کد خبر 1499804
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
پیش بینی معاملات بورس شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

پیش بینی می شود بازار در روز شنبه ۲۷ خرداد وضعیت صعودی متعادل داشته باشد.

به گزارش مشرق، هفته گذشته با سیگنال‌های توافق ایران و آمریکا دلار به محدوده ۴۷ هزار تومان ریزش کرد و به تبع آن نیز شاخص کل با ریزش‌های هیجانی مواجه شد.

یکی از چالش‌های امروز بازار سرمایه نبودن پول و ارزش معاملات خرد است، ارزش معاملات خرد در روز چهارشنبه به میزان ۷,۶۰۰ میلیارد تومان رسید، بیشترین ارزش معاملات را گروه بانکی با ثبت رقم ۱,۰۰۰ میلیارد تومان (۱.۵ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داد و پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۹۴۴ میلیارد تومان (۰.۹ برابر میانگین هفتگی) و انبوه سازی با ارزش معاملات ۵۵۰ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) قرار گرفتند.

این موضوع نشان می‌دهد بانکی‌ها به دنبال سیگنال تأیید توافق برای رشد دوباره هستند، اما نکته مهم و اساسی تحلیل بین بازاری و تحلیل نقدینگی در جامعه است، بعد از ریزش دلار و افت قیمت خودرو در بازار آزاد، بسیاری از مردم از صف دریافت خودرو انصراف دادند، اگر بانک مرکزی بتواند دلار را در همین محدوده ۵۰ هزار تومانی کنترل کند، جو ریزشی در بازار خودرو همچنان باقی می‌ماند.

برخی از تحلیلگران بازار سرمایه از جمله مهدی افضلیان و مهدی ساسانی بر این باور بودند که بورس به علت جذب نقدینگی مردم به بانک‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت منفی شده و این اقدام را بازار ساز به عمد انجام داده است.

اما اگر در این هفته خبر جدی توافق ایران و آمریکا رونمایی شود قطعاً بازار سرمایه واکنش منفی نشان خواهد داد وگرنه بازار صعودی ملایم و نوسانی با ارزش معاملات پایین‌تر از ۱۲ هزار میلیارد تومان، ربرو خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس