منصوری: رییس جمهور پنجشنبه به آذربایجان شرقی سفر می‌کند

معاون اجرایی رییس جمهور اعلام کرد: آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور روز پنجشنبه - ۱۸ خردادماه - به استان آذربایجان شرقی سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، محسن منصوری، معاون اجرایی رییس جمهور صبح امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهوری فردا در یک سفر دو روزه میزبان مردم آذربایجان شرقی خواهد بود. در این سفر هم برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، هم اقتصادی و عمرانی و هم ملاقات مردمی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: افتتاح پروژه راه‌آهن میانه - بستان‌آباد به تبریز از سال ۱۳۷۹ آغاز شده بود. برای تکمیل این حوزه حدود ۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده که از این میزان حدود هزار میلیارد تومان در همین یک سال گذشته هزینه شده‌است. با تکمیل این پروژه حدود چهار ساعت مسیر کوتاه‌تر و حدود ۱۱۴ کیلومتر طول فاصله خطوط کمتر می‌شود. افتتاح این پروژه در اقتصاد استان هم اثر ویژه‌ای خواهد داشت.

وی درباره پروژه تصفیه‌خانه و طرح انتقال آب میانه هم گفت: این طرح مشکل حدود ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان میانه و اطراف را حل می‌کند. نزدیک به ۴۵۰ لیتر بر ثانیه تصفیه آب انجام می‌شود و ظرفیت خط انتقال آب هم حدود ۹۰۰ لیتر بر ثانیه است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: چند صنعت بزرگ در این سفر احیا می‌شود. از جمله ماشین‌سازی تبریز که بعد از گذشت دو سه سال از دوران حضور آقای رئیسی در قوه قضاییه، این مجموعه در دولت سیزدهم فعال می‌شود و چند شرکت دیگر هم به فرایند تولید برمی‌گردد. رئیس‌جمهور با حضور در مجموعه تراکتورسازی چندین دستاورد و محصول را افتتاح می‌کند. خط تولید و مونتاژ کامیونت یازده تن و چندین موتور صنعتی و ژنراتور با ظرفیت‌های متفاوت از جمله موتورهای کمباین و لیفتراک در این مجموعه به بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری اظهار کرد: در دور اول سفر رییس جمهور مجموع ۱۹ هزار میلیارد تومان مصوبه در استان گذرانده شد که بخش زیادی از آن اجرایی شده و در این دور تا این لحظه نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان مصوبه جدید تقدیم استان می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    1 0
    قدمشان روی چشم. هوای تبریز روز پنجشنبه خنک و معتدل بسیار لطیف است. مهمانی برای فرزند حضرت زهرا برای ما افتخار بزرگی هست. اگر آقای سید رئیسی مسئولان فاسد و دست کج را پاکسازی کند خدمت بزرگی به دین اسلام کرده است.
  • ناصر آسمانی از تبریز IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 1
    با عرض سلام وخسته نباشی خوش آمدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس