کد خبر 1496628
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
جزئیات امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش به تشریح آخرین وضعیت امتحانات نهایی پرداخت.

به گزارش مشرق، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش خبرگزاری در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته تحلیل آزمون‌ها را در دستور کار قرار دادیم و امسال با همکاری معاونت آموزش متوسطه و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی، این اقدام انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سؤالات امتحان نهایی لو نرفته است، ادامه داد: آنچه در حوزه امتحان نهایی القا می‌شود با واقعیت متفاوت است.

زارعی با بیان اینکه امکان ترمیم نمره فقط یکبار است، اضافه کرد: امسال ۹۱۱ هزار و ۹۸۰ شرکت کننده در امتحانات نهایی شرکت کردند که ۵۸۰ هزار نفر، دانش‌آموز هستند و مابقی افراد بزرگسال برای ایجاد سابقه و داوطلبان ترمیم نمره هستند.

وی با بیان اینکه حوزه تصحیح حتی روزهای تعطیل فعال هستند، افزود: باید تا نیمه تیر امسال سابقه تحصیلی دانش‌آموزان و داوطلبان را به سازمان سنجش ارسال کنیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: متأسفانه در گذشته معلم، کتاب را کنار می‌گذاشت و جزوه و تست را کار می‌کرد که البته مطالبه والدین هم بود اما اکنون کتاب درسی، معلم و کلاس درس مرجع شده است.

وی از برخورد با ۵۰۰ مورد تقلب و تخلف در امتحانات نهایی خرداد تا کنون خبر داد و گفت: این موارد تقلب و تخلف از همراه داشتن جزوه و یادداشت، بی نظمی در جلسه تا همراه داشتن وسایل الکترونیکی است که پرونده تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس