کد خبر 1495897
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
.

در روزهای گذشته اخباری در رسانه‌های معاند در مورد اجرای حکم حبس زهرا و هدی توحیدی منتشر شده و دستمایه تولید محتوا قرار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از قوه قضائیه، در روزهای گذشته اخباری در رسانه‌های معاند در مورد اجرای حکم حبس زهرا و هدی توحیدی منتشر شده و دستمایه تولید محتوا قرار گرفته است.

رسانه‌های معاند ادعا کرده‌اند حکم زهرا و هدی توحیدی به رغم اینکه مورد عفو قرار گرفته‌اند و پرونده آن‌ها مختومه شده است، روز چهارشنبه ۱۰ خرداد، در پی احضار تلفنی به دادسرا بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌اند.

براساس پیگیری‌های خبرگزاری میزان، زهرا و هدی توحیدی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد علیه امنیت کشور در دادگاه به ۵ سال حبس محکوم شدند که سه چهارم حکم حبس تعلیقی و یک چهارم حکم اجرایی بوده است.

در پی ابلاغ حکم به خانم‌ها توحیدی، این افراد به رای دادگاه تسلیم شدند. در پی ارائه تسلیم به رای از سوی هر دو متهم یک چهارم از میزان حکم حبس اجرایی صادر شده در مورد آن‌ها نیز کسر شده است. این حرکت متهمان زهرا و هدی توحیدی در تسلیم شدن به رای دادگاه به این معناست که متهمان از طرح پرونده در مراجع تجدید نظر و یا فرجام جلوگیری کرده و بزهکاری و کیفر خود را پذیرفته‌اند. تسلیم شدن به رای دادگاه پاداش تخفیف مجازات را به همراه دارد که برای هر دو متهم مورد اشاره این تخفیف در نظر گرفته شده است.

ادعاها در مورد اینکه زهرا و هدی توحیدی مشمول عفو مقام معظم رهبری شده‌اند صحت ندارد. مندرجات در پرونده و استعلام دادسرا از ضابط نشان می‌دهد زهرا و هدی توحیدی با گروهک‌های معاند و برانداز در ارتباط بوده‌اند و براساس بند (ج) بخش اول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت دهه فجر سال ۱۴۰۱، عدم عضویت و وابستگی در گروهک‌های معاند و برانداز یکی از شروط بهرمندی از عفو بوده است در نتیجه این افراد مشمول عفو نمی‌شدند.

همچنین ادعاها در مورد صدور موقوفی تعقیب و لغو آن در مورد این افراد به هیچ وجه صحت ندارد و قرار موقوفی تعقیب برای آن‌ها صادر نشده بوده است.

یکی دیگر از ادعاهای در مورد زهرا و هدی توحیدی منتشر شده احضار آن‌ها به صورت تلفنی بوده است که بررسی این ادعا نشان می‌دهد برای این هر دو متهم ابلاغیه مکتوب از طریق سامانه ثنا ارسال شده است. همچنین براساس پیگیری‌ها به برادر زهرا و هدی توحیدی که برای پیگیری پرونده آن‌ها به دادسرا مراجعه کرده بود اعلام شده بود که احضار آن‌ها به‌منظور اجرای حکم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    2 1
    به این ها نباید رحم کرد که با معاندان همراهی و خوش رقصی می‌کنند. خدا را شکر دستگیرشان کردید و معاندان را ناراحت
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    30 5
    به این ها که با معاندان همراهی کردن اگر رحم کنید جفا به انقلاب است. الهی شکر دستگیر شدن
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      6 19
      این نیز بگذرد. بالاخره دنیا دوران دورانه
    • سلطان العلما IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      3 1
      دقیقا چه کردند ؟ با قمه یا اسلحه آدم کشتند ؟ سطل زباله جابجا کردند ؟ یا گناه کبیره کشف حجاب داشتند ؟ هر چیز قابل بخشش است جز بی حجابی . همان بهتر که بروند زندان فنون اختلاس یاد گرفته به محض آزادی به صف اختلاسگران مبارز بپیوندند.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      4 1
      از زندان کردن مردم هیچی گیرتون نمیاد به جز دشمنی مردم باشما من تا لحطه مرگم سقوط جمهوری اسلامی رو خواهانم
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      1 1
      بله دوران دورانه... البته گرچه بعضی ها اعتقاد ندارند، اما قیامت و معادی هست که در آن روز به حساب منافقین و معاندین با اسلام و بغی کننده ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اساسی می رسند.
    • ایرانی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      1 1
      آرزوی برگشتن به ایران رو به گور میبری تو همان آلبانی چالش میکنن خخخخ
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 1
    کسی که رسانه های ضد نظام براش رپرتاژ خبری میرن یعنی یه ربطی بهشون داره! پس یه مجازات برای کسی که رسانه ی ضد نظام براش خبر کار میکنه بذارید. حداقلش میتونه محرومیت از تخفیف توی احکام باشه! چنین قانونی رو اجرا کنید از فرداش میبینید که دیگه خود محکومین امنیتی اجازه نمیدن رسانه های بیگانه باهاشون جوسازی کنن
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 1
    همون عفو شدگان قاتل صیاد شیرازی شده بود
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    1 0
    الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم.
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    اگه اجرا میشد تعجب میکردیم از آقای اژه ای!
  • ش. AE ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    1 1
    رو که نیست سنگ پای قزوین بر ضد ایران و ایرانی حرکت کردن عفو هم میخوان
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 1
    درست توضیح بدین سه چهارم حبس تعلیقی یعنی چی ، این یعنی حدود یک سال یا کمتر زندان میرن و آزاد میشن سه چهارم حبس تعلیقی یعنی بعد از یک سال زندان آزاد میشن و حدود چهار آزاد هستند ولی باید جرمی دیگه ای انجام ندهند وگرنه به زندان برگردانده میشن ،‌ ابنجور نوشتین همه فکر می کنند ۵ سال زندان میرن
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 1
    در همه جای دنیا حکم خائن به وطن و همکاری با دشمنان کمتر از اعدام و حبس ابد نیست ،حکم حبس 5 ساله برای این خائنین هیچی نیست ، تاریخ ثابت کرده خائنین بعد از زندان دوباره به کار خیانت به وطن ادامه میدهند البته با قوت بیشتر ، پس رحم نباید کرد
  • وطن پرست DE ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    تو شورش زن ها فقط مردا اعدام شدند. این یعنی فردایی برای پسران این مملکت وجود نداره. می دونید چرا؟ چون طبق بند رافت اسلامی اگر مرد و زن هر دو یک جرم با شرایط یکسان مرتکب بشن، زن یک درجه تخفیف می گیره بخاطر جنسیتش.
  • مسعود دیپلمات IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    2 0
    چون لیدر اغتشاشات بودند، گناه تابعین و تحریک شدگان نیز بر گردن ایشان است. لذا حکم آنها اعدام است و نه زندان: فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس