1

شوبگرانی که سال گذشته با ترور و خشونت حداکثری امنیت مردم را تهدید می‌کردند، همچنان به دنبال ایجاد ناامنی هستند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

******

روزنامه‌های های امروز دوشنبه ۲۲ خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از دانشمندان، متخصصان، و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور، رمزگشایی از بزرگ‌ترین رزمایش هوایی ناتو، سناریوهای برجامی بورس و سقوط شتابان قیمت‌های ارز، طلا و خودرو در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

رهبر انقلاب در دیدار روز یکشنبه خود با دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور به نکات بسیار مهمی درباره این صنعت اشاره کردند.

روزنامه همشهری در سرمقاله خود نوشته است:

رهبر معظم انقلاب درباره ارتباط مستقیم پیشرفت صنعت هسته‌ای با ارتقای جایگاه کشور در منطقه غرب آسیا و دیگر کشورهای جهان نیز تأکیدات مهمی داشتند. درحقیقت ایشان یکی از قدرت‌های چانه‌زنی جمهوری اسلامی را در گروی قدرت هسته‌ای دانستند و بر تقویت این صنعت در داخل تأکید فرمودند. پس لازم است تا همه ارکان نظام، پیشرفت هسته‌ای و قدرت ناظر به آن را جدی بگیرند. درواقع رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار با دانشمندان اتمام حجتی با برخی عناصر داخلی و خارجی بود که سعی دارند با اظهارات و اقدامات خود از اهمیت صنعت هسته‌ای کشور بکاهند و این صنعت را با اهداف سیاسی زیر سؤال ببرند و وجود آن را برای کشور مضر و عامل بروز مشکلات معرفی کنند. اظهارات مقام معظم رهبری درباره اهمیت و جایگاه صنعت هسته‌ای در کشور نقطه پایانی بر چنین تفکری در کشور است؛ چرا که هرکس به ایران قوی فکر می‌کند، این ایران را بدون داشتن صنعت هسته‌ای توانمند و پیشرفته متصور نخواهد شد.

نقشه شهادت مأمور انتظامی در ایذه را چه کسی کشیده است؟ /ترویج اباحه‌گری خاتمی و رفقا با «لااکراه فی الدین»!

روزنامه رسالت نیز در تحلیل بیانات رهبر انقلاب می‌نویسد:

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دانشمندان هسته ای فرمودند: «چالش بیست ساله هسته ای غرب با ایران نشان داد طرف های هسته ای و آژانس وعده های زیادی دادند که عملی نشد. درک این موضوع برای ملت بسیار مهم است. بابت بی‌توجهی به این مسئله خیلی جاها ضربه خوردیم.»
آقای روحانی که در چالش بیست ساله هسته ای جزء نفر اول و یا دوم گفت و گوها بوده و نیز آقای ظریف باید در صف اول درک این حقیقت تاریخی باشند. نه اینکه باوارونه گویی و تحریف تاریخ و نادیده گرفتن حافظه تاریخی ملت، ‌ بدعهدی و فریب دشمن را پنهان کنند و به مردم آدرس غلط بدهند.

نقشه شهادت مأمور انتظامی در ایذه را چه کسی کشیده است؟ /ترویج اباحه‌گری خاتمی و رفقا با «لااکراه فی الدین»!

روزنامه اصلاح‌طلب هم‌میهن نیز با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره شروط توافق نوشته است:

بدیهی است مسئولان کشور این گزاره‌ را که مسئله هسته‌ای از جایگاه مسئله و موضوعی ملی افول کرده و بخش‌هایی از جامعه درکی از تناسب هزینه‌ها و فواید آن ندارند، قبول نمی‌کنند و احتمالاً آن را ناشی از آگاهی محدود جامعه از منافع دانش و صنعت هسته‌ای یا تبلیغات و فشارهای بیگانگان می‌دانند. اما در نگاهی کلان‌تر، به نظر می‌رسد شکل‌گیری این تصویر و تصور در جامعه ایران، ریشه‌دارتر از این گمانه‌هاست. به نظر می‌رسد ریشه این مسئله، در فقدان یک الگوی توسعه ملی است که عموم نخبگان، نیروها و جریان‌ها فهم نسبتاً مشترک و مشابهی از آن داشته باشند. اگر این الگوی توسعه ملی وجود داشت (کاری که تاحدی در برنامه چهارم توسعه صورت گرفت)، دستیابی به انرژی هسته‌ای هم می‌توانست در قالب آن تعریف ‌شود. بدین‌ترتیب، هم هزینه‌کرد برای کسب توانمندی‌های هسته‌ای درون کشور و برای نخبگان و جامعه معنی‌دار می‌شد و هم در سطح بین‌المللی، تصویر شفاف‌تر و واقع‌گرایانه‌ای از پیشرفت هسته‌ای ایران شکل می‌گرفت که زمینه فضاسازی‌ها، اتهام‌زنی‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها را می‌کاست.

این روزنامه در ادامه نوشته است:

اما در فقدان یک الگوی توسعه ملی که روابط خارجی کشور هم در چارچوب آن تعریف شود؛ نه فقط فناوری و دانش هسته‌ای که هر صنعت و دانش دیگری، ظرفیت آن را دارد که به‌جای فرصتی برای توسعه به عامل افزایش فشارها و تحریم‌ها بر کشور و مانع رشد اقتصادی و عامل توقف و پسرفت توسعه‌ای تبدیل شود. این، درس مهمی است که امروز و از پس دو دهه چالش هسته‌ای می‌توان گرفت. امروز هم، اگر تصمیمی برای یافتن راه برون‌رفت از این چالش گرفته شده، جا دارد از تجربیات این دو دهه آموخت و به جای اقدامات تاکتیکی و موردی و زمان تنفس خریدن، نگاهی راهبردی، توسعه‌گرایانه و جامع به مسئله هسته‌ای داشت و تصمیمی گرفت که راه روشنی به سوی آینده بگشاید؛ نه آنکه صرفاً موانع و فشارهای مقطعی را دور بزند!

نقشه شهادت مأمور انتظامی در ایذه را چه کسی کشیده است؟ /ترویج اباحه‌گری خاتمی و رفقا با «لااکراه فی الدین»!

روزنامه آرمان امروز نیز در روزهای اخیر به صورت ویژه به بحث توافق پرداخته در شماره امروز خود با اشاره به بیانات رهبر انقلاب نوشته است:

همان‌طور که مقام‌های ایرانی و امریکایی می‌گویند هر دو طرف کانال‌های خود برای تبادل پیام را دارند و در این میان کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه‌ای از جمله قطر و عمان هم نقشی مثبت در اجرایی شدن تفاهم‌های صورت گرفته برعهده دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان کمک به تبادل زندانیان میان ایران و غرب و آزادسازی بخشی از اموال ایران در عراق را نام برد. آنچه مشخص است، این است که دو طرف پس از چند ماه تنش و چند سال تلاش نافرجام برای احیای برجام در حال راه رفتن روی لبه پرتگاه هستند. اولویت‌ها و خطوط قرمز دو طرف همچنان با هم فاصله فاحشی دارد و در این مرحله فعلا اولویت همگی مدیریت بحران و سنجش فضا برای ادامه حرکت در مسیر ارزیابی احیای برجام در آینده است.

حتی به فرض عبور سلامت دو طرف از مرحله مدیریت تنش به خصوص در سایه خبرسازی‌های مداوم درباره نقش ایران در جنگ اوکراین و تلاش برای استفاده از این کارت برای بالا بردن هزینه توافق برای ایران، دو طرف به مرحله امکان‌سنجی احیای برجام می‌رسند که خود حدیثی مفصل و ماجرایی پیچیده خواهد بود. باید توجه داشت که تهران و غرب نیز امروز به شکلی جدی تر تمایل به توافق رااعلام کرده و بسیاری از موانع را از پیش رو برداشته اند تا پازل مذاکرات کامل تر از قبل شود.

نقشه شهادت مأمور انتظامی در ایذه را چه کسی کشیده است؟ /ترویج اباحه‌گری خاتمی و رفقا با «لااکراه فی الدین»!

بررسی رسانه های اصلاح طلب پس از دیدار روزگذشته دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور با رهبر انقلاب اسلامی بیانگر آن است که آنان ضمن طرح این ادعا که صنعت هسته ای کشور در افکارعمومی بیشتر پروژه ای تبلیغاتی- سیاسی بوده تا ملی مدعی هستند دلیل شکل گیری این دیدگاه فقدان نگاه توسعه ای در کشور است.

بیان چند نکته قابل توجه است:

۱- این رسانه ها تاکید می کنند که دانش و صنعت هسته‌ای سکه‌ای دوروست که همچون ژانوس اسطوره رومی، چهره‌ای دوگانه دارد، یکی چهره آرامش‌بخش و امیدآفرین که می‌تواند حس اطمینان جامعه به آینده توسعه کشور را تقویت کند و چهره دوم که نه فقط امیدی نمی‌آفریند که با قرار دادن کشور در مسیر تهدیدها و تحریم‌های مداوم بیرونی، ایران را با خطر تعلیق و تعطیل توسعه مواجه می‌کند که حاصل آن، افزایش فقر، فساد، کاهش شفافیت و افزایش ریسک‌های اقتصادی و نهایتاً مهاجرت گسترده نخبگان و جوانان و دانشمندان و کارآفرینان است.

۲- به باور این رسانه ها، نگاهی به دو دهه کشاکش هسته‌ای ایران، نشان از آن دارد که هر دو چهره فعالیت‌های هسته‌ای واقعیت دارد؛ اما هرچه گذشته، هژمونی چهره دوم بر افکارعمومی جامعه ایران بیشتر شده است. این واقعیت، نه امروز که یک دهه قبل خود را آشکار کرد. اکثریت مردمی که در اواسط دهه ۱۳۸۰ در سفرهای استانی همراه با رئیس پوپولیست دولت وقت، فریاد «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» سر می‌دادند؛ در پایان همان دولت و با درک تبعات تحریم‌ها بر زندگی و معیشت خود، پای صندوق‌های رای رفتند و ۱۰ سال قبل در همین روزها (۲۴خرداد۱۳۹۲) چهره‌ای را به ریاست‌جمهوری برگزیدند که شعار و هدف اصلی او، مذاکره برای خارج کردن کشور از بحران هسته‌ای و تنش‌زدایی با قدرت‌های جهانی بود. اکثریت مردم چهار سال بعد هم با رای خود بر تداوم همین سیاست، مهر تایید زدند و با حمایت از حسن روحانی، نشان دادند خواستار تعمیق و تعمیم الگویی هستند که توافق هسته‌ای از آن برآمد و می‌توانست سایر موضوعات مورد نزاع میان ایران و قدرت‌های بین‌المللی را تا حد قابل‌قبولی حل‌وفصل کند.

۳-رسانه های اصلاح طلب همچنین با طرح این ادعا که روند پیگیری فعالیت صنعت هسته ای موجب شکل‌گیری و تشدید شکاف‌ها و تعارض‌ها در داخل شده است، تاکید می کنند شکاف‌ها و تعارض‌هایی که از پی آن، نیروهای رقیب یکدیگر را ازیک‌سو با عباراتی چون «غربگرا» و «مرعوب» و «نفوذی» و از سوی دیگر، با عباراتی چون «دلواپس» و «کاسب تحریم» و «ناآشنا با الفبای روابط بین‌الملل» توصیف می‌کنند و برچسب می‌زنند.

ترویج اباحه‌گری خاتمی و رفقا!

اخیراً محمد خاتمی هم در دیدار جمعی از زنان اصلاح‌طلب، ضمن تأکید بر اینکه عفاف و ستر با حجاب یکی نیست، گفت: «ما از جامعه عفیف حمایت می‌کنیم، اما به آن معنا نیست که عفت را با حجاب یکی بدانیم و آن را به زور به جامعه تحمیل کنیم. وقتی خداوند می‌گوید "لا اکراه فی‌الدین"، یعنی در دین خدا که اصل است، زور و اجبار وجود ندارد پس چرا باید در فرع آن زور و تحکم باشد».

روزنامه جوان درباره آخرین اظهارات رئیس‌جمهور اصلاحات نوشته است:

برخی کانال‌های مجازی در پیام‌رسان‌ها در پاسخ به این اظهارات، یک ویدئوی کوتاه را که بخشی از کلاس درس و سخنان آیت‌الله جوادی آملی است، منتشر کرده‌اند. در این سخنان، آیت‌الله جوادی آملی توضیح می‌دهد: «این بگیر و ببندهای قیامت پس برای چیست!؟ او که فرمود لااکراه‌فی‌الدین یعنی در نظام تکوینی، بشر آزاد است. کمال در آزادی است. اما در حساب شریعت و در حساب دین و در حساب نظام اسلامی این طور نیست که بگوییم هر کس آزاد است که هر طور می‌خواهد باشد. اگر خدایی نکرده لااکراه‌فی‌الدین به آن معنا باشد، می‌شود اباحه‌گری! و ثانیاً اگر به آن معنا باشد، این همه بگیر و ببندی که خدا در قرآن دارد، برای چیست!؟»

جوان در ادامه نوشته است:

صاحب تفسیر تسنیم می‌گوید: خدایی که «لااکراه‌فی‌الدین» (۲۵۶ سوره بقره) را مطرح‌ می‌کند، ۱۲۴هزار پیامبر را می‌فرستد تا راه را به مردم نشان دهند و در سوره بقره نیز انسان را از عقوبت راه شر می‌ترساند، زیرا آزادی تکوینی هیچ ربطی به قید و بند تشریعی ندارد.» ‌
به نظر می‌رسد، تأکید خاتمی بر اجباری نبودن حجاب بیش از آنکه از روی اعتقاد او به این مسئله باشد، تلاشی برای دوقطبی‌سازی و تعریف جریان اصلاحات به عنوان سخنگوی حامیان آزادی حجاب و پوشش قابل ارزیابی است. او و اصلاح‌طلبان می‌کوشند با کانونی‌سازی مسئله حجاب، خود را به عنوان مدافعان حقوق شهروندی و برابری جنسیتی تعریف کنند.

نقشه شهادت مأمور انتظامی در ایذه را چه کسی کشیده است؟ /ترویج اباحه‌گری خاتمی و رفقا با «لااکراه فی الدین»!

حمله تروریستی و شهادت یک مأمور انتظامی در ایذه

آشوبگرانی که سال گذشته با ترور و خشونت حداکثری امنیت مردم را تهدید می‌کردند، همچنان به دنبال ایجاد ناامنی هستند، روز گذشته در پی فراخوان رسانه‌های ضدایرانی و خانواده کیان پیرفلک در ایذه، یک نیروی پلیس در راستای تامین امنیت منطقه به شهادت رسید.

روزنامه وطن امروز با توجه به حوادث شب گذشته در ایذه نوشته است:

ماجرا از این قرار بود که رسانه‌های ضدایرانی با توجه به برگزاری مراسم سالروز تولد مرحوم کیان پیرفلک در روستای پرچستان ایذه، با صدور فراخوان‌هایی خواستار حضور معاندان در این مراسم شدند. از همین رو روز گذشته نیروهای پلیس برای جلوگیری از ایجاد آشوب و اغتشاش و تامین امنیت در منطقه حاضر شدند. با این حال یکی از اشرار آشوب‌طلب با حمله به نیروهای حافظ امنیت، یکی از نیروهای پلیس را به شهادت رساند. شخصی که مامور انتظامی در ایذه را زیر گرفته و به شهادت رساند، پویا مولایی پسرعموی ماه‌منیر مولایی (مادر کیان پیرفلک) ‌بود.

گفتنی است کیان پیرفلک کودک ۹ ساله‌ای بود که در جریان اغتشاشات سال گذشته با حمله یک تیم تروریستی به مردم ایذه، به شهادت رسید. با این حال ماه‌منیر مولایی که از فعالان اغتشاشات در ایذه بود، بدون توجه به دستگیری عاملان حادثه، ماموران امنیتی را عامل کشته شدن کیان پیرفلک می‌داند. اقدامات مولایی در ماه‌های گذشته به سوژه و خوراک رسانه‌ای جریان ضدایرانی تبدیل شده و اقدام پسرعموی او را که منجر به شهادت یک نیروی پلیس شد نیز باید معلول اقدامات و اظهارنظرهای او دانست.

نقشه شهادت مأمور انتظامی در ایذه را چه کسی کشیده است؟ /ترویج اباحه‌گری خاتمی و رفقا با «لااکراه فی الدین»!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    34 17
    مادرکیان احتمالش و ممکن هست نقش اصلی را بازی کرده باشه.پناه بر الله
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      15 11
      آیت الله جوادی آملی سالها قبل جواب خاتمی کم سواد را در مورد آیه لااکراه داد
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      13 11
      قبولش سخته ولی قراین نشان میدهد که با احتمال قوی عامل اصلی کشته شدن کیان پیر فلک و مجروحیت شدید پدر کیان پیر فلک در داخل خودرویشان، بدلیل تیراندازی توسط خود مادر کیان پیرفلک به این دو نفر بوده - وگرنه دلیلی نداشته که خود مادر پیر فلک در داخل خودرویی بوده که یک نفر کشته شده و یک نفر شدیداً مجروح شده ولی مادر کیان پیر فلک که داخل همان خودرو بوده حتی یک خراش هم برنداشته باشه. خونسردی مادر کیان پیرفلک و حالات روحی اش و صحبتهایش تقویت کننده این موضوع است.
    • سید IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      13 8
      مرگ بر ضد ولایت فقیه/ اصلاح طلب مزدور یا برانداز کریه!!
    • سید IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      14 7
      مرگ بر ضد ولایت فقیه/ اصلاح طلب مزدور یا برانداز کریه!!
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    12 3
    ایران مرکز ترانزیت جهان علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند . رونق اقتصاد _ رونق گردشگری _ ترانزیت کالا_ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک_ امنیت ملی
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    25 10
    اولش بگم عاشق ایران و نظام هستم ولی واقعا نمیدونم چطور که اسرائیل دشمن یک ملت ایران مخالف سرسخت توافق ما خودمون هم مخالف توافق هستیم پارادوکس عجیبی هستش جالبتر که از هسته ای جز تحریم و سختی برا مردم نیاورد
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      8 4
      توافق با آمریکا جز با چراغ سبز سرمایه داران صهیونیست امکان ندارد این ها بازی زرگری و نقش های مربوط به پلیس خوب و بد در مذاکرات است
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      9 5
      ۲۲:۳۵ انقلابی باشی یا نباشی زیاد مهم نیست مهم فهمت از مسائل هست مثلا اسقاطیل توافق را پا پا پس میزنه و دو دستی به طرف خودش می‌کشه ولی تو در پارادوکس هستی!!!! سعی کن مسائل عمیق تر ببینی تا بتوانی تحلیل کنی البته نوشته ات هم یکی به نعل و یکی به میخ هست و در آخر حرف اصلی ات را زدی که ...
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      8 1
      ما موافق توافقی هستیم که توش تضمین وراستی آزمایی باشه که البته آمریکا قبول نمیکنه .وگرنه توافق مثل سری قبل که ما به تعهداتمون عمل کنیم ولی طرف مقابل نه وتازه تحریم‌های جدید هم بذاره ؛ اسمش توافق نیست فریب خوردن وذلته.ما مخالف ذلتیم.
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      3 0
      چون دشمن خودت می گوید این توافق کافی نیست و باید بیشتر شود اما با غیرت ها می گویند یک پیچ دادن هم خیانت هست، حال شما بگو بعد 20 سال باج دادن ها و توافقات چرا همیشه تحریم می شدی!!!
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 0
      اسرائیل مخالف توافق نیست نتانیاهو بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد مقام معظم رهبری هم در پاسخ فرمودند رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    18 14
    لااکراه فی دین یعنی من در همه چی باهاتون اتمام حجت کردم و در هبچ چیزی شک و شبه و اکراهی نیست الان خاتمی چی رو میخواد آزاد کند واقعا خجالت آور است
    • GB ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      8 7
      ابله شر و ور نگو چی میزنی ؟😀معنی آیه قران عوض نکن
    • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 3
      تا اونجایی که ما میدونیم معنی ش میشه اجباری در دین نیست، حالا اینکه شما قرآن هم میخوای به نفع خودتون تغییر بدی ، جای سواله.
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      6 1
      معنی آیه رو عوض نکرده ، در ادامه لا اکراه فی الدین داریم " قد تبین الرشد من الغی" خودت چی میزنی؟؟؟؟؟
    • کیوان IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      7 1
      لا اکراه فی الدین به این معناست که در پذیرش اصل دین اکراه و اجباری نیست یعنی به اجبار نمی شود کسی را که بی دین یا اهل ادیان دیگر است وارد در دین( اسلام) کرد. حال اگر کسی اسلام را پذیرفت باید الزامات آن را هم بپذیرد.این از تفسیر آیه لا اکراه ... و اگر کسی مسلمان نبود و خواست در سرزمین اسلامی و تحت حاکمیت اسلامی زندگی کند در اصول اعتقادی خود آزاد است ولی الزامات اجتماعی حکومت اسلامی را باید بپذیرد.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      4 0
      ۱۰۹معنی رو عوض نکردم لااکراه فی دین یک آیه چند خطی ست که ادامه دارد متاسفانه شماها ادامه را به نفع خودتون پاک کردین
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      ۱۰۹ اتفاقا معنی آیه را شما بنفع خودتون عوض کردین اصلا قرآن هم‌نمی خونیدولی سوء استفاده‌چی هستین
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 1
      مگه با آزادی مشکل دارید؟
  • خلج IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    25 6
    صنعت هسته‌ای و هسته ای شدن ، قدرت سیاسی کشور عزیزمان ایران را بالا می برد . انشاالله مسولین ارشد نظام و مسولین مربوطه با توجه به رهنمودهای مدبرانه امام خامنه‌ای عزیز که نقشه پیش روی صنعت هسته‌ای را ترسیم نمودند ، این مهم را سریع تر از گذشته پیش ببرند.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      3 6
      خلج تو برو همون خلجستان
    • کربلایی از یخچال قاضی قم IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      3 1
      جوبشوری، تو هم برگرد به همون جوبشور، البته جوبی نمونده که شور باشه ...
    • لنگی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 0
      جوبشور اول جیش بعد پوشک بعد برو تو سوراخت باشه جوجو
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      یخچال قاضی تو هم برو یخچالستان
  • علیرضا IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    6 3
    حکومت و مسئولان همیشه بی لیاقت که حتی جرات برخورد با زنی که مقابل شان ایستاده ندارن فقط ۴۵ سال به مردم مظلوم زور میگن
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      3 1
      بحث جرات نیست ... بحث چیز دیگری است ... رافت از حد بگذرد نادان خیال بد کند ( قابل توجه مسئولین )
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      3 1
      لابد عین این 45 سال هم به تو زور گفتن و تو هم مظلوم بودی ... البته اگه از تیرانا هستی که باید هم اینقدر شاکی باشی ...
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    4 3
    همه بدبختی های مردم از بابت افساد طلبان منافق است، خدا لعنتشان کند
  • هوشنگ IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 1
    خخخخخخخ پلیس ارباب آمریکا عالیه اگه این کار رو با یک افسر پلیس می کرد آبکشش می کردند دمش پلیس امریکا گرم من طرفدارشم
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 2
    دو چیز بزرگترین ضربه را به دین و ایمان مردم زد اول فضای مجازی دوم انرژی هسته ای اولی فرهنگ مردم دومی اقتصاد و معیشت مردم هر دو در آخر ایمان مردم گرفتن
    • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 1
      عجب خزعبلی
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 1
      این جمله نمونه ای از بیان حرف درست و نادرست و خلط مباحث است بزرگترین ضربه به دین و ایمان امثال تو، همان نفهمی و حماقتی است که متوجه نمیشی داستان چیه
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    11 3
    خاک تو سرش بچه شو قربونی پول کرد نکبت
    • چواد IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 5
      مواظب باشیم الکی تهمت نزنیم
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    10 4
    عجوزه ی عفریته ی بیشرف چرا قوه‌قضاییه با این عفریته برخورد جدی نمیکنه؟اغتشاش گری میکنه و اوباش رو تحریک کرده و یک مدافع امنیت به شهادت رسیده به دست پسر عموی همین عفریته ی ملعون
    • اکبر IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 0
      نتیجه ول کردن اسید پاشهای اصفهان به این جور جاه ختم میشه
  • اسماعیلی IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 0
    بنظرم جای  اتاق گفتگو در خبر گزاری شما خالیست . پیشنهاد میشود از تیپ های مختلف اجتماعی و نیز درجه ی علمی متفاوت دعوت و در مورد مسائل گوناگون از سیاست گرفته تا امور اقتصادی ، فرهنگی و .....صحبت کنند  و از آن جلسه موارد مفید در قسمت گفتگوی هفته خبرگزاری شما مطالبی  منعکس شود . یادمان باشد فقیه و دانشمند بزرگ آیت الله العظمی بروجردی در درس خارج خود که یک مجلس تخصصی به معنای کامل بود از تعدادی ( حدود پنج نفر ) از اهل بازار و مومنینی که سواد حوزه ای نداشتند دعوت به حضور در جلسه می نمود و بعضا این سوال را از ایشان داشت که جامعه از این حرف ما  چه برداشتی دارد ؟ این رویه و این طرز برخورد با اجتماع قابل تامل و الگو پذیری است .
  • حامد IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 3
    آقای اژه ای خون این شهید به گردن فراخوان دهنده گان قبلی است. شما نه با دعوت به آشوب مادر کیان پیر فلک برخورد کردید و نه با خواهر قاتل (پویا مولایی) که پلیس رو تهدید کرده برخورد خواهید کرد. چه امنیتی باقی می مونه ؟؟؟
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    4 1
    اون اسم حذف شده درمستندفراخوان خونین،مادرکیان پیرفلک بود؟
    • حاجی از سه راه جوبشور IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 2
      آره. اسم منحوسش رو حذف کردن. شنیدن و دیدن تصویر زنیکه هم مشمئز کننده هست
  • روجا IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 1
    ترجمه جدید : لا اکراه فی الدین هر کاری خواستید انجام دهید. مترجم : محمد خاتمی
    • ژیلا IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      این آیه برای مردم بُت پرست، آتش پرست یهود و مسیح که در زمان ظهور دین اسلام بوده است گفته شده !! که اگر انها درک داشتن دین کامل خدا را دارند انتخاب کنند ! این آیه برای ما که مسلمان هستیم نیست که هر جایی خوشمان نیامد احکام دین را کنار میگذاریم و هر کاری خواستیم انجام می‌دهیم ! آیه ها تفسیری دارند و البته همه ی انسانها عمق بین نیستند !!
  • علی IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 1
    یک مامور راحت کشته میشه!!! الان قوه قضاییه میخاد چکار کنه؟؟ هیچی دیگه..منتظر میشه بقیه مامورین پلیس کشته بشن همین..از کی میترسید؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 2
    سلام خدا بر خاتمی و ظریف و روحانی
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    3 0
    یک روزنامه مستقل معرفی کنید مردم حرفشونو بزنن.3
  • هموطن IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 0
    لا اکراه فی دین
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 0
    لااکراه فی الدین ایه قران وغیر قابل انکار است وتفسیر به رای هم نمی شود دین واجزا ان قابل تحمیل به جامعه وهیچ گروهی حتی زنان نیست
  • معلم IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    5 2
    احتمال شلیک مادر کیان پیرفلک به همسر و پسرش از داخل ماشین باید بررسی شود این زن خبیث تالی مریم رجوی تروریست خونخوار است
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 0
      پس چرا میگین قاتلش پیدا شد؟
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    4 0
    نادان کسانی هستند که فهم و شعور مردم را کنار گذاشته و اصلاح طلب و اصولگرا و خاتمی و روحانی و رئیسی و چپی و راستی راه انداخته اند . ما زندگی و مملکتمان را می خواهیم نه این اسامی کذایی را که به دو روز قدرت دنیا و بیت المال و حق الناس مردم چنگ انداخته اند . خیر ، اگر وجود نباشد سجود هم نیست . زندگی مردم از هر آنچه که سیاسیون فکرش را بکنند و فلسفه ببافند ... شأن اش ، نزدِ خداوند بالاتر ، والاتر و خطیر است . مردم نباشند به خودشان حکومت می کنند ؟ بسم ا...
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 0
    از تندروی چه نتیجه ای گرفتیم که ولش نمیکنیم تازه این کاسه های داغتر از اش که به متملقین و نون رو به نرخ روز خور و خوش نشین و مرفه درجامعه نامگذاری میشوند پدر مردم رو در اورده اند کسی تیست اینها رو جمع کنه.
  • مریم IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 3
    برداشت اباحه گری و هرزگی از استناد به آیه لا اکراه فی الدین فقط از یک مغز فاسد برمیاد ، در حالیکه در همین طرفداران دین زوری فساد و فحشا زیاده ( مثل طالبان داعش و بعضی آخوندهای خودمون ) واقعا شگفت آوره که خدا دین و احکامش رو زور نکرده ولی بنده خدا میخواد زور کنه
  • حمید IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    اره حاتمی پشت فرمون بوده
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    یعنی باور کنیم این ساقدوش شیطان وموردحمایت او وسرمایه اسراعیل درد دین دارد وحرفش برای دین است ?
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 3
    ههه خودتونم نمیدونید چ زری میزنید اگر ب قول شما مادر کیان کاره ای بود وهست چرا نگرفتین
  • فرهاد IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    نمی شود، کل مملکت را رها کرد و چسبید به یک چیز خاص!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    خدا را شکر قاتل شهید قنبری همانجا به در ک واصل شده وگرنه معلوم نبود این جانی به دار آویخته شود دشمنان برای تبرئه او هزار دلیل سر هم می کردند.خدا اون زن منافق را مادر کیان رابا زن ابوجهل محشور کند
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    چه اصلاح طلب و چه اصولگرا و هر جناح دگر دین ربطی به جناح و نظر ندارد حجاب را خود مردم اجرا میکنن هیچ مرد غیوری با بی حجابی زنش موافق نیست تمام این بی حجابی ها نتایج کوتاهی نسبت به دزدی و فساد مسولین می‌باشد و مردم بالتبع. از سر لجاجت بی حجاب میشوند هم چنین کوتاهی مراجع عام در مقابله با فساد مسولین و سکوت مراجع حقیقت همین است نه عاملش خاتمی است نه روحانی ووووو مشرق بچاپ غیرت داشته باش طرف ملت را بگیر نه طرف کذابین
  • ناشناس IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 0
    خدا لعنت کنه این زن شیطان صفت رو
  • علی کریمی IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    این خائنها هنوز زنده اند اعدامشون کنید
  • جانباز IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    لعنت خدا بر کسانیکه برای جیفه دو روزه دنیوی خودشان مردم مظلوم ایران را در مقابل هم قرار میدهند
  • Amir IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    خدا لعنت کند به مفسدین که این گونه جوانان ما رو گمراه میکنن اگر ایرانی بودن وغیرت داشتن به خودشون اجازه همچین کاری رو نمی دادن چون بخاطر وجب به وجب این خاک ما خون بهترین جوانان مون رو دادیم .اینها همه وطن فروش هایی هستن در رکاب ضد انقلاب وخدا همیشه پشت وپناه این سربازان امام زمان بوده وهست دورود بر شرفتان.
  • Ghgg IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    لااکراه فی دین؟!!! خاک بر...که نمی‌دانی لا اکراه فی دین رو برای چه کسی گفته!!! پرفسور این آیه خطاب به کافران و بی دین هاست!!! در قبول دین اکراه و زوری نیست نه در انجام وظایف و اعمال دینی مثل نماز روزه و حج!!! یعنی اینقدر اسکلی!!! کجا گفته بعد اینکه دین رو قبول کردی هر جور دوست داشتی تفسیر کن و به دین عمل کن؟!! پس یکباره بگو نماز بدون وضو اشکال ندارد .نماز صبح یه دو رکعت دیگه واسه ثوابش بهش اضافه کن!!! برای حلو گیری از اسراف هم این همه گوسفند تو حج قربانی نکنند!!!
  • نامین IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    مادر کیان پیرفلک یه روانیه به تمام معناست که با وجود اطلاع از ساعت تیراندازی به صورت هوشمندانه سر ساعت در محل تیراندازی بچه رو برده اونجا وگرنه اگه عاقل بود و روانی نیست بچه رو وسط تیراندازی نمیبرد و از قاتلش هم حمایت نمیکرد
  • محمود IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 1
    درود بر اصلاح طلب
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    خاتمی محبوب بوده، هست و خواهد بود
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    خاتمی نمی تواند نقشه ترور و شهادت بکشد وبه بیشت پنج میلیون نفر نارو بزند ..
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    این ترور نیست انتقام و انگیزشی تا حدودی مشخص ، ترور با هویت مشخص نمیشه،،،با این اخبار مزخرفتون
  • بازنشسته GB ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    باوربفرماییداکثریت خانم هاباحجاب مشکلی ندارندمسئولین بایدمنطقی حرف بزننددزدی واختلاس وبیکاری و پارتی بازی باعث شدبعضی خانم ها از روی لج بازی بی حجابی رادرجامعه برجسته میكنندکسی دوست نداردکشورش حرج ومرج وبی انضباطی فراگیرشودهرچنددشمنان نظام آتش بیارمعرکه هستندولی اکثریت مردم با ضدانقلاب همراه نیستند
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    پس باید خدارا شکر کنیم که افراد خون اشام از ریشه خون همدیگر میریزند وجای تسلیت و تاسف دارد برای شهادت مامور عزیز که برای امنیت خون اشامانی چون هنده چگر خوار جان خود را فدا میکنند
  • احمد IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    امثال خاتمی ، با عناد در مقابل دین خدا ایستاده‌اند و مشمول همان آیات قرآن هستند که می گوید، کسانی که دین را برای منافع خود تحریف می کنند ، جایگاهشان آتش جهنم است. وگرنه کدام اهل علمی است که نداند، مرجع و رفرنس سخنان و ادعاهایش را باید اعلام نماید، ایشان کدامیک از تفاسیر قرآنی را می تواند معرفی کند که این آیه را اینطور تفسیر کرده باشد؟! اگر لااکراه فی‌الدین به معنی اجباری نبودن عمل به دستورات دینی است ، چرا در قرآن اینهمه احکام تنبیهی وجود دارد
  • حسن IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    آقا ترا بخدا دقت بفرما گمانم کارت المثنی خود رو متعلق به خاتمی مفلوک خدا و حکومت زده باشد !! شما دقت بفرمائید خدا بزرگ است شاید کارت ماشین خاتمی را از جیب تروریسته در بیاورید!!
  • حق IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    ما نه تنها به صنعت هسته ای بلکه به سلاح هسته ای هم نیاز داریم الان به وضوح کشورهای اروپایی میزبان تسلیحات هسته ای آمریکا شدن وقتی دشمنی مانند اسرائیل در نزدیکی ما نزدیک به ۴۰۰ کلاهک هسته ای دارد چرا مانداشته باشیم و تضمینی وجود ندارد فردا با همان سلاحها به ما حمله نکند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    نوچه‌های‌پوتین‌در‌ایران‌قدرت‌دارن‌عجب‌اقتداری‌که‌پوتین‌مثل‌ابدارچی‌با‌سید‌مفسدان‌برخورد‌کرد
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس