حاجی زاده

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز به تمام فناوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم، بنابراین می‌توانیم در سایر عرصه‌ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده‌تر است نیز مشکلات را حل کنیم.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید که در دانشگاه مازندران برگزار شد، گفت: شهید چمران در کنار همه ویژگی‌های کم‌نظیر با دشمن‌شناسی و تشخیص جبهه حق از باطل هیچگاه در مسیر دشمن قدم بر نداشت و عمر خود را در مبارزه گذراند.

وی افزود: امروز برای بنده توفیق بزرگی است که در محضر بزرگان، اساتید دانشگاه، خانواده معظم شهدا، علما و روحانیون که در جلسه‌ای به مناسبت بزرگداشت شهید مصطفی چمران تشکیل شده است، حضور دارم. در بدو ورود با دیدن دوستان دوران دفاع مقدس خاطرات شیرین آن دوران طلایی یادآور شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: بنده به عنوان عضو کوچکی از لشگر پر افتخار ۲۵ کربلای این استان، دوره کوتاهی را در کنار رزمندگان دلیر خطه شمال مازندران و گیلان حضور داشتم و عمق شناخت بنده نسبت به جوانان و رزمندگان این خطه به دوران دفاع مقدس برمی‌گردد.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: در یکی از عملیات‌ها در زیر آتش سنگین دشمن و شرایط سخت جنگ، زمانی که تعدادی از رزمندگان لشکر امام حسین (ع) سپاه دچار سیل شده بودند، دلاوران پرافتخار لشگر ۲۵ کربلا بعد از پیاده‌روی طولانی، در مقابل و سنگرهای مستحکم دشمن زیر رگبار گلوله‌ها و آتش سنگین دشمن سنگرهای صدامیان را یکی پس از دیگری فتح می‌کردند.

وی همچنین اظهار کرد: مراسم امروز متعلق به گرامیداشت استاد و نخبه شهید دکتر مصطفی چمران است که در نوع خود بی‌نظیر بود. شهید چمران در دوره خود نمونه و در حال حاضر برای نخبگان، اساتید و دانشجویان به عنوان اسوه و الگو است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: شهید چمران در ایران و آمریکا در دانشگاه‌های ممتاز تحصیل و دو دکترای همزمان را کسب کرد. فرصت‌های زیادی برای زندگی آسان و مرفه برای این شهید بزرگوار فراهم بود ولی او آن زندگی مرفه را رها کرد و با حضور در کشور ایران و زندگی در شرایط جنگ خوزستان را ترجیح داد.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه شهید چمران با اینکه در کشور مسئولیت داشت، تهران را ترک و عازم جبهه شد، تصریح کرد: هدف اصلی شهید چمران رسیدن به جبهه، مبارزه و جهاد و شهادت بود که به آن رسید. زندگی و شهادت چمران برای ملت ایران، جوانان و دانشجویان درس بزرگی است، چرا که شهید چمران با آن همه ویژگی‌های ممتاز و دشمن‌شناسی هیچگاه برای دشمن و به نفع دشمن حتی در آمریکا کار نکرد.

وی ادامه داد: همه ما باید مراقب باشیم تا هدف را گم نکنیم و مانند چمران زندگی و مرگمان با افتخار باشد. از دید بنده امتیاز برجسته شهید چمران علاوه بر ایمان، اخلاص و دشمن‌شناسی، شناخت جبهه حق و باطل بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به گسترش روابط سیاست خارجی در دولت سیزدهم عنوان کرد: در این دولت شاهد هستیم که همزمان چند برنامه در حوزه روابط خارجی از جمله روابط با عربستان و مباحث مرتبط با آژانس هسته‌ای و حوزه‌های دیگر در دست اقدام ، اما رئیس‌جمهور آیت‌الله رئیسی شخصاً برای رونمایی از موشک مانورپذیر هایپرسونیک «فتاح» حضور پیدا کرد.

وی افزود: در گذشته اینطور نبود و در آزمایش‌های موشکی و رزمایش باید اعتراضات آقایان را تحمل می‌کردیم و خارجی‌ها هنگامی که اعتراض از داخل را مشاهده می‌کردند، آن‌ها نیز به آزمایش‌‍‌های ما اعتراض می‌کردند، ولی امروز چنین مواردی مشاهده نمی‌کنیم.

این فرمانده ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر در داخل مردم و دولت با وحدت و یکپارچگی با مسائل روبرو شوند مشکل خاصی رخ نمی‌دهد، تأکید کرد: در سرنگونی گلوبال هاوک آمریکا دیدیم، ترامپ که نسبت به سایر رؤسای جمهور آمریکا پرروتر بود، نه تنها اعتراض نکرد، بلکه به خاطر هدف قرار ندادن هواپیمای آن‌ها با ۲۰ – ۳۰ سرنشین تشکر هم کرد.

وی ادامه داد: این فاصله از کجا به هدست آمد؟، از پیشرفت و اقتدار در حوزه توانمندی‌های دفاعی، ولایت‌مداری و وحدت و یکپارچگی در مقابل دشمن.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: بایستی ما قدرتمندانه و سریع حرکت کنیم و دشمن را دشمن بدانیم. امروز جوانان و دانشجویان نخبه این کشور که با پول این ملت درس می‌خوانند و به مدارج عالی می‌رسند، بعضی از آن‌ها که به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، مدیون این آب و خاک و ملت هستند و بایستی برای خدمت به این کشور و میهن بمانند.

سردار حاجی‌زاده افزود: اگر این افراد به خارج مهاجرت می‌کنند، حداقل در حوزه پروژه‌های صنعت نظامی که علیه ملت ایران و مردم مظلوم جهان استفاده می‌شود، شرکت نکنند. به عنوان مثال، تعدادی از متخصصین پروژه ماهواره استارلینک ایرانی هستند، این جوانان نخبه بایستی قدر این استعداد خدادادی و مردم ایران را بدانند و شکر این نعمت، خدمت به این مردم و میهن است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، راهکار رفع مشکلات کشور را روحیه جهادی و انقلابی و تلاش خستگی‌ناپذیر دانست و تأکید کرد: برای رفع مشکلات کشور بایستی با روحیه جهادی و انقلابی و ایستادگی و تلاش خستگی‌ناپذیر و برطرف کردن موانع و مشکلات مانند شهید بزرگوار شهید حسن تهرانی‌مقدم اقدام کرد.

وی ادامه داد: بنده بیش از سی سال با این شهید زندگی کردم، او با کمبود امکانات و موانع و مشکلات توانست موفقیت‌های بزرگی را بهه دست بیاورد، چرا که ایستاد و مشکلات را برطرف کرد. در حال حاضر در این دولت ریل‌گذاری خوبی شده و بایستی برای رفع این مشکلات و افزایش سرعت پیشرفت کشورمان همه ما، به‌ ویژه مراکز دانشگاهی و دانشجویان دست به دست هم داده و کمک کنیم.

سردار حاجی‌زاده یکی از مشکلات امروز را در حوزه شناخت دشمن عنوان کرد و افزود: مشکل امروز، دشمن‌شناسی است. به عنوان مثال، صدا و سیما برنامه مناظره را پخش می‌کند و استاد دانشگاه که خود را صاحب‌نظر و اندیشمند می‌داند، به‌دلیل عدم شناخت دشمن و عدم شناخت جبهه حق و باطل از آمریکا و غرب حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: به شما توصیه می‌کنم برای دشمن‌شناسی که یک امر اکتسابی است، نیاز نیست به دوران قبل از انقلاب و خیانت‌های آمریکا مانند کودتای ۲۸ مرداد مراجعه شود، بلکه در این بیش از چهل سال پس از انقلاب، اگر تاریخ انقلاب مطالعه شود، آن‌گاه دشمنی آمریکا و انگلیس واضح است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه حمایت‌های آمریکا و غربی‌ها در دوران دفاع مقدس باعث طولانی شدن جنگ و شهادت بسیاری از جوانان کشور شد، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا و غربی‌ها از صدام حمایت نمی‌کردند، جنگ دو یا سه سال بیشتر طول نمی‌کشید و بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ هزار نفر از جوانان ما به شهادت نمی‌رسیدند.

وی با اشاره به عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم افزود: با عملکرد دولت قبل، هشت سال کشور عقب افتاد، چرا که از یک طرف فشار حداکثری و تحریم آمریکا و غرب و از طرفی دیگر در داخل، دولت تمام مسائل کشور را موکول به برجام و نگاه به کمک غرب و گرفتن وام گره زد. حتی شرکت‌های خصوصی معطل برجام و نگاه به غرب بودند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در حال حاضر تلاش‌های سیاسی در حال انجام است، اما کارها معطل نیست، تصریح کرد: ما در داخل با وجود استعدادهای فراوان و نخبه می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، چرا که در بخش سخت صنعت دفاعی توانسته‌ایم با تکیه بر توان داخلی و باور جوانان نخبه انقلابی این مرز و بوم با وجود تحریم و فشارها به پیشرفت‌های خوبی برسیم.

وی ادامه داد: شما اساتید دانشگاه می‌دانید برای شلیک موشک که در یک مرحله این کلاهک آن جدا و چهارصد کیلومتر از جوّ خارج و مجدد به داخل جوّ برمی‌گردد، باید مراقبت شود دچار انفجار و آتش‌سوزی نشود و در عین حال هدایت شود تا به هدف بخورد و یا فناوری ماهواره که بسیار دقیق و نیاز به سرعت خاص برای قرار گرفتن در مدار (سرعت ۵/۷ ) کیلومتر در ثانیه باید باشد.

سردار حاجی‌زاده عنوان کرد: امروز به تمام فناوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم، بنابراین می‌توانیم در سایر عرصه‌ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده‌تر است مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: به شما توصیه می‌کنم بایستی وارد میدان شد، موانع و مشکلات را کنار زد و پای کار آمد. در این استان (مازندران) که از نعمت‌های خدادادی مانند زمین کشاورزی و منابع آبی برخوردار است، می‌توان در زمینه کشاورزی حتی برتر باشد. هدف‌گذاری خود را به حد هلند برسانید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، یکی از معضلات کشور در سازمان‌ها و ارگان‌ها را بخش‌های نظارتی دانست و گفت: بایستی بازرسی، نظارت، کنترل و جلوگیری از فساد توسط سیستم نظارتی فعال باشد ولی سیستم نظارتی نبایستی جلوی فعالیتی را بگیرد، بلکه باید راهکار ارائه دهد و نه بروکراسی اداری ایجاد کنند. می‌توان در این زمینه از دوران دفاع مقدس الگوبرداری کرد.

وی ادامه داد: تصور نکنید این مشکلات در نیروهای مسلح نیست، به طور مثال، در آغاز حرکت برای رسیدن به تجهیزات پیشرفته در سال ۸۸ اولین قراردادهای ما کاملاً متوقف شد، چرا که مسئول حقوقی نیرو برابر قوانین و مقررات مربوط به مجلس شورای ملی کار ساخت‌ و ساز تسلیحات را وظیفه وزارت دفاع می‌دانست. اما، ما ایستادگی کردیم و متوقف نشدیم، بالاخره موانع برطرف شد.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: در سطح کشور نیز برای رفع مشکلات بایستی دشمن‌شناسی را افزایش دهیم و به دشمن اعتماد نکنیم. باید نگاهمان به داخل کشور باشد و مجموعه‌های نظارتی با ارائه راهکار به کمک‌مان بیایند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: شما عزیزان نیز بایستی با بسیج و یکپارچگی و شناخت فرصت‌ها به‌ویژه در بخش کشاورزی مشکلات را مرتفع و پیشرفت حاصل کنید، چرا که شما خودتان در استان بخشی از دولت هستید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ویژگی‌های شخصیتی او عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در اواخر می‌گفت اگر از سپاه بروم در استان کرمان حتی با وجود مشکلات آب و کمبود زمین حاصلخیز مشغول فعالیت می‌شوم و از دولت مرکزی چیزی نمی‌خواهم و حتی به دولت مرکزی نیز کمک می‌کنم چراکه او معتقد به فعال کردن استعدادها بود.

سردار حاجی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با تبعیت از منویات رهبر انقلاب، دشمن‌شناسی و شناخت جبهه حق و باطل و تکیه بر توان داخلی و باور توانمندی‌های جوانان این مرز و بوم و وحدت و یکپارچگی، ان‌شاءالله قله‌های پیشرفت و اقتدار را برای ایران اسلامی رقم بزنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    12 29
    سردار میگم اینقدر قدرتت زیاده خب بزن اسرائیل رو نابود کن راحت شیم از دستش واسه چی اینقدر چنگ و دندون نشون می دی ولی کاری نمی کنی نکنه زورت فقط به هواپیماهای مسافربری می رسه
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      8 8
      بی انصاف اون هواپیمای مسافر بری نفوذی اگه میخورد به اون نقطه حساس تهران میرفت رو هوا شیخ باید پرواز ها رو لغو میکرد که نکرد و اون هوامیما تو حالت متخاصم با چرخش ناگهانی اومد سمت اون نقطه حساس که پدافند هم شلیک کرد
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      9 11
      آن کسی که زورش به هواپیمای مسافربری رسید ارباب مستکبر و شیطان بزرگ غربگدایان بود!! نه سرداران شجاع ایران
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      7 10
      توان نظامی سپاه ارتش و مردم نبود الان سوریه شده بودیم
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      3 4
      رژیم صهیونیستی را همون جوانان فلسطینی کارش را میسازن نگران نباش،پهپاد گلوبال هاوک آمریکا و عین الاسد و داعش و کومله چشیدن مزه شو،اون که تو میگی فرمانده ناو آمریکایی بود که بعد از زدن موشک به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس از دولت آمریکا مدال گرفت.
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      2 4
      فلاکت و گرانی برخی مردم مقصرش همان برخی مردم هستن که شیخ بنفشه و سبزه را انتخاب کردن بخورید نوش جانتان گوارای وجودتان همان قر کمر و کنسرت بدون عقل و امثالش را بخورید مشرق شرف داشته باش و منتشر کن .... اگر نکنی بیشرفی که بیشعوری امثال اینها دامن بقیه مردم را هم گرفت ...
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 11
      انشالله جنگ اغاز شود و مردم ببینند این همه پول که سپاه خرج کرده بی خود نبوده است.
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      4 4
      آلبانی چه خبر..
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    2 8
    یک زمانی هاشمی دنبال موشک بود یهو بخاطر لج بازی تغییر جهت دادن متاسفانه ما ایرانی ها لج باز حسودیم
  • ح ر IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    37 9
    نفست همیشه گرم .
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      6 14
      نفستون گرمه دیگه.خبر از گرانی و فلاکت ملت ندارین
  • Ismail IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    6 6
    دولت قبل با مسولانیش بیخود میکردن صنعت دفاعی نظامی ایران باید قویا توسعه پیدا کند و قدرتمند باشد
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    6 7
    دشمن شناسی بسیار عالیست، مخصوصا برای نمایندگان و دولت مردان
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      5 1
      چرا به جای پیدا کردن دوست همش دنبال پیدا کردن دشمن هستین؟
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    1 5
    فلاکت و گرانی برخی مردم مقصرش همان برخی مردم هستن که شیخ بنفشه و سبزه را انتخاب کردن
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    1 3
    درود بر سردار. و وای بر انهایی که زخم بستر گرفتند.‌و...
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    1 4
    انشالا دیگه هیچوقت اصلاح طلبا و دارو دسته روحانی بر این کشور حاکم نشوند
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      1 0
      چرا؟
  • سید مرتضی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 0
    چرا پیشنهاد موشک کروز هایپرسونیک، اولااین که گلایدر موشک فتاح و هم نسلهای دیگه که وارد جو میشن و مانور میدن
  • دانشجو IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    4 3
    وزارت دفاع، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، بایستی اتحاد داشته باشند چون نیروهای الهی در خدمت این ملت و نظام جمهوری اسلامی اند. بروز هر نشانه ای از اختلاف میان این نیروها، موجب شادی دشمن است.
  • م IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    3 4
    دولتای اصلاحات که از دم خائن بودن.خاتمی شصت میراژ رو رد کرد.روحانی هم این طور
  • م IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 1
    امثال شماها در سال 99 با موشک پراکنی موجب تحریم و بدبختی بیشتر مردم شدید. جناب روحانی نماینده اکثرییت مردم بود. آه و نفرین حداکثری مردمان ایران بدرقه راهتان باد.
  • سيد مجتبى بنيادى ، IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    سردار عزيز ! انشاءالله هرچه زودتر سپاه و ارتش غيور ، همراه با تمهيدات بيشتر و بروز تر در حوزه دفاعى ، در صنعت و كشاورزى هم ورود كنند تا ملت و مملكت در اين دو حوزه هم اميد را بيش از بيش در خود با لطف خداوند احساس كند 🤲🤲🤲 بررسى كننده نظرات در مشرق ! لطفا منو با ،،،،، اشتباهى نگير،
  • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 0
    حاجی زاده خار چشم دشمنان شرافت و ازادگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس