کد خبر 1497740
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
فوتبالیست محبوبی که شبیه هیچکس نبود

دوران حرفه‌ای فوتبال محمد انصاری بعد از ۷-۸ سال به پایان رسید اما نام نیک او همانند جوانمردان ورزش ایران تا سال‌های سال باقی خواهد ماند.

به گزارش مشرق، روز گذشته محمد انصاری مدافع اسبق تیم فوتبال پرسپولیس با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از فوتبال خداحافظی کرد تا یکی دیگر از ستاره‌های دوران درخشان پرسپولیس کفش‌های خود را بیاویزد. انصاری که در ماه‌های اخیر به دلیل مصدومیت از میادین دور بود در نهایت تصمیم گرفت تا با دوران بازیگری وداع کند تا بتواند در موقعیت جدیدی به کار در فوتبال ادامه دهد.

محمد انصاری فوتبال خود را در استقلال تهران آغاز کرد اما همه او را به عنوان یک پرسپولیسی می‌شناسند چرا که بهترین دوران فوتبالی این بازیکن در پرسپولیس رقم خورد. او سپس به فجرسپاسی شیراز رفت و در ادامه راهی تیم شهرداری تبریز شد اما این دوران فوتبال انصاری در گمنامی طی شد.

فوتبالیست محبوبی که شبیه هیچکس نبود

یک اتفاق اما نام محمد انصاری را در فوتبال ایران پرآوازه کرد؛ زمانی که پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ در سال ۹۴ به اردوی ترکیه رفته بود انصاری به عنوان یک بازیکن تستی در آنکارا حاضر شد تا بلکه مورد پسند برانکو قرار بگیرد. عملکرد انصاری در اردوی ترکیه درخشان بود به طوری که برانکو بازی او را پسندید اما انصاری پیشنهاد خوبی از مس کرمان داشت. در نهایت او تصمیم گرفت به پرسپولیس بپیوندد و در نهایت در اواخر تیرماه سال ۹۴ و پس از امضای قرارداد، رسماً برای ۲ سال بازیکن پرسپولیس شد. دوران طلایی پرسپولیس با برانکو باعث شد تا انصاری به عنوان یکی از بازیکنان پرافتخار فوتبال ایران لقب گیرد و چند قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرکاپ در کارنامه این بازیکن ثبت شد.

فوتبالیست محبوبی که شبیه هیچکس نبود

در نهایت پس از پنج سال حضور در پرسپولیس انصاری به مس رفسنجان رفت اما مصدومیت‌های متوالی این فرصت را از این بازیکن گرفت تا درخشش او در فوتبال ادامه‌دار باشد. به طوری که هفت سال پس از رسیدن به شهرت در فوتبال، او خیلی زود با دنیای حرفه‌ای و قهرمانی خداحافظی کرد تا درخششی ماندگار اما کوتاه مدت در فوتبال ایران داشته باشد.

انصاری از همان ابتدا مشخص بود که راه و روش متفاوتی در فوتبال دارد. رسیدن به عنوان مرد اخلاق فوتبال ایران و انتخاب به عنوان ورزشکار اخلاق قرن باعث نشد تا راه و روش انصاری تغییر کند. سبک و سیاق زندگی حرفه‌ای انصاری به گونه‌ای بود که حتی فوتبال حرفه‌ای او را زیر سایه خود می‌برد. دیدار با خانواده شهدا، حضور در مراسم‌های مذهبی، وقت گذراندن با فرزندان شهدا، زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا به طرق مختلف، کمک به جمع‌آوری جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند که عروس داشتند، کمک به خانواده‌های مستمند و تهیه ارزاق، اقدامات گوناگون فرهنگی و مذهبی و ... تنها بخشی از اقدامات ماندگار این فوتبالیست با اخلاق در این سال‌ها بود.

فوتبالیست محبوبی که شبیه هیچکس نبود

ارادت ویژه محمد انصاری به شهید والامقام ابراهیم هادی باعث شد تا او مدرسه فوتبالی با نام این شهید بزرگوار راه‌اندازی کند تا بتواند به این شکل فوتبالیست‌های با استعداد اما محروم را به شکلی صحیح و اصولی آموزش دهد تا بلکه فوتبالیست‌هایی نظیر خودش را به جامعه ورزش تحویل دهد. در روزگاری که بیشتر فوتبالیست‌ها به دلیل مسائل مالی پا روی خیلی از ارزش‌ها گذاشتند او حدود ۳ میلیارد تومان از طلب خود از پرسپولیس را به یک مؤسسه خیریه بخشید تا حتی به این شکل هم بتواند نقش خود را ایفا کند. این فوتبالیست ارزشمند حتی در دوران اوج فوتبال هم از اقدامات این چنینی دست برنداشت و به همین خاطر حتی مربیان خارجی هم شیفته منش و رفتار او بودند. برانکو ایوانکوویچ سرمربی وقت پرسپولیس در یک محفل خصوصی در مورد انصاری گفته بود: «محمد فوتبالیست دینداری است و من همیشه به او اعتماد زیادی دارم چرا که افراد دیندار با هر مذهبی انسان‌های قابل اعتمادی هستند.»

فوتبالیست محبوبی که شبیه هیچکس نبود

دوران فوتبال حرفه‌ای محمد انصاری بعد از ۷-۸ سال به پایان رسید و او حالا وارد دوره جدیدی از زندگی خود شده است. شاید اگر مصدومیت‌های متوالی او را اذیت نمی‌کرد حداقل پنج سال دیگر شاهد درخشش او در مستطیل سبز بودیم اما او کفش‌هایش را آویخت تا آماده چالش جدیدی به نام مربیگری یا حتی مدیریت در فوتبال باشد. فوتبال و ورزش ایران امیدوار است شاهد حضور بازیکنانی شبیه محمد انصاری باشد تا در روزگار ورزش حرفه‌ای، افرادی باشند که همچنان اخلاق و ارزش‌ها برای‌شان اولویت باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عارف IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    21 0
    دمت گرم جوانمرد
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      15 0
      درود پهلوان
  • یاور3 IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    14 0
    #محمد_انصاری : مومن؛ جوانمرد؛ بی‌ریا؛ انسان دوست؛ با وفا؛ وطن‌پرست؛ و هر صفت پاک و نیکی که به یک انسان شرافتمند میشه اطلاق کرد. محمد انصاری مصداق این سخن یکی از بزرگان است که می گوید: «در جوانی پاک بودن، شیوه‌ی پیغمبری است». خوشا به حال شما، حاج محمد آقای انصاری! حقیر از دوستداران و ارادتمندان شما هستم. شما معلم امثال من هستید.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 29
    این بزرگوار به اشتباه فوتبالیست شدند ایشان می باید از همان ابتدا وارد حوضه علمیه قم میشدند و با گذشت 8 سال الآن واسه خودشون علیه السلام شده بودند نه فوتبالیست بازنشسته!!! هر چند فوتبالیست قابلی هم نبودند..
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      15 0
      صم بکم عمی و هم لا یعقلون محمد انصاری نمونه یک ورزشکار با اخلاق با تمام معیارهای والای انسانی واسلامی است. او در قلب همه ما جا دارد.
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      12 1
      این نشان دهنده سطح پایین شعور شماست سربازی حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی) در هر لباسی ممکن است در ثانی ایشان چون فوتبالیست قابل و مومنی بودند و پیشکسوتان تیم همه ایشان را تایید کردند
    • هادی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      9 0
      اتفاقا خیلی هم کار درست بود
    • htn IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      11 0
      خیلی ام فوتبالیست خوبی بود. تو بهتره بری حرف زدن یاد بگیری
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      8 0
      اولا واقعا فوتبالیست خوبی بود دوما با این منطق شما هر چه عرقی و ورقیه باید ورزشکار و فوتبالیست بشن. تاریخ این کشور کم از پوریای ولی ها ندارد. امثال تو خفه بشید کسی نمی که لالید
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      5 1
      شما از هوادارای کیسه هستین؟
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      4 0
      این خواسته قلبی شما متجددین شل اعتقاد هست که عرصه عمومی و قهرمانی که با مردم در ارتباطه از پهلوانان و افراد با اخلاق و دینداری مثل محمد انصاری خالی بشه و اونا برن کنج حجره! زهی خیال خام و زهی خیال باطل. محمد انصاری شروع کننده این راه بود و او و امثال او هزاران نفر مثل مرادش شهید هادی را تحویل جامعه خواهند داد ان شالله. والله یتم نوره ولو کره الکافرون
    • موریس IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      1 0
      تو هم بهتره بجای اینکه اینجا کامنت بنویسی تشریف ببری طویله اونجا موفق تری
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    14 0
    هر جا هستی خداوند پشت پناهت باشد
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    7 0
    شرف دعره به تمام فوتبالیستهای فشن شویی
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 9
    فوتبالیست همیشه فوتبالیسته.ایشان بود که نامه اعتراضی به دکتر حسن عباسی نوشت و از هم صنفی های خود دفاع کرد. البته من نمی خواهم خیلی به گذشته برگردم ولی چند نمونه که همه ازش خبر دارند در رد دفاع محمد انصاری از هم صنفی هایش بیان می کنم. اول حرکت شیث رضایی و که همه یادتون. دوم صوت اتوبوس کنعانی زادگان. سوم حرکت علی کریمی در اغتشاشات. چهارم نخواندن سرود ملی توسط نفرات تیم ملی در جام جهانی.البته من به گذشته و اخبارهای ضعیف نپرداخته ام. اما اگر کسی دیگه چیزی خبر داره در نظرات اضافه کند
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      4 0
      اون صحبت های جنجالی حسن عباسی را هیچ وقت حضرت آقا تایید نکردند. برای آگاهی لطفا به توییت های آقای مهدی فضایلی از مسولین دفتر مقام معظم رهبری مراجعه و تحقیق نمایید. برای بقیه ادعاهای بی ارزش و بی ربط هم نیازی به توضیح نیست
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    7 0
    جگرمان حال آمد چیز جدیدی دیدم - بازیکن دیندار فوتبال خیلی نسلش کمیاب شده-شاید هم فکر می کردیم منقرض شده باشه-اما انگار وجود داشته ما ندیدیم- خداراشکر
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    8 0
    خدا به همراهت مرد واقعا جای تو تقلب همه پرسپولیسی هاست
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    6 0
    او بنیان‌گذار مدرسه فوتبال شهید ابراهیم هادی بوده و بخشی از هزینه چاپ جلد دوم کتاب سلام بر ابراهیم( زندگی نامه ابراهیم هادی) را پرداخت کرده‌است.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 0
    دمش گرم... در زمان بازار داغ وطن فروشی بعضی فوتبالیست ها و بازیگرا تو همه رو یه تنه کنار زدی....
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 0
    سلبریتی خودی
  • خداپرست IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    7 0
    بنده سال‌ها طرفدار استقلال بودم و چنین بازیکنی که مؤمن و متشرع باشه، در این باشگاه نبود؛ مگر اینکه بشه «سید فراز فاطمی» را این‌گونه دانست. به هر حال «محمد انصاری» را دوست دارم؛ چون باشرف و نیکوکار است و یاد شهدا را هم زنده می‌کند، اما مثل بعضیا عکسِ شهدا عمل نمی‌کند. ان شاءالله عاقبت‌بخیر شود.
  • مهدی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 0
    چقدر امروزه به این مردان واقعی در همه زمینه ها نیاز داریم. راهت پر رهرو دلاور
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 0
    خدا قوت پهلوان مخلص محمد انصاری ای کاش بقیه حضرات ورزشی از مرام تو که مرام پوریای ولی و تختی هستش بیاموزند
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 0
    اقایی
  • مهدی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 0
    دمت گرم پهلوون
  • دکتر اصلانی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 0
    خدا حفظت کنه پهلوان اخلاق و ورزش ،واقعا باید نسل جوان از این قهرمان ملی الگو بگیرد.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 0
    خداوند پشت و پناهت مرد با اخلاق. محمد انصاری عزیز
  • شاهرخ IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    در پناه خدا باشی هرجا که هستی گل پسر ارتش سرخ
  • یونس IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    حاج محمد محمدعزیز به راستی که اسطوره‌ شرافت واخلاقی بزرگمرد شایدعمرورزش شما کم بوده باشه ولی تاابد درقلبمان جاودانه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس