خط ویژه| استقبال رسانه‌های ضدایرانی از موضع‌گیری جدید ظریف

یادداشت اخیر وزیر پیشین امور خارجه با استقبال ویژه رسانه‌های ضدایرانی همراه بود.

به گزارش مشرق، یادداشت اخیر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه سابق با استقبال ویژه رسانه های ضدایرانی همراه بود. در همین رابطه بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت: «محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران در یادداشتی در اینستاگرام نوشته است: «برای پیشگیری از ترکمانچای‌ها باید "انتخاب کنیم" که آرزوهایمان را در چارچوب امکانات دنبال کنیم». آقای ظریف در پست اینستاگرامی خود آورده است: ما در طول تاریخ اهدافمان را بر اساس آرزوهایمان چیده‌ایم و به توانایی‌هایمان توجهی نکرده‌ایم. محمدجواد ظریف اضافه کرده: «در ۷۵ سال برنامه‌ریزی توسعه ما، منابع ملی نابود شده و توسعه نیز حاصل نشده، چون بیشتر برنامه‌ها به جای ترسیم مسیر جبران عقب‌ماندگی‌ها متناسب با امکانات و فرصتها، حدیث آرزومندی رهبران کشور بوده‌اند». آقای ظریف در این نوشته با انتشار دو عکس از یک موتور هواپیما در بالای ابرها و دستی که رو به آسمان است، دوباره اظهارات جنجالی و پرحاشیه خود با عنوان «خودمان انتخاب کردیم» را پس از گذشت پنج سال مطرح کرده و درباره آن توضیح داده است.»

رسانه تروریستی «اینترنشنال» نیز با ذوق زدگی به بازنشر یادداشت اینستاگرامی ظریف پرداخت.

در سوی مقابل، یادداشت اخیر ظریف با واکنش منفی فعالین رسانه ای مواجه شد. ظریف در یادداشت مذکور از قرارداد ننگین ترکمنچای تمجید کرده است. این در حالی است که وی ۸ بهمن ۱۳۹۷ در مجلس، با تاکید بر اینکه قرارداد ترکمنچای نقطه مقابل افتخارات ملی است، تاکید کرده بود گفت:«چرا افتخارات ملی را ترکمانچای می‌نامید؟ چرا بدعهدی رژیم جنایتکار آمریکا را به اسم جمهوری اسلامی تمام می‌کنیم و افتخار کشور را ترکمانچای می‌نامیم؟ از دولتی که به اصول بین‌الملل پایبند نیست چه توقعی داریم؟... این ترامپ است که باید به برجام، ترکمانچای بگوید، نه شما".»

واقعیت این است که آقای ظریف و همفکران وی به عزت در دیپلماسی و سیاست خارجی مقتدرانه اعتقاد ندارند. به همین خاطر بود که وی در سالهای گذشته در کسوت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اظهارنظری تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیز گفته بود: «آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی آید؟»

 استقبال رسانه‌های ضدایرانی از موضع‌گیری جدید ظریف

 استقبال رسانه‌های ضدایرانی از موضع‌گیری جدید ظریف

این اظهارنظر تحقیرآمیز دقیقا آن روی سکه اظهارنظر جدید ظریف است و هردوی اینها از رویکرد «ما نمی توانیم» نشأت می‌گیرد. بزرگنمایی دشمن و خودتحقیری، از مولفه های دیپلماسی التماسی است که متاسفانه آقای ظریف و همفکران وی در حدفاصل سالهای ۹۲ تا ۱۴۰۰ به ترویج آن پرداخته و همچنان این رویکرد را ادامه می دهند.

پروژه مشترک رسانه کاخ سفید و جریان غربگرا برای پاشیدن بذر ناامیدی

«صدای آمریکا» رسانه فارسی زبان کاخ سفید در مطلبی با تمجید از گزارش روزنامه هم میهن- به مدیرمسئولی کرباسچی- نوشت:«روزنامه «هم‌میهن» در واکنش به سخنان رهبر جمهوری اسلامی در مورد «امید آفرینی» و «پرهیز از ناامیدی» نوشت که میانگین امید در جامعه بیش از اینکه تحت تاثیر «عوامل فردی و تبلیغی» باشد، از «عوامل عینی و ملموس» تبعیت می‌کند. نویسنده این روزنامه تاکید کرده که مردم ایران زود امیدوار می‌شوند و زود ناامید نمی‌شوند. در نگاه نویسنده پس از خرداد ۱۴۰۰ یک امیدواری از یکدست شدن ساختار حکومتی ایجاد شد که منجر به ناامیدی شد. در توضیح دلیل این اتفاق آمده است که در دولت رئیسی با وجود «شل شدن کمربند تحریم‌ها» اکثر شاخص‌های مورد نظر مردم «نه‌تنها به سوی بهبودی حرکت نکرد که دچار پسرفت هم شد.» در این مطلب تاکید شده با رسانه و تبلیغات نمی‌توان کسی را امیدوار کرد و وضعیت ارز، برنج، خودرو و مسکن عینیت اجتماعی است که تعیین‌کننده رشد یا کاهش امید در جامعه است.»

جریان غربگرا در سالهای اخیر در حدفاصل سالهای ۹۲ تا ۱۴۰۰ قوه مجریه را با تمام امکانات در اختیار داشت. این طیف در این مقطع ۸ ساله بجای آنکه بر رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی متمرکز شود، از یکسو به نساختن مسکن برای مردم افتخار کرده و از سوی دیگر همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم را به نقاط خیالی گره زد.

 استقبال رسانه‌های ضدایرانی از موضع‌گیری جدید ظریف

به عنوان نمونه این طیف قصور و تقصیرهای خود و به عبارتی بی عملی و ناتوانی خود در واکسیناسیون کرونا را به احیای برجام و پیوستن به FATF گره زد. این در حالی است که در دولت سیزدهم، بدون برجام و اف ای تی اف، توانستیم کرونا را شکست داده و رکوردهای افتخارآمیزی در این خصوص ثبت کنیم.

در حال حاضر جریان معاند در خارج از کشور و جریان غربگرا در داخل کشور در یأس آفرینی و حمله به امید مردم، به نقطه مشترک رسیده و گویی در این خصوص با یکدیگر مسابقه گذاشته اند.

جریان غربگرا در رسیدگی به مشکلات معیشتی و اقتصادی به هیچ عنوان نتوانست کارنامه قابل قبولی بر جای بگذارد. این طیف رکورد تورم را زد و دولت را در بدترین وضعیت ممکن تحویل داد.

 استقبال رسانه‌های ضدایرانی از موضع‌گیری جدید ظریف

رهبر معظم انقلاب پیش از این در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند:«پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌ام و برحذر میدارم. در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت میکنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    17 17
    مشکل از حکومت که همچینادایی اجازه داد رشدکنند
    • مردم IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      26 12
      رسانه های خارجی از سیاستمداران ما بیشتر میفهمندند. متاسفانه
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      6 2
      رسانه های خارجی بیشتر می فهمه؟!!!!!! عجب.
    • محمدقزل IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      13 1
      هر موقع دشمن از یه مسئولی تعریف کرد بدانید که آن مسئول داره به کشور خیانت میکنه
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      11 1
      الان کاملا درک میکنم که اون زمان چه افراد و چه افکاری باعث جدایی و تکه تکه شدن ایران شدند...چه افرادی ترکمنچایها رو به کشورم تحمیل کردند چه افرادی بحرین رو از وطن جدا کردند..وجود یه همچین افرادی مثل این آقا باعث این ننگها و خفتها بودند...
  • سید IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    29 12
    استحقاق و لیاقت ظریف الممالک همان است که ستاینده اش «حیران عنترنسناس» باشد!!!!
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    31 20
    شاید حقیقت رو‌میگه و به مذاق شما خوش نیامد بدترین چیز امید واهی است که خودش وقتی به نتیجه نرسه بدترین نا امیدی است شاحص ها و کف جامعه نشان هایی از امید مثلا در اقتصاد نیست چیزیکه حس میشه پیشرفت حس فقر است
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      18 2
      حس ناامیدی رو امثال همون عنترنشنال وشماها اشاعه میدین
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      14 1
      وضعیت این روزای اقتصادی ما ناشی از خیانت های دوستان آقای ظریف و دل بستن و امید داشتن به غربی ها بود که غربی ها هم نشون دادن به دلبستگان و مریدان خودشون هم رحم نمیکنن
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      با تمام مشکلاتی که پیش رو هست، امکان دیدن روزنه و رشد نیست؟ اگر چشم بینا برای دیدن: راهکار عملی در مرحله اول، در مرحله دوم ورود کردن به حل مشکلات، من جمله مشکلات اقتصادی از قبل حذف بانکهای خصوصی، حذف رانت از صنعت خودرو و حذف مدیران میانی ناامید، رشد شروع میشود. این کلمه رشد هم، روندی معنادار هست که ابتدا و نهایتی دارد. من در مسئولین این دولت، این عزم رو میبینم.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    23 23
    درست یا غلط خدایی حرف زدن رو بلد است چیزیکه جناح مقابل نداره حتی اکثرشون یه ارتباط ساده با مردم نمیتونن بگیرن
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    8 10
    مشکل جناح مقابل اینه دوتا مثال داره و همش ازونا به عنوان افتخار یاد میکنه یکیش کرونا است کرونا دورش تمام شد و تقریبا خودش رفت جناح اصلاح طلب کوتاهی و جناح مقابل فقط وظیفه انجام نشده جناح مقابل انجام داد همین مهم سفره مردمه که قیمت مسکن خودرو لوازم خانگی نشان دهنده شکست است
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    6 8
    روزنامه هم میهن مگه بد گفته بعد اومدن دولت جدید امید در مردم زنده شد ولی زمان که گذشت تصمیمات شبیه گذشته بود نمونه بارزش خودرو است واردات با هم تعرفه با ادعای دولت مردمی بودن و روال گذشته امید مردم از بین رفت و نتیجه این شد تصمیمات از جای دیگه است
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 6
    ناف جناح حاکم الان بگیریم و ببندیم و محدود کنیم بستن در مقابل امثال ظریف بلدن چجوری عمیق صحبت کنن حتی اگه واقعیت نباشه
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      2 0
      جناح حاکم؟ همه اقتصاد و فرهنگ و سیاست خارجه حداقل سی سال دست غربگداها بوده و هست! بعد با خائنی که آگاهانه خیانت میکنه و دشمن تبلیغش رو میکنه چه باید کرد؟
  • عطار IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    19 18
    امثال ظریف به زباله دان تاریخ پیوستند. اینا فقط شوک الکتریکی برای احیاء هست
  • احمد IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    10 4
    این اوراقی ها را باید از هر کارز ب کنار کرد به حد کافی دردسر درست کردن
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    11 6
    چقدر این آدم بدبخته
  • فواد IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    15 9
    ظریف یک جاسوس تربیت شده در غرب است و از بانیان ننگ نامه ی برجام چای می باشد
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      2 11
      مخالفان برجام نتانیاهو و ترامپ و بعضی از کشورهای منطقه و در داخل کاسبان تحریم، برجام افتخاری بزرگ برای ظریف و گروهش که مخالفان تحملش را ندارند.
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      2 1
      یک سوال ساده چرا دشمنان ایران می گویند برجام کافی نیست و باید برجام های بعدی هم باشد و دوستان آنها در داخل هم همین می گویند؟ ولی با غیرت ها برعکس می گویند همین برجام فعلی هم خیانت هست و پیش پیش واگذاری نوامیس کشور؟ فقط در گوشی یک چیزی بشنو آن زمان برای آب و خاک جنگیدن و شد ترکمنچای اما برجام بدون شکست و با بی غیرتی ا......
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    11 10
    واقعاً راست گفته ما سواد آنرا نداریم تا حرفهایش را بشنویم کشور ما شده این
    • علی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      10 1
      داداش اگه شما سوادش رو نداری حرف کسی که فرق تعلیق و لغو رو به انگلیسی نمی دونه مشکل خودته، سال ها ما باید خسارات برجامی که به گفته خودشون تقریبا هیچ بود رو بدیم. بد نیست بعضی وقتا یه کم‌انصاف داشته باشیم
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      6 3
      چرند محض گفتی
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    23 2
    ای بابا هر کی جای ظریف بود بعد از برجام و پاره شدنش برای همیشه در افق محو میشد.چقدر این ملت نجیبن بخدا
  • روح الله IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 9
    لیاقت و شرافت ظریف خیلی خیلی بیشتر
  • علیرضا IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 5
    ما باید واقعیات را ببینیم و اینقدر به داشته هایمان فخر نفروشیم
  • اکبر IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 10
    لطفاً به شعور ملت توهین نکنید. مردم به بلوغ سیاسی رسیدند پس به جای تخریب آقای ظریف به فکر مملکت باشید.
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 2
    برجام ماحصل قدرتمندی شخص آقای ظریف نبود
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 7
    تو این چهل سال یه مسئول درست و حسابی داشتیم که اون هم ظریف بود .فارغ از اینکه روحانی هم به اندازه رئیسی بی لیاقت بود.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 4
    امید واهی میتونه بدترین ناامیدی ها رو رقم بزنه.
  • GR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 2
    کسانی که خسارات را کم می کنند، ثروت خود را افزایش می دهند!!
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    9 1
    وطن فروشی اين طیف خائن مثل روز روشن است اين خائنین اگر می توانستن تمام مؤلفه‌ها ی قدرت ايران نابود می کردند وکشور دوستی به آمريکا تعارف می نمودن
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    11 3
    این مرتیکه و روحانی خبیث و جهانگیری ام الخبیث دولت قبل بودند
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    10 2
    اگه دشمن از شما تعریف کرد بدونین یه جای کارتون اشکال داره و مسیر رو کج رفتین
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 5
    دشمن خوشحال میشود که بین مسولان ما تفرقه ایجاد شود ظریف از بهتزین وزیران خارجه تاریخ است که در آینده به ارشش پی میبریم دشمن نمیخواهد بار دیگر او در مقابلشان بایستذ
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    9 0
    ظریف در قواره وزیر نبود روحانی وزارت خارجه را هشت سال به باد مسخره گرفت حکایت رستم وسیستام که فردوسی اورا پهلوان کرد هست کسیکه دیپلمات باشد امضای کری را سند قرار دادی به این مهمی بداند در حقیقت او دیپلمات نیست
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    8 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • حسن IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    8 0
    آقای ظریف نشان داد که تکه شدن وتجزیه ایران برایشان اهمیتی ندارد وبه راحتی خاک ایران رابربادمیدهند.خدا از این خیانتکاران نگذرد.
  • کریم آق منگل IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 3
    وجدانا از کجا میفهمین، منظور این چی بوده، من هرچه خواندم چیزی نفهمیدم
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    6 0
    عباس میرزا در دل ها جا دارد او بر طبق واقعیت ها از مراجع تقلید برای دور دوم جنگ های ایران و روس فتوا گرفت ولی وطنفروشان و دربار از قشون ایران حمایت نکردند و آرزوهای ملت ایران که در حال رسیدن به آنها بودیم را بر باد دادند
  • نادر IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 0
    ضعیف برازنده تر است تا ظریف
  • وطنداش‌ GB ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 6
    اگر به حرف ظریفها توجه می شد کشور امروز دچار چنین گرفتاری عظیم نمی شد.
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    8 0
    چرا استقبال نکنند تفکرات ظريف هم مثل آنهاست ظريف تقی زاده این زمان است
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    6 0
    امید واهی برجامی بود که حتی آب خو ردن مردم راهم گره زدید به اون،موقعی هم که رهبر گفت گام به گام پیش برید آقای روحانی مسخره می کرد،صحبت از منقل می کرد وخود ظریف با قاطعیت می گفت آمریکا نمیتونه بیرون بره کی قبول میکنه تو دنیا وامضای کری تضمین بود آمریکا امتیازشا که گرفت لگد زد زیر همه چی البته لگد زد تو دهن شما متوهم هاوبه ریشتون خندید وحالا هم از رو نمیرید
  • فدائی رهبر انقلاب اسلامی امام سید علی خامنه ای IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 0
    موشک هایپرسونیک فاتح مهری محکم بر بطلان سخنان کسانی است که می‌گفتند ما نمی توانیم اما سلحشوران و دانشمندان پیرو رهبر ثابت کردند که ایران با رهبری امام سید علی خامنه ای در جایگاهی است که آمریکا ئیها در خواب این ابهت و اقتدار را نمی دیدند . جانم فدای رهبر و درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سربازان گمنام
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 8
    این کاملا طبیعیه که وقتی با وارونه انگاری سخنان ظریف در کشور او رو متهم و خودباخته معرفی میکنند بیگانگان فرصت طلبی کرده و غوغا میکنند
  • کاوه IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 0
    واقعیتها همیشه تلخه و عده آیی اصلا دوستدار این مملکت نیستن و با چنگ و دندون کمر به نابودی این خاک بستن
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    8 0
    جناب ضعیف الدوله ملت اگاه ایران دیگه نمیپذیره کسی راه رژیم پالانی رو بره( بحرین چای) رو بر ملت و کشور تحمیل کنه افتضاحات ترکمانچای را سپر......
  • ترابیان IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 0
    امثال وطن فروش بی سوادی مثل ظریف و شیخ مکار وقتی در سطح کلان کشور پست و مقام داشته باشند و به خود اجازه دهند با اراجیف گویی و حقه بازی ملت را فریب دهد و دو بار صنعت هسته ای کشور را بک بار در سال ۸۴ در کاخ سعد آباد در قرارداد ننگین با سه وزیر اروپایی آلمان،فرانسه و انگلیس و یک بار هم در سال ۹۴ با برجام کذایی که هیچ دستاوردی برای ملت نداشت و نه تنها ضمانت اجرایی برای آن در نظر گرفته نشده بود بلکه یکطرفه و تمام بندهای آن به ضرر ایران بود صنعت هسته ایران را تا مرز نابودی پیش بردند و محاکمه نشدند باید گستاخ شوند و هر روز دچار توهم و هذیان گویی و تحویل اراجیف به ملت گردند
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 0
    ظریف انتظار دارد بین مردم جایگاهی مانند شهید سلیمانی داشته باشد اما وقتی میبیند یک هزارم او هم بین مردم جایگاهی ندارد دست به کارهایی میزند که باعث تنزل بیشتر ش میشود.
  • ارغنون IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 7
    آقای ظریف نه جاسوس است نه مزدور خارج، نه بیسواد است نه غربگدا. ایشان واقعیات جهان امروز را گفته چون در امروز زندگی میکند
    • رضا IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      3 0
      حرف یه بیعرضه مثل ظریف
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 0
    ظریف کاشکی تو همان رشته اصلی آت کامپیوتر را در آمریکا می خواندی. کار هر کس نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد مرد کهن
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 0
    اقا کار نمی تونی بکنی می تونی لال بشی که واقعا از روی زیاد شما افساد طلبان در حیرتم
  • رستم ایرانی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 0
    این ازگل واشنگتنی کی میخواد از رو بره، خب آخه گربه نره از اول انقلاب که کشور دست شما بوده معلومه که از تاریخ اندازه گربه همسایه ما نمی فهمی اگه حرف نزنی نمیگن لالی ولی تو عمدا صحبت میکنی چون کار فتنه گران فتنه کردن است
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 1
    بخشی از صحبتهاش که در مورد تیتر کیهان در ایام مذاکره است و الان کیهان چیز دیگه میگه عینه واقعیت است همین تناقض ها مردم اذیت میکنه
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 2
    ایشان بر اساس واقعیت صحبت کرده است نه بر اساس ایدئولوژی نتیجه ایدئولوژی تو وضع جامعه میشه دید حتی خودشونم نمیتونن به ده درصد ایدئولوژیشون عمل کنن
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 2
    اگه برجام بده چرا اسرائیل و ترامپ و مقطعی اعراب مخالف سرسخت هستند ؟ یعنی ترامپ و اسرائیل دوستدار ما هستند یا نه کاسبان تحریم مواضع یکسان و شاید رفاقتی با اینها دارند شایدم نفوذی اینها داخل کشور هستند سرو صدا اسرائیل شبیه سرو صدای عده ای در داخل ایران است
  • م.اکبری IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 0
    حیف نون ، یه جو غیرت ، شما آب به آسیاب جنتلمن های دزد می ریزید آقای ظریفه
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    تا مادامی که کل نظام به بعضی کاسبان تحریم فضا بده بن بست وجود دارد دو سه تا خبرگذاری که صبح پویش تشکیل میدن و غروب با ۱۰۰ هزار امضا حکم صادر میکنند در وضع الان مردم دخیلند
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    امید بر اساس ایدئولوژی تا جایی میتونه پیش بره ولی اگه زمان بگذره و اتفاقی نیوفته نه تنها ناامیدی فراگیر میشه به واقعی و درست بودن ایدئولوژی هم ادمها شک میکنن و چه بسا زده بشن همون چیزیکه الان اتفاق افتاده همه ایمان کامل ندارن تا اخر وایسن
  • بهروز اتابکی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    چرا شما تموم نمیشید تو و روحانی با اون خنده های زشت تون دست از سر ایران بردارید .تو درباره امضا کری حرف بزن مردک .خائن که هستی شک نکن .
  • علی IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    خود تحقیری بدتر هست یا خود تحریمی چند نفر ایرانی با افتخار میگن من از ایران با هواپیما و با امکانات به کشور شما آمدم؟؟؟؟ نان شب آب هرات جام شراب و موی زنان و خط عنان ایران شده
  • محسن حمیدی زارع IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    آقای ظریف شما با وقاحت تمام ۸ سال آزگار مملکت را معطل آرزوی محال خود یعنی جام زهری به نام برجام گذاشتید. ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست! ظریف که مدعی بود امریکا با فشردن یک دکمه تمام زیرساختهای دفاعی ایران را نابود میکنه بهتره بجای صحبت از آرزوهای بحق ایران و ایرانیان از رویای آمریکایی خودش و باند نیویورکیهای خودش در ۸ سال آزگار معطل گذاشتن مملکتی حرف بزنه که با اینهمه مقتدرانه در برابر رویای آمریکایی امثال او ایستاده است
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    ماپذیرفتیم افکارظریف ذلیلانه واشتباهه.۸سال هم ازتیمش امتحان گرفتیم ومردودشدند.پذیرفتیم مردانی بودندکه درمقابل غرب ذوق زدگی شاهان قاجارروداشتندو...باپشتوانه زحمات امام راحل وخون شهداالهی شکرموفق به فروش ایران نشدند.خب چراالآن اجازه میدیم افکارجوانان معصوممان دردانشگاه توسط این آمریکاخدایان،ساخته بشه؟
  • کارمند ساده IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    یک کلام تجربه را تجربه کردن خطا است... معمولا انسان عاقل هیچ وقت دنبال تجربه این گروه که در راس بودند و چیزی برای جیب و معیشت و اقتصاد 70 درصد جمهور ملت ایران که شامل خانواده کارمند و کارگرساده و کسبه و کشاورز خرد است ، نکردند ، نمی رود مگر اینکه در مغز آنها بجای تفکر و درست اندیشی و به روز بودن بدنبال چرخه وضعیت خراب و بد باشند....
  • رضا IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    گرانی بیداد می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس