کد خبر 1496400
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
ملخ‌های مراکشی به روستاهای سمیرم حمله کردند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هجوم ملخ مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهار راه و سادات آباد واقع در بخش پادنای شهرستان سمیرم گزارش شد.

به گزارش مشرق، منصور شیشه فروش با اشاره به هجوم ملخ‌های مراکشی در اراضی و مراتع روستای چهار راه بخش پادنای شهرستان سمیرم، اظهار داشت: عملیات مبارزه با آفت از طریق سم پاشی توسط تیم مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این آفت مهاجم و سریع پرواز است، ابراز داشت: تراکم این آفت در هر متر مربع ۳۰ عدد حشره است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ملخ مراکشی از دسته آفات پلی فاژ و همگانی است، ادامه داد: باید این آفت قبل از رسیدن به مزارع و بروز خسارت به محصولات کشاورزی کنترل شود.

وی افزود: هماهنگی لازم از طریق فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی برای تأمین نیازهای مربوط با مبارزه از جمله تأمین آب و سموم دستگاه‌های سم پاش به عمل آمده است.

شیشه فروش تصریح کرد: این آفت از سمت اراضی مجاور در شهرستان لردگان چهار محال و بختیاری وارد استان شده است.

وی گفت: سطح مبارزه با ملخ در سال گذشته در استان ۱۰ هزار هکتار برآورد شده و در سال جاری تاکنون مبارزه با ملخ در سطح ۱۲۰۰ هکتار در شهرستان‌های لنجان، تیران و کرون، کاشان، شهرضا و اراضی شهر گز انجام شد و با احتساب منطقه سمیرم پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده سطح مبارزه به ۲۰۰۰ هکتار افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علوی IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    8 0
    اینها بهترین غذا برای طیور و ماکیان هستند. ملخ ها حاوی پروتئین و کلسیم و بسیاری از مواد غذایی و املاح مورد نیاز طیور و ماکیتن هستند. چند سال قبل که به استان هرمزگان حمله کردند با ابتکار استانداری اینها را از مردم خریداری می کردند تا به عنوان غذای طیور ذخیره کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس