سید جواد حسینی کیا گام دوم طرح تحول کیفیت در حوزه زنجیره تامین از سوی ایران خودرو را در راستای مشتری مداری دانست و عنوان کرد: تولید خودرو بدون توجه به نیازهای مشتری محکوم به شکست است و اقدامات کیفی ایران خودرو نیز در حوزه تامین در راستای مشتری مداری بوده و قطعا بر افزایش رضایتمندی مشتریان و ارتقا جایگاه ایران خودرو نزد مشتریان تاثیرگذار خواهد بود.
وی شناسایی و قطع وابستگی خطوط ایرانخودرو از منابع تک منبع و دارای ریسک کیفی در شبکه خدمات پس از فروش به عنوان یکی از محورهای اصلی طرح تحول کیفیت در حوزه تامین را نشان از تدوین برنامه های استراتژیک در گروه صنعتی ایران خودرو عنوان و بیان کرد: این اقدام از سوی ایران خودرو علاوه بر رشد تولید، ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولات، تامین قطعات از منابع تک سورس را برای سایر خودروسازان نیز تسهیل خواهد کرد.
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی همچنین برنامه های کیفی ایران خودرو در بخش زنجیره تامین را بر کاهش ارزبری در صنعت خودرو تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات فعلی خودروسازان بحث تامین ارز است، تولید کیفی قطعات در داخل به کاهش وابستگی به خارج، رفع مشکلات ارزی، ایجاد اشتغال زایی و از همه مهم تر بهبود کیفیت و رقابت پذیری در صنعت خودرو و در نهایت ارتقای جایگاه ایران خودرو در منطقه کمک خواهد کرد.