بازدید دکتر رئیسی از مرکز مهندسی ژنتیک (CIGB) هاونا

رئیس جمهور در جریان برنامه‌های سفر رسمی به کوبا که به دعوت رسمی رئیس جمهور این کشور صورت گرفته است، از مرکز مهندسی ژنتیک (CIGB) در هاوانا بازدید کرد.

به گزارش مشرق، سید ابرهیم رئیسی امروز پنجشنبه به وقت محلی، در جریان برنامه‌های سفر رسمی به «کوبا» که به دعوت رسمی آقای «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور این کشور صورت گرفته است، از مرکز مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی (CIGB) در هاوانا بازدید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید در گفتگو با مدیران این مرکز در جریان فعالیت‌ها، اقدامات و حوزه‌های تحقیقاتی آن شامل «زیست پزشکی (تحقیق و توسعه در زمینه واکسن‌ها و محصولات بیودارویی)، بیوتکنولوژی گیاهی، آنزیم‌های صنعتی و بیوتکنولوژی حیوانات» قرار گرفت.

مجموعه (CIGB) با تمرکز بر روی بیش از ۱۰ حوزه درمانی و مطالعه بر روی بیش از ۵۰ نوع بیماری در بازار ۳۵ کشور جهان حضور دارد.

تولید واکسن «عبدالا» (ضد کووید -۱۹) یکی از مهمترین سوابق کاری این مرکز طی دوران همه‌گیری کرونا بوده است که به‌عنوان اولین واکسن ضد کووید – ۱۹ در آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

در بازدید رئیسی از این مرکز، خانم «مارتا آیالا آویلا» مدیرعامل این مجموعه ضمن ارائه توضیحاتی از فعالیت‌ها و آخرین دستاوردهای مرکز (CIGB)، از تولید دارو و واکسن‌هایی در حوزه مبارزه با هپاتیت، سرطان و همچنین سلامت دام و کشاورزی و حضور در بازارهای جهانی خبر داد.

مدیر مرکز (CIGB) با اشاره به همکاری ۴۰ ساله این مجموعه با انیستیتو پاستور ایران، برای همکاری‌های بیشتر و تولید محصولات مشترک با ایران اعلام آمادگی کرد و گفت: ما از دیگر شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری مشترک در کوبا دعوت خواهیم کرد.

وی گفت: ما در ساخت واکسن کووید - ۱۹ تنها با ایران همکاری کردیم، چرا که ایران و کوبا دو کشوری هستند که تحت شدیدترین فشارها قرار دارند و باید در جهت همکاری‌های مشترک، تلاش بیشتری انجام دهند.

یکی از مدیران اسبق مرکز (CIGB) نیز در جریان بازدید رئیس جمهور از این مرکز، با اشاره به تولید واکسن ضد کووید - ۱۹ که با همکاری مشترک انیستیتو پاستور تولید شده‌اند، گفت: واکسن «پاستوکواک» بهترین واکسن کرونا برای کودکان در جهان است.

در این بازدید، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز طی سخنانی ضمن تشکر از دولت و وزارت بهداشت کوبا و همچنین مدیران مرکز (CIGB)، سیاست دولت ایران را پیشرفت و توسعه علم و دانش توصیف کرد و از صادرات محصولات دارویی و همکاری‌های مشترک در حوزه بهداشت و درمان میان ایران و کوبا خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس