وحشت تل‌آویو از «سلاح جدید» ایران به نام «لیتیوم»

وحشت رژیم صهیونیستی از دستیابی ایران به معدن لیتیوم و تاکید مقام معظم رهبری بر بلامانع بودن توافق با غرب بدون آسیب زدن به زیرساختهای هسته‌ای، از محورهای اصلی روزنامه‌های مطرح جهان عرب بود.

به گزارش مشرق، سخنان مقام معظم رهبری در خصوص همکاری دولت ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و اینکه دستیابی به توافق با غرب بدون آسیب زدن به زیرساختهای هسته‌ای کشور بلامانع است، مورد توجه روزنامه‌های عربی قرار گرفته است. از سوی دیگر کشف معدن لیتیوم که یک ماده ارزشمند در صنایع جهانی به شمار می‌رود باعث شده، تحلیلگران سیاسی از این اکتشاف به عنوان سلاح جدید در دست ایران یاد کنند.

وحشت تل‌آویو از «سلاح جدید» ایران به نام «لیتیوم»

روزنامه العربی الجدید در صفحه نخست خود به فرمایشات مقام معظم رهبری با تیتر «چراغ سبز رهبر ایران برای دستیابی به توافق هسته ای» نوشت: رهبر ایران تاکید کرده است که در صورت دست نخوردن به زیرساختهای هسته‌ای کشور، دستیابی به توافق با غرب مانعی ندارد. بدین ترتیب رهبر ایران راه را مقابل دولت این کشور برای دستیابی به توافق میان تهران و واشنگتن در خصوص پرونده هسته‌ای، باز کرد.

وحشت تل‌آویو از «سلاح جدید» ایران به نام «لیتیوم»

روزنامه القدس العربی نیز به همین فرمایشات رهبر انقلاب اشاره کرد و نوشت: رهبر ایران در سخنان روز یکشنبه خود از دولت این کشور خواست به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دهد. این سخنان رهبران ایران در زمانی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران تماس‌های خود را با آژانس بین المللی طی ماه‌های اخیر از سرگرفته است.

وحشت تل‌آویو از «سلاح جدید» ایران به نام «لیتیوم»

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در رأی الیوم در خصوص کشف ذخایر لیتیوم در ایران نوشت: رژیم صهیونیستی به ویژه نتانیاهو از ترس ایران در شرایطی به سر می‌برند که حتی خواب از چشم آنها و شهرک نشینان صهیونیست ربوده شده است. این ترس و نگرانی طی سال‌های آتی شدت بیشتری پیدا خواهد کرد. ما اینجا از پیشرفت بزرگ صنعت موشکی ایران و تولید موشک‌های خیبر و فتاح و یا برنامه هسته‌ای ایران که این کشور را در میان کشورهای پیشرو در این صنعت قرار داده، سخن نمی‌گوییم بلکه از کشف سلاح جدید به اسم «لیتیوم» حرف می زنیم که چه بسا ایران را تبدیل به مهم‌ترین قدرت اقتصادی منطقه کرده و روابطش را با ابرقدرت‌ها به ویژه چین و روسیه و آمریکا، تقویت بخشد.

اگر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی حامی این رژیم را نگران کرده، پس کشف معدن لیتیوم حاوی بیش از هشت میلیون تن از این ماده که دومین معدن بزرگ جهان بعد از شیلی به شمار می‌رود، ایران را تبدیل به بازیگر اصلی صنایع جهانی در آینده می‌کند چرا که از این ماده در صنعت خودروهای برقی و باتری‌های آن و سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های همراه استفاده می‌شود.

وحشت تل‌آویو از «سلاح جدید» ایران به نام «لیتیوم»

روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به دور شدن عربستان از آمریکا نوشت: به جای آنکه سفرهای پی در پی مسئولان آمریکایی به عربستان سعودی باعث تقویت روابط دوجانبه شود، به نظر می‌رسد اوضاع میان دو کشور بدتر شده است. بر اساس آنچه که از این نشست‌ها به بیرون درز پیدا کرده، نظام حاکم در عربستان سعودی، آمریکا را به بازی گرفته است. شرایط کنونی در جهان باعث شده، واشنگتن برای از دست ندادن این همپیمان مهم خود در منطقه دست به هر کاری بزند.

وحشت تل‌آویو از «سلاح جدید» ایران به نام «لیتیوم»

روزنامه لبنانی البناء نیز به فرمایشات رهبر انقلاب اشاره کرد و نوشت: این سخنان مقام معظم رهبری، بیانگر اعطای چراغ سبز برای دستیابی به توافقات هسته‌ای، به شرط محافظت از زیرساخت‌های هسته‌ای ایران است. این به معنی عدم بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

وحشت تل‌آویو از «سلاح جدید» ایران به نام «لیتیوم»

روزنامه سوری الثوره در مقاله‌ای با تیتر «آمریکا جهان را ویران می کند» نوشت: در جنگ‌های مستقیم و یا نیابتی آمریکا، شاهد آن بوده ایم که چگونه زیرساخت‌های کشورهای مختلف نابود شده است. تجاوز آمریکا به عراق و حملات پی در پی این کشور علیه سوریه و غارت ذخایر این کشور، در کنار صف آرایی ناوهای آمریکا در مرزهای چین برای ممانعت از قدرت گرفتن این کشور در عرصه اقتصاد، از مصادیق این واقعیت هستند. اوضاع کنونی در اوکراین نیز با حمایت آمریکا از این سیاست در جریان است به طوریکه هدف از منفجر کردن سدها، گرسنه نگه داشتن ملت اوکراین و وابسته کردن آنها به آمریکا به شمار می‌رود.

وحشت تل‌آویو از «سلاح جدید» ایران به نام «لیتیوم»

روزنامه یمنی المسیره در خصوص بحران این کشور نوشت: آمریکا بعد از شکست در تحقق اهداف خود در جریان تجاوز نظامی به یمن، بر تداوم محاصره این کشور تاکید دارد. آمریکایی‌ها به دنبال تنگ‌تر کردن حلقه محاصره یمن و ممانعت از صادرات محصولات داخلی به خارج از این کشور برای تشدید اوضاع وخیم معیشتی مردم یمن هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • Hassan IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    10 5
    فقط ای کاش آقایون مسئول از گذشته درس بگیرن و بتونن برای ايران و اسلامش امتیازات مناسب بگیرن
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      1 0
      ایران مرکز ترانزیت جهان علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند. رونق اقتصاد _ رونق گردشگری _ ترانزیت کالا_ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک
  • ش. AE ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 3
    فتو شاپ همش فتوشاپ اصلا نگران نباشین زرادخانه ها هم که موساد گفته قالی شویی و کارواش هست
  • فرزاد IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    4 3
    آمریکاییها همان حرام زاده های انگلیس و استرالیا هستند فقط بدنبال جنگ و غارت و تخریب کشورهاست .لعنتی های وحشی.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    24 4
    خدا چقدر نعمت داده به ایران،این همه معادن،متاسفانه مدیریت غرب گرا چندین ساله در کشور بهره برداری از معادن را انجام نداده و تبدیل به کالا و محصول نکرده،اگر این معادن فعال و در تولید قرار بگیرین مشکل اشتغال حل میشه
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 0
      غربگراها هم همین مردم سرکار آوردن
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    بخدا سالی ده هزار دستگاه پراید به اسرائیل صادر کنن بیشتر تلفات ازشون میگیریم تا این همه هزینه ساخت فشفشه بشه .
  • بی نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    16 3
    لیتیوم کجای کشور پیدا شده، معدنش کجاست؟
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 0
    ۸ میلیون تن لیتیوم خالص نیست بلکه ۸ میلیون تن سنگ معدنه که شاید ۲۰۰ هزار تن لیتیون خالص ازش در نیاد ولی شاید در آینده معادن جدیدی کشف بشن کاش‌ مشرق بیشتر تحقیق کنی
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      0 0
      500 تا 600 تن لیتیوم داره.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    تاآنجایی که صهیونیستهاگفتندوحشت کردند،ازوجود لیتیوم تاحدودی درسته امابه یه نکته مهم اصلاهیچ وقت اشاره نمیکنند که«لیتیوم»و«فلزتیتانیوم»دوتا رکن اصلی ساخت«زیردریایی اتمی ایرانی»هست در کنارساخت وطراحی«پیشران هسته ای» روسیه بالاترین ذخایرفلزاستراتژیک«تیتانیوم»دردنیا روداره ونیمه تکمیل کننده«لیتیوم»هست
  • Hassan IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 0
    فتبارک الله احسن الخالقین و ماشاءالله به ملک اهورایی ایران 😎🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    به مزدوران صهیونیستی نباید اجازه هیچ گونه فعالیتی داد گروه های مقاومت ودیگران یگانهای در دریا مدیترانه ، تمام مهاجرین به سرزمین فلسطین را هدف قرار داده وبا موشکها تمام قایقها وکشتیهای مزدوران را نشان گرفت.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 0
    لعنت بر دشمنان اسلام و مسلمین
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 12
    لیتیوم شغل نیست لوازم خانگی نیست نون و ماست نیست فقط دردسر جدید برای مردم ایران است
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 0
      دست بوسی آمریکا چی ؟ نون و آب میشه برای مردم
  • علی IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    ترس رژیم صهیونیستی از لیتیوم آنقدرمهم نیست ' آنچه جهانخواران را بوحشت انداخته است؛ اندیشه در انقلاب اسلامی است. ایران میگوید برای بدست آوردن استقلال نباید چشم به دشمن ؛ بلکه باید مبارزه کرد و جان داد. ایران اندیشه خدا باوری و جهاد را آموزش داده است که آینده نظام های سلطه را در دراز مدت؛ به جد' به مخاطره انداخته است.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 1
    پول موشک رو دارن بسازن ولی آب به مناطق محروم دادن رو ندارید بعد 45 سال از انقلاب دنیا شده پر از تکنولوژی بعد تو سیستان بنده خداها آب آشامیدنی سالم ندارن .
    • صفدرعلی IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      لعنت بر خود کم بین خودتحقیر کن خودزن غرب گرا
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 0
    یعنی خداوند سفره ای چیده برامون خوشگل فقط این غربگدا های لامذهب نمی گذارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس