‌های خود با شرایط و نیازهای متغیر نیروهای اوکراین ادامه خواهیم داد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 1
    آخی بیچاره مردم آمریکا وای وای پولشون رو میدن اوکراینی ها.این مقالات دوزاری رو تموم کنید طرف هرجا منافع داشته باشه خرج میکنه مگه ما نمی کنیم؟
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 0
    مشرق میشه بفرمائید کمک‌های ایران به لبنان، سوریه، فلسطین، یمن، عراق، افغانستان و.... از جیب مالیات دهندگان کدام کشور است؟ بدی هم نیست که یه سوزن به خودمان بزنیم، بعد یه جوال دوز به بقیه. ( البته اگر این نکته را پای ضد انقلاب بودن، نق زدن های بجا و .... حساب نکید ).
  • سجاد IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 1
    تداوم جاه طلبی احمقانه پوتین از جیب ملت مظلوم روسیه
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    2 0
    نگران مالیات دهندگان آمریکا نباشید نگران مالیات دهندگان ایران باشید که پول ما صرف سوریه عراق فلسطین میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس