وزیر خزانه‌داری آمریکا نسبت به تضعیف سلطه جهانی دلار هشدار داد

وزیر خزانه‌داری آمریکا با اعلام زنگ خطر علیه آمریکا اذعان کرد که سیاست تحریمی واشنگتن ضد کشورهای مخالف آمریکا موجب تکاپوی آنها در جایگزینی دلار با سایر ارزها شده است و این نگران کننده است.

به گزارش مشرق، وزیر خزانه داری آمریکا طی نشست استماع در کنگره آمریکا در اظهاراتی اذعان کرد که وضع تحریم‌های یک جانبه علیه کشورهای مخالف سیاست آمریکا به انگیزه‌ای برای آنها در تلاش به جایگزینی دلار با ارزهای دیگر شده است.

به گزارش شبکه خبری اسپوتنیک، «جانت یلین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در جلسه استماع کمیسیون مالی مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی معنادار اعلام کرد: «درست است که سلاح ما در برابر کشورهای متخاصم، وضع تحریم علیه آنها است، اما این تحریم‌ها، آنها را وادار کرده به تکاپوی جایگزینی برای دلار تلاش کنند.»

به نوشته اسپوتنیک روسیه، پیشتر یلین در اظهاراتی جاه‌طلبانه ادعا کرده بود که اکثر کشورهای دنیا در مواجهه با دلار ارز جایگزینی ندارند.

در همین ارتباط، مؤسسه بین‌المللی موسوم به سرمایه‌گذاری که یک شرکت تجاری در امور مالی است در گزارشی مالی پیشتر با اشاره به افزایش حجم بدهی‌های دولت‌ها در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۳ به رقم ۳۰۵ تریلیون دلار اعلام کرد که حجم بدهی‌های مالی این کشور به رقم هنگفت ۳۱.۴ تریلیون دلار رسیده است.

در همین ارتباط، پیشتر سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی مطبوعاتی واشنگتن را به اتخاذ سیاست‌های مسئولانه و مالی خویشتن‌دارانه در برابر سایر کشورها دعوت کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 0
    خویشتن دارانه کجا بود؟ قودرت دادا...قودرت به هر وسیله ایی برای غرب، آرزوست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس