کد خبر 1498844
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
نبیه بری

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که جلسه انتخاب رئیس جمهور در موعد مقرر برگزار خواهد شد و نمایندگان جنبش امل در پارلمان به «سلیمان فرنجیه» به عنوان کاندید تصدی این پست رای خواهند داد.

به گزارش مشرق، نبیه بری رئیس پارلمان و رئیس جنبش امل لبنان امروز سه شنبه در گفت وگو با روزنامه اللوا تاکید کرد که به موعد برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهور پایبند است و به سلیمان فرنجیه رای خواهند داد.

وی گفت که جلسه دومی برگزار نخواهد شد زیرا هر یک از احزاب احساس خطر شکست کند، حدنصاب را از بین خواهد برد و این مساله حق قانونی آنها است.

نبیه بری درخصوص عدم برگزاری جلسات علنی پارلمان اعلام کرد: به محض اینکه ۶۵ نماینده حاضر شوند دعوت به برگزاری جلسه علنی خواهم کرد.

رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد که جلسه انتخاب رئیس جمهور در موعد خود برگزار خواهد شد و به تعویق نخواهد افتاد؛ مگر اینکه پطرس الراعی، سراسقف مسیحیان مارونی لبنان چنین درخواستی بکند و دیگر نیروها به منظور ایجاد زمینه گفت و گو موافقت کنند، در این صورت جلسه به تعویق خواهد افتاد.

پیش از این شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت که نمایندگان پارلمانی حزب الله در جلسه چهارشنبه پارلمان شرکت می‌کنند و به «سلیمان فرنجیه» برای تصدی پست ریاست جمهوری رأی خواهند داد.

پیشتر «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان چهارشنبه هفته جاری را برای برگزاری جلسه نهاد قانون گذاری لبنان برای انتخاب رئیس جمهوری جدید کشورش تعیین کرده بود.

درحالی که حزب الله و جنبش امل لبنان حمایت خود را از «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند، جناح مقابل «جهاد ازعور» را به عنوان نامزد خود برای تصدی این پست معرفی کرده است؛ هرچند تردید جدی درباره توانایی این جناح برای تامین رای لازم برای ازعور در پارلمان جهت پیروزی وجود دارد.

تداوم خلاء در نهاد ریاست جمهوری لبنان در سایه پافشاری احزاب و جریان‌های سیاسی بر مواضع و نامزدهای خود، پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور را وارد پیچ و خم جدیدی کرده است که تلاش‌ها برای عبور از آن نیاز به توافق یا تغییری در موازنه قوای داخلی دارد.

پارلمان لبنان با وجود برگزاری یازدهمین جلسه متوالی برای انتخاب ریاست جمهوری تاکنون نتوانسته است جانشین «میشل عون» رئیس جمهور سابق که دوره ریاستش در اکتبر گذشته به پایان رسید را تعیین کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس