شبیه‌ساز مراقبت پرواز چه کاربردی دارد؟+ فیلم و تصاویر

سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز یکی از تجهیزات ساخت نیروی هوایی ارتش است که جهت آموزش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین دوره‌های حین خدمت افسران عملیات مراقبت پرواز استفاده می‌شود.

به گزارش مشرق، سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز ساخت نیروی هوایی ارتش صبح امروز(سه‌شنبه ۲۳ خردادماه) با حضور سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی رهبر انقلاب، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر خلبان محمدرضا مروی‌نام فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری و جمعی از متخصصان نهاجا رونمایی شد.

این سامانه قادر است تا تمام شرایط یک برج مراقبت از قبیل؛ شرایط آب و هوایی، زمان و صحنه واقعی یک فرودگاه را شبیه‌سازی کند.

شبیه‌ساز مراقبت پرواز جهت آموزش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین دوره‌های حین خدمت افسران عملیات مراقبت پرواز استفاده می‌شود.

سامانه مذکور یک مجموعه متشکل از پنج شبیه‌ساز است که برج مراقبت پرواز، رادار تقرب فرودگاهی و رادار کنترل هواپیما را شامل می‌شود.

شبیه‌ساز مراقبت پرواز چه کاربردی دارد؟+ فیلم و تصاویر

امیر واحدی: می‌توانیم دانشجویان «برج مراقبت» را در همه زمینه‌ها آموزش دهیم

امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز، گفت: این سامانه به دست دانشمندان غیور و جوانان نخبه ما در دانشگاه هوایی شهید ستاری طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: سامانه بومی شبیه‌ساز مراقبت پرواز برای اولین بار در کشور ساخته شده است و می‌توانیم با استفاده از این سامانه، دانشجویان رشته برج مراقبت را در همه زمینه‌ها آموزش دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش، طراحی و ساخت سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز را یک کار مهم برای افزایش تجربه دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان می‌توانند با استفاده از این سامانه خود را در محیط فرودگاه قرار دهند.

شبیه‌ساز مراقبت پرواز چه کاربردی دارد؟+ فیلم و تصاویر

وی ادامه داد: سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز یکی از شبیه‌سازهای مورد نیاز ما برای آموزش دانشجویان نهاجا بود که با استفاده از تجربه پیشکسوتان و نخبگان دانشگاه شهید ستاری در این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

امیر واحدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قطب شبیه‌سازهای پروازی در منطقه غرب آسیاست، تصریح کرد: شبیه‌سازهایی که قبلاً در اختیار داشتیم را به روزرسانی کرده و برای هواپیماهایی که شبیه‌ساز آن را نداشتیم، شبیه‌ساز آن‌ها توسط جهاد خودکفایی نهاجا طراحی و ساخته‌ شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان از آمادگی این نیرو برای ساخت شبیه‌ساز مراقبت پرواز برای سازمان‌هایی که به آن نیاز دارند، خبر داد.

امیر مروی‌نام: شبیه‌ساز مراقبت پرواز نیازهای عملیاتی نظامی و غیر نظامی را برآورده‌ می‌کند

امیر خلبان محمدرضا مروی‌نام فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز گفت: برای انجام یک پرواز امن و ایمن تعدادی از مولفه ها باید دست به دست هم بدهند تا این پرواز انجام شود. این کار نیاز به نقش‌آفرینی ناظرانی از جمله مراقبت پرواز دارد که باید هدایت پروازی را انجام بدهند.

وی افزود: ما برای طراحی و ساخت سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز از آخرین و به‌روزترین فناوری‌ها استفاده می‌کنیم و محصول تولید شده در دانشگاه شهید ستاری مجهز به یکی از عالی‌ترین فناوری‌های به‌روز در سطح دنیاست.

شبیه‌ساز مراقبت پرواز چه کاربردی دارد؟+ فیلم و تصاویر

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری درباره مزیت‌های سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز عنوان کرد: اگر پایوران با سامانه بومی شبیه‌ساز مراقبت پرواز نهاجا آموزش ببینند و تمرین‌های لازم را انجام دهند، خروجی آن موجب در نظام تمدن‌سازی به‌ویژه در حوزه قدرت هوایی دانشگاه هوایی شهید ستاری، نهاجا، ارتش و نیروهای مسلح و در نهایت قدرت ملی کشور افزایش بسیاری شاهد خواهد بود.

امیر مروی‌نام خاطرنشان کرد: سامانه بومی شبیه‌ساز مراقبت پرواز قابلیت برآورده‌کردن تمام نیازهای عملیاتی و دانشی حوزه مراقبت پرواز در حوزه‌های نظامی و غیر نظامی را دارد. این محصول ما از به‌روزترین فناوری‌ها و آخرین حوزه دانشی برای طراحی و ساخت مورد استفاده کردیم و به همین دلیل در همه کشورها کارایی دارد.

شبیه‌ساز مراقبت پرواز چه کاربردی دارد؟+ فیلم و تصاویر

کارشناس حوزه مراقبت پرواز: نیروهای جوان مراقبت پرواز را با شبیه‌ساز آموزش می‌دهیم

یک کارشناس مراقبت پرواز درباره این سامانه گفت: کنترل ترافیک هوایی به عنوان مراقبت پرواز شناخته شده و ما با استفاده از سامانه بومی شبیه‌ساز مراقبت پرواز نیروهای جوانی که قرار است در آینده وارد این حوزه مشغول شوند با این سامانه آموزش می‌بینند.

وی افزود: مراقبت پرواز از کارهای بسیار سخت و مخاطره‌آمیز است و انجام دقیق آن بسیار اهمیت دارد و شنیدن صدای مراقبت پرواز موجب دلگرمی خلبانان نظامی و غیر نظامی خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس