پرچم ایران - نمایه

نیو ایسترن آوت‌لوک می‌نویسد: فشار مداوم کشورهای غربی اتفاقاً ایرانی‌ها را متحدتر می‌کند، و مخالفان جمهوری اسلامی بیش‌تر «آرزو»ی تغییر رژیم در ایران را دارند تا «انتظار» دستیابی به این آرزو را.

سرویس جهان مشرق - از زمان انقلاب اسلامی ایران تا کنون، مخالفان جمهوری اسلامی بارها از طریق ابزارهای مختلف، از تحریم و فشار خارجی گرفته تا معارضه و شورش داخلی، استقامت این نظام را آزمایش کرده‌اند. اگرچه این آزمایش‌ها هر بار ناموفق بوده، اما نباید از دشمن انتظار ناامید شدن و دست برداشتن از دشمنی را داشت. آخرین آزمون را می‌توان دور اخیر اغتشاشات داخلی به بهانه‌ی فوت مهسا امینی دانست که در پی آن همزمان با تحریک شورش داخلی، موج جدیدی از تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران وضع شد. اما با سربلند بیرون آمدن جمهوری اسلامی از این آزمون جدید، اتفاقاً شماری از همان کشورهایی که علیه ایران توطئه چیده بودند، مجبور شدند راه آشتی با جمهوری اسلامی را در پیش بگیرند. نشریه‌ی روسی «نیو ایسترن آوت‌لوک» وابسته به «مؤسسه‌ی مطالعات شرق‌شناسی» زیرمجموعه‌ی «آکادمی علوم روسیه»، اخیراً طی گزارشی تحت عنوان «ایران همچنان از مشت‌ها جاخالی می‌دهد[۱]» می‌نویسد اگرچه کشورهای غربی مدام به جمهوری اسلامی فشار می‌آورند، اما این فشارها اتفاقاً مردم ایران را بیش‌ازپیش با هم متحد می‌کند و «تغییر رژیم» در این کشور برای مخالفان نظام ایران همچنان بیش‌تر یک «آرزو»ست تا یک «انتظار» قریب‌الوقوع. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، گزیده‌ای از مقاله‌ی نیو ایسترن آوت‌لوک است.

ایرانی‌های بد - ایرانی‌های خوب؛ حمایت آمریکا از اغتشاشگران ایرانی +تصاویر

مقامات دولت آمریکا فقط زمانی به فکر «حمایت از مردم ایران» می‌افتند که مردم ایران در راستای منافع آن‌ها گام بردارند. همین واقعیت نشان می‌دهد بر خلاف ادعاهای واشینگتن، هدف اصلی تحریم‌های ضدایرانی در حقیقت زندگی مردم عادی در ایران است، نه تغییر رفتار مقامات جمهوری اسلامی. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› دفاع از اغتشاش و تهدید به حمله نظامی؛ ایران در سند راهبرد امنیت ملی دولت بایدن

›› «بهار فارسی»/ تلاش ناکام سی‌آی‌ای و ام‌آی۶ برای کودتا در ایران

›› ایرانی‌های بد - ایرانی‌های خوب؛ حمایت آمریکا از اغتشاشگران ایرانی

›› «مرکز اعتدال»: اتاق عملیات اغتشاشات اخیر در عربستان


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های محافل رسانه‌ای-اندیشکده‌ای بین‌المللی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ لزوماً مورد تأیید مشرق نیست.


موج دیگری از اقدامات تحریک‌آمیز غرب نیز نمی‌تواند به رژیم ایران آسیب برساند. تهران به جای نزدیک شدن به غرب به منظور کاهش بار تحریم‌های ضدایرانی و پیشبرد شرایط خود حول محور «برنامه‌ی جامع اقدام مشترک» (برجام)، پس از آغاز عملیات نظامی ویژه‌ی مسکو در اوکراین، ترجیح داد تعاملات خود را با روسیه و چین افزایش دهد. این مسئله، مذاکرات برجام در وین را به بن‌بست رسانده است. رایزنی‌ها بر سر توافق هسته‌ای، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

آن‌چه باید درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها بدانید/ کدام مسائل حل شده و کدام موضوعات باقی مانده است؟ +عکس و فیلم

کارگران در یک کارخانه‌ی تبدیل اورانیوم در حاشیه‌ی شهر اصفهان مشغول کار هستند. در حالی که طرف‌های امضاکننده‌ی برجام دیگر امید چندانی به احیای آن ندارند، ایران با غنی‌سازی اورانیوم تا درصدهای بالا، ضمن رفع نیازها و تداوم پیشرفت‌های هسته‌ای خود، اهرم فشارش را برای هرگونه مذاکرات احتمالی در آینده تقویت می‌کند. از سوی دیگر، دولت بایدن از ترس فضای داخلی آمریکا اقدامی در جهت احیای توافق هسته‌ای انجام نمی‌دهد و عملاً روزبه‌روز اهرم فشار آمریکا را ضعیف‌تر می‌کند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› اندیشکده آمریکایی فاتحه برجام را خواند

›› برجام ظریف را بالا برد و زمین زد

›› وعده‌های روی هوای اروپا و آرزوهای بربادرفته دولت روحانی

›› روحانی اگر «میراث دیپلماسی» می‌خواهد به شرق رو کند

علی‌رغم فشار بی‌سابقه‌ای که دولت‌های غربی بر تهران و اقتصاد آن وارد می‌کنند، رهبر عالی این کشور، [آیت‌الله سید] علی خامنه‌ای، و روحانیون و نظامیانش، با هدف جلب رضایت منتقدان داخلی یا بین‌المللی از موضع خود عقب‌نشینی نخواهند کرد. دلیل این مسئله این است که ایران از زمان انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹، یک نظام سیاسی چندسطحی مبتنی بر دین‌سالاری همراه با عناصر دموکراتیک تشکیل داده است. با این وجود، اخیراً اعتراضات و ناآرامی‌های داخلی با تحریک خارجی (همراه با تنزل وضعیت اقتصادی) در ایران رو به افزایش گذاشته و توجه ناظران بین‌المللی را به خود جلب کرده است. این در حالی است که چنان‌که تاریخ نشان داده، معترضان ایرانی تنها از حمایت لفظی غرب برخوردار می‌شوند و نمی‌توانند روی کمک عملی آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا برای سرنگونی رژیم حساب کنند. علاوه بر این، حمایت آشکار کشورهای غربی از جنبش‌های اعتراضی در ایران می‌تواند اعتماد عمومی به اصل اپوزیسیون را تضعیف کند و دولت ایران را، که در سرکوب ناآرامی تجربه دارد، به سوی تلافی‌جویی سوق دهد.

ایرانی‌های بد - ایرانی‌های خوب؛ حمایت آمریکا از اغتشاشگران ایرانی +تصاویر

«مهسا امینی باید امروز زنده می‌بود. در عوض، ایالات متحده و مردم ایران در سوگ او هستند. ما از دولت ایران می‌خواهیم آزار نظام‌مند زنان را پایان دهد و اجازه‌ی اعتراض مسالمت‌آمیز را صادر کند.» توئیت «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه‌ی آمریکا، در حمایت از آشوبگران در ایران. (+)

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی تبلیغاتی انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره‌ی آمریکا، در کالیفرنیا می‌گوید: «ایران را آزاد می‌کنیم» [دانلود]

پاسخ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، به ادعای بایدن که گفته بود ایران را آزاد می‌کنیم [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› هذیان جدید بایدن: «ایران را آزاد می‌کنیم»

›› تاکتیک «یورش فوجی»؛ از میدان‌های جنگ تا میدان‌های شهر

›› «بریج‌فای»: آیا بعد از ایران، هنگ‌کنگ مدل جدید اغتشاشات خیابانی می‌شود؟

با وجود آن‌چه گفته شد، مشکلات داخلی ایران به غرب اجازه داده تا از معضلات مالی مردم این کشور استفاده کند؛ معضلاتی که اخیراً به دلیل نرخ تورم سرسام‌آور (حدود ۵۰ درصد) منجر به بروز ناآرامی‌های کارگری و تنش‌های قومیتی شده‌اند. به همین ترتیب بود که شدیدترین ناآرامی‌ها در استان کردنشین سیستان و بلوچستان، در شمال غربی ایران، که اهل سنت غیرفارسی‌زبان در آن زندگی می‌کنند، و همچنین استان‌های دارای جمعیت آذربایجانی، مانند اردبیل و آذربایجان‌های شرقی و غربی، رقم خورد. این تنش‌های قومیتی باعث تحریک تهران به حمله علیه [مقرهای تروریست‌ها در] کردستان عراق و همچنین بروز بحران دیپلماتیک با باکو شده‌اند.

آشنایی با اتاق عملیات اغتشاشات اخیر در عربستان سعودی/ اهداف و دستورکار «مرکز اعتدال» چیست؟ + عکس و فیلم

«اقلیت‌های اتنیکی [نژادی]، پرچم‌دار و میدان‌دار خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی»؛ تیتر رسانه‌ی سعودی «ایران‌اینترنشنال» که مستقیماً سعی در استفاده از مسائل قومیتی و نژادی برای ایجاد آشوب و شورش در ایران دارد. دشمنان ملت ایران و جمهوری اسلامی از تمام سرمایه‌های خود برای ایجاد آشوب در کشور استفاده می‌کنند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› نقش شهید سلیمانی در آشتی ایران و عربستان/ تهران با ریاض آشتی کرد یا ریاض با تهران؟

›› کودتای دیپلماتیک چین در خاورمیانه/ آمریکا مجبور است جهان چندقطبی را بپذیرد

›› خاورمیانه با کوچ آمریکا دارد رنگ صلح را می‌بیند

به علاوه، تنش‌ها در حوزه‌ی نفت و همچنین صنایع دیگری مانند کشاورزی، متالورژی، و فرآوری مواد غذایی، نیز رنگ‌وبویی غرب‌گرایانه به خود گرفته‌اند. رویارویی رژیم و معارضان، ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲، با مرگ مهسا امینی ۲۲ ساله در بازداشت پلیس، به اوج خود رسید. این حادثه، موج جدیدی از تظاهرات را در داخل کشور و موجی از فشارهای خارجی را، از جمله از سوی اروپا، به راه انداخت، که از مقامات محلی به دلیل نقض حقوق بشر انتقاد می‌کردند. پیامدهای این اتفاق شامل لغو اعتبار صادراتی تخصیصی آلمان برای تشویق به تجارت با ایران و همچنین اقدام پارلمان اروپا در [تصویب قطعنامه‌ای با هدف تحریک اتحادیه‌ی اروپا به] اضافه کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست گروه‌های تروریستی بود.

«بهار فارسی»؛ تلاش ناکام سیا و ام‌آی۶ برای کودتا در ایران+ عکس و فیلم

مجله‌ی آمریکایی «تایم» روی جلد آخرین شماره‌ی خود در سال ۲۰۲۲، «زنان ایران» را به عنوان «قهرمانان سال» انتخاب کرد و اغتشاشات در ایران را «مبارزه برای آزادی» توصیف نمود. (+)

تصاویر دوربین‌های مداربسته از لحظات منتهی به درگذشت «مهسا امینی»؛ اتفاقی که جرقه‌ی اعتراضات مردمی را زد و زمینه‌ساز سوءاستفاده‌ی عوامل خارجی و بروز اغتشاش در کشور شد [دانلود]

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق دولت آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و یکی از ایران‌ستیزترین سیاستمداران آمریکایی، ضمن تأکید بر ضرورت پیگیری سیاست رسمی «تغییر رژیم» در ایران توسط دولت آمریکا، اذعان می‌کند که اغتشاشگران در ایران از خارج از مرزهای کشور تسلیح می‌شوند. [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› روایت متفاوت نشریه بین‌المللی از «جنگ روایت‌ها» در اغتشاشات ایران

›› به‌رغم تحریم‌ها، حال و روز ایران خوب است

›› پشت پرده استعفای مسئول تحریم ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا چیست؟

با این حال، غرب در عوض چیزی برای ارائه [به عنوان پاداش تغییر رفتار ایران، یا نظامی جایگزین در صورت سرنگونی جمهوری اسلامی] ندارد. فعالان حقوق بشر غربی نیز پیشنهادی ندارند، جز وعده‌های ساده‌لوحانه مبنی بر این‌که به‌راحتی می‌توان قانون اساسی را اصلاح کرد. از یک طرف، هر قدر هم که تهران برنامه‌ی انرژی هسته‌ایش را برای اهداف صلح‌آمیز پیش ببرد، باز هم پایتخت‌های غربی، پیام این اقدام ایران را نمی‌شنوند. و از سوی دیگر، به‌رغم اعمال شدیدترین فشارها و انجام اقدامات تحریک‌آمیز توسط غرب، رژیم ایران همچنان از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد. شاید حملات اسرائیل بتواند ظرفیت‌های هسته‌ای ایران را از کار بیندازد، اما همه‌ی این اقدامات، اتفاقاً موجب اتحاد بیش‌تر ایرانی‌ها می‌شود و امنیت بیش‌تر را برای این کشور به ارمغان می‌آورد. سقوط رژیم ایران، برای مخالفانی که آن را پیش‌بینی می‌کنند، همچنان چیزی است که [آرزو و] امیدش را دارند، نه انتظارش را.

رهبر ایران: رؤسای‌جمهور آمریکا (می‌میرند و) بدن‌هایشان خوراک کرم و مور و مار می‌شود، اما جمهوری اسلامی هم‌چنان ایستاده است. [دانلود]

رهبر ایران: آمریکایی‌ها آرزوی تغییر حکومت ایران را به گور خواهند برد. [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› مرگ «جورج بوش پدر»؛ پیرترین رئیس‌جمهور آمریکا هم آرزوی تغییر حکومت ایران را به گور برد

›› «جان مک‌کین» هم آرزوی سرنگونی نظام ایران را به گور برد


[۱] Iran still rolling with the punches Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    اینکه ایران نقش یک کارت بازی را برای روسها در رقابت و مقابله با غرب ایفا کند تا بخشی از این هزینه سنگین را به دوش ملت ایران بار کند اروزی دیرینه روسها بود که متاسفانه تحقق پیدا کرده
    • سید IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      براندازان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اکنون دیگر باید به فکر تدارک گورهای بزرگی برای خود و آرزوهای ناشدنی شان برای ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران باشند تا گنجایش دفن همه آرزوهای شان را داشته باشد!!!!
    • GB ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      52 4
      اونجا یه آمریکایی تو نظرات گفته اگر سربازان آمریکایی که مردان واقعی هستند و مردایی هستند بسیار شجاع حرفه ای... بخوان با ایران بجنگن راحت ایرانیها رو شکست میدهند ادم چی بهشون جواب بده؟
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      4 0
      دنیای عجیبی است!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      5 3
      تا کی میخوای تو توهمی باشی که توش روسیه به ایران سلاح میده تا ایران و. سرباز های ایرانی در اکراین در حال جنگ هستند می میخوای بفهمی
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      65 4
      همه باید از اقدامات روسیه علیه سازمان تروریستی ناتو حمایت کنن
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      3 1
      مغزت کار نمیکنه شما وقتی تو دنیایی زندگی میکنیم که حق وتو در اون وجود داره یعنی امنیت فقط برای چند کشور خاص هست.
    • یدالله IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      3 65
      بله دقیقا هزینه نوکری همین است
    • ایرانی GB ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      70 0
      خطاب به ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ : خب , ساده ست دوست عزیز , بهشون اینجوری جواب بده : بله ... آمریکایی ها گردن کلفت ترین , ماهر ترین , زبده ترین , پیشرفته ترین و جنگجو ترین سربازان دنیا هستند و بخاطر همین هم در نهایت دلاوری و سلحشوری چهار نعل از ویتنام فرار کرده و بطرف خاک آمریکا پیشروی کردند , آمریکایی ها زبده ترین و جنگجو ترین سربازان دنیا هستند اما در افغانستان از دست یک مشت طالبان پیزوری پالان پوش فرار کردند , آخر ما نفهمیدیم چرا ارتش بسیار بسیار سلحشور و دلاور آمریکا , دست بفرارشون قوی هست و چرا اینقدر زود چمدان می بندند و تاکتیک های پشت به دشمن و پیشروی بطرف خاک آمریکا شون اینقدر پیشرفته ست ؟
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    24 6
    یک زمانی ما دائم الوضو بودیم تا بریم بهشت ، آقایان که ادا در می آوردند برای خودشون در قاره های اروپا و آمریکا بهشت ساختن
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      9 10
      بهشت شما دائمی بود اگه ایمان داشتید.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      36 10
      وقتشه که تغییر رژیم کثافت آمریکارو طراحی کنیم. شیطان فرتوت.
  • عمیر IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    38 9
    برای گدایان قوم لوط خبر خوبی نیست
  • عمیر IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    11 6
    برای گدایان قوم لوط خبر خوبی نیست
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    31 6
    وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و ساکنین آن (=قوم لوط) جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید.
    • علیرضا IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      3 1
      ما مردم عادی نوکر هیچکس نیستم توافتاب واین دما داریم کار میکنیم وبا پولی که داریم در میاریم بزور زنده هستیم
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 3
      نام کاربری علیرضا؛ زر نزن مشنگ اسقاطیلی! مردم ایران طیف های مختلف هستند، بعدشم کسی باتوی پدرسوخته نبود، ملت ایران حالشون از هرچی لواط کاره به هم میخوره، کارگری که کار میکنه تا نون حلال ببره خونش هیچ ربطی به توی کثافت نداره که اومدی اینجا جر زنی! گمشو برو تو همون سگدونی اسقاطیلت
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    7 11
    وزارت خاراجه یه دوره کلاس برای تحلیل گرهای جهان به صورت انلاین بزاره و بهشون بفهمونه اسرایل هرگز با حمله به تاسیسات اتمی ایران اقدام به خودکشی نمیکنه. باید مطلف باشن از شرایط. واقعا جهان تصور میکنه اسرائیل میتونه و جرات داره به ایران‌حمله کنه. اگر میتونست که تا الان کرده بود.‌چراداین تحلیل گرها نمیفهمن اینو
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    12 8
    ما ملت مظلوم و اهل حق هستیم ولی به خاطر ضعف رسانه ای و هنری نتونستیم محق بودن و مظلوم بودن خودمون نشون بدیم دشمنان با امپراطوری رسانه ای که در اختیار داره خیلی وقت ها تونسته همه چیز برعکس نشون بده البته ضعف ها ناکارمدی هم کم نیست
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 10
    ما ملت مظلوم و اهل حق هستیم ولی به خاطر ضعف رسانه ای و هنری نتونستیم محق بودن و مظلوم بودن خودمون نشون بدیم دشمنان با امپراطوری رسانه ای که در اختیار داره خیلی وقت ها تونسته همه چیز برعکس نشون بده البته ضعف ها ناکارمدی هم کم نیست
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 4
    ما ملت مظلوم و اهل حق هستیم ولی به خاطر ضعف رسانه ای و هنری نتونستیم محق بودن و مظلوم بودن خودمون نشون بدیم دشمنان با امپراطوری رسانه ای که در اختیار داره خیلی وقت ها تونسته همه چیز برعکس نشون بده البته ضعف ها ناکارمدی هم کم نیست
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    6 4
    ما ملت مظلوم و اهل حق هستیم
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 2
    بدبختا هنوز نفهمیدید
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    10 12
    ما اعتبار از روسیه (یا هر بیگانه ای) نمی گیریم. اگر هنوز ایستادیم روی دوش بی سر محسن حججی هاست که زمین نخوردیم . وگرنه رقبا و دوستان منطقه ای مون خواهان ابرقدرتی ما نبودند
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    7 1
    قوی از منظر بیرونی و از درون!
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    19 11
    به زودی پوتین سرنگون خواهند شد.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      6 4
      پوتین سرنگون نمیشه، بلکه بشدت ضعیف میشه و کشور روسیه رو خنثی و اخته میکنن تا بعد برن سراغ چین.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    26 6
    شما دلخوش به همین مقدار باش که نشریه روسی گفته
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      1 7
      اشتباه میکنی.مشرق قبل از این بارها اخبار موفقیت امیز جوانان نخبه علمی،نظامی،صنعتی،دفاعی،مهندسی،نانو و... رو منتشر کرده بود.نیاز به تمجیدد دیگران نیست.
  • majid IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    10 0
    ایران فقط از مسئولین خائن و بعضاً نادان خودش زخم خورده
  • سید IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    5 9
    براندازان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اکنون دیگر باید به فکر تدارک گورهای بزرگی برای خود و آرزوهای ناشدنی شان برای ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران باشند تا گنجایش دفن همه آرزوهای شان را داشته باشد!!!!
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 2
    روسیه رو فروختن به ایران.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    9 1
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • کارمند ساده IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 19
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه کشور امام عصر عج ؛ ایران با جمهور ملت شجاعش؛ تا ظهورش سالم و باقی خواهد ماند نقل به مضمون احادیث اسلامی....
  • ابوالفضل US ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    17 2
    هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه سوسک به بچش میگفت قربون دست و پا بلوریت برم
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      1 8
      چش نخوری شیرین زبون ناتانیاهو!
    • عباس مهاجری IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      1 4
      چرا،میگن.همین خودت
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    11 4
    در طول تاریخ فقط روسیه و انگلیس سرزمین ایران را پاره پاره کرده اند الان وقتش هست که ایران از طریق اکراین به فروپاشی روسیه کمک کند
    • م IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      1 2
      دقیقا العان وقتشه که از پا منقل بلند شی
    • Roja IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      2 2
      توصیه من به شما اینه که چندسال بعد رسیدی به کلاس دهم، اگه کتاب تاریخ معاصر رو به دقت مطالعه کنی،متوجه میشی اون زمان ، حکومت روسیه ، تزاری بود،بعد کمونیستی شد و بعد به نظام جمهوری تغییر ماهیت داد،ولی ماهیت رژیم های انگلیس و آمریکا هیچ تغییری نکرده، در ضمن ، در زمان نفوذ آمریکایی ها ایران با از دست دادن کشور بحرین کنونی و قسمتهایی از شرق ایران که منجر به از دست دادن رود هیرمند شد ، لت و پار شد.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 6
    این فرمان ابدیِ امپراطور آلپ ارسلان است: گسترش دائمی مرزهای ایران
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      9 0
      خخخ چقدر بچگانه
  • م IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    6 0
    روسیه خبیث دشمن بشریت. نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
  • ایرانی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    4 1
    آنقدر از هردری سخن گفته اید که خودتان فراموش می کنید
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      3 3
      منقلت را فراموش کردی؟
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    16 0
    کارت بازی روسها
  • آرش IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 7
    بهترین عذاب برای مخالفان جمهوری اسلامی و غرب پرستان در این دنیا این است که خدا یک عمر طولانی به آن ها بدهد تا سال به سال رؤیا هایشان دورتر و دورتر شود و مدام حسرت بخورند و سینه هایشان از شدت خشم و بغض بترکد.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      1 0
      ههههههه
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 0
    رسانه های ایران و روسیه دور از واقعیت خوب واسه هم پپسی باز میکنن
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 3
      اثر سوزشه این دروغت
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    دشمنی باآمریکا و دوستی با روسیه و چین
  • عمیر IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    مارو نخندون 😂😂😂😂😂😂
  • عمیر IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    زنده باد اوکراین
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    کشورهای دوست در تمام موارد با هم هم نظر نیستند، اما نقاط مشترک اصولی با هم دارند. پیمان شانگهای این اشتراک نظرها را ب نمایش گذاشته است. تحکیم و حمایت این کشورها از یکدیگر طبیعی و از نقاط قوت است. خجالتی نداریم با استفاده از بمب های خوشه ای مخالفت کنیم. همینطور در برابر "بایدها" و "هرگزهای" دول غربی مقاومت نماییم. بد بخت کسانیکه عقل و فکرشان را از دست داده اند و خدمت ب دشمن را راهنما و راهکار می‌دانند.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    کشورهای دوست در تمام موارد با هم هم نظر نیستند، اما نقاط مشترک اصولی با هم دارند. پیمان شانگهای این اشتراک نظرها را ب نمایش گذاشته است. تحکیم و حمایت این کشورها از یکدیگر طبیعی و از نقاط قوت است. خجالتی نداریم با استفاده از بمب های خوشه ای مخالفت کنیم. همینطور در برابر "بایدها" و "هرگزهای" دول غربی مقاومت نماییم. بد بخت کسانیکه عقل و فکرشان را از دست داده اند و خدمت ب دشمن را راهنما و راهکار می‌دانند.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    کشورهای دوست در تمام موارد با هم هم نظر نیستند، اما نقاط مشترک اصولی با هم دارند.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    کشورهای دوست در تمام موارد با هم هم نظر نیستند
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    هیچی مثل قبل نخواهد شد
  • رضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 1
    پاینده باد ایران و ایرانی درود بر رهبر آزاده سلام بر شهیدان ایران مقتدر وقوی وثروتمند انتظاری است که نزدیک است
  • وطن دوست IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    5 2
    حکومتی که با مردمش در افتاد/ ور افتاد.حکومت نباید با رفاه و ازادی مردم بجنگد.عواقب بدی دارد
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      1 2
      به خدا قسم هر کس به این نظام تیر انداخت اواره و نابود شد این ارزتو به گور میبری
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    5 0
    فقط می دونم ظلم هیچوقت پایدار نمی مونه
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 1
    روز بروز مردم دارند از انقلاب فاصله می گیرند اعتماد مردم به مسِولین بشدت کم شده فشار اقتصادی و تورمی سردگمی دولت مردان باعث فاصله گرفتن مردم از انقلاب شده است
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 1
    اما شرایط که اینطور نیست و اتفاقا چون چنین فرضی مطرح هست یاید ترسید که فکر کنید هیچ خطری نیست خطری بسیار قدرت مند وجود دارد که این نشریه روسی اصلا به ان واقف نیست و بیشتر خنده دار تحلیل کرده
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    اونها می خواهند ایران لیبرال سکولار (لائیک )دموکراسی باشه و میشه دنبال براندازی هستند و اگر شما همه چیز را تمام شده فرض کنید حتما دوباره غافل گیر خواهید شد و السلام
  • سعید IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    یدالله فوق ایدیهم با خدا باش و پادشاهی کن ، بی خدا باش و هر چه خواهی کن آنان که دل به سخنان عده ای به اصطلاح اپوزیسیون داده اند از حقایق پست پرده بی خبرند که دعوای آنان بر سر گرفتن کمک های بیشتر از دولت های غربی برای پر کردن جیب خودشان به اسم فعالیت های سیاسی و اجتماعی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است . آنان که دل به سخنان عده ای غربی داده اند از حقایق پست پرده بی خبرند که هدف آنان تغییر ساختار سیاسی ایران و به سبب آن منطقه بزرگ خاورمیانه به منظور اجرای طرح های جدید و بزرگ استعماریسان ب ای جلوگیری از نابودی حیات کثیف سیاسی و اقتصادیشان است . آنان که از حقایق پست پرده بی خبرند ، با مشتی واقعیات تحریف شده به بازی گرفته شده اند تا سیاهی لشگری باشند برای اجرای آن طرح ها که البته سرانجام همه آنان نیستی و نابودی است .
  • ..... IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    روس ها میدانند چه بنویسند
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    نه بابا!!
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 0
    ببین تو رو خدا. میگه نشریه روسی گفته!!
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    حواستون به داخل باشه گول چندتا روس که هندونه زیر بغلتون میزارن را نخورید
  • نادر IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    اتحاد وآگاهی ملت با افتخار ایران از هویت خود مورد رشک وحسد دشمنان ودوستان منافق صفت است.برای همین همیشه کشورهای دشمن ومنافق ایران دستشان در یک کاسه است، چه در جنگ با صدام آنها را شناختیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس