ابراز تاسف مصر از لغو نشست اتحادیه اروپا و عرب به دلیل سوریه

وزیر امور خارجه مصر درباره لغو نشست اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب پس از بازگشت سوریه در اتحادیه ابراز تأسف کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه مصر در واکنش به مواضع منفی اتحادیه اروپا در قبال بازگشت سوریه به آغوش اتحادیه عرب گفت که تصمیم برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، باید مورد قدردانی اتحادیه اروپا قرار می‌گرفت.

به گزارش الیوم السابع، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر افزود: از اینکه اتحادیه اروپا نشست خود با اتحادیه عرب را پس از بازگشت سوریه در اتحادیه لغو کرده است، متاسفیم.

هفته پیش «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا در واکنش به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت که موضع بروکسل نسبت به دولت دمشق تغییری نکرده است؛ اما درباره تبعات این تحول، با اعضای اتحادیه اروپا رایزنی خواهد کرد.

از سوی دیگر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنرانی در کنفرانس حمایت از سوریه در بروکسل گفت: اکنون شرایط در اتحادیه اروپا برای تغییر سیاست‌های آن در قبال سوریه مناسب نیست.

اتحادیه عرب ماه گذشته میلادی از سرگیری مشارکت هیأت‌های سوریه در نشست‌های شورای اتحادیه عرب و سازمان‌های وابسته به آن را اعلام کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    5 3
    اروپا به زودی دستخوش تغییرات بزرگی میشود. بزرگترین بازار مصرفی خواهد شد.
  • محمد IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    2 0
    اتحادیه اروپا همدست تروریستهایی که سو ریه راویران کردند
  • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شاه میبخشه شاهقلی نمی بخشه.یا بهتر بگم کاسه داغتر از آش شدند.
  • DE ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    1 0
    وزیر امور خارجه مصر درباره لغو نشست اتحادیه اروپا و اتحادیه عربپس از بازگشت سوریه در اتحادیه ابراز تأسف کرد.( اتحادیه اروپا کلا زیر دست صهیون است و صهیون نقشه اتحادیه اروپا را کشید برای سرکیسه کردن کل اروپا ) // مصر کشوری با تمدن و تاریخ است که اینقدر قدرت داشت که فرعون خر شد فکر خداست .در همان زمان اروپایی ها مانند همین حالا لخت و عور بودند و از تمدن چیزی نمیدونستند عین همین حالا .لذا وزیر امورخارجه مصر باید به زبان دیپلماسی خشن نه ظریف و التماسی بهشون میگفت به درک اسفل السافلین چند سال دیگه مجبور هستید باز کتابهای علمی ما را بدزدید و بدون دادن حق تالیف به نام خودتون ترجمه کنید.ولی اینبار بدون کمک نخبگان کشور های ما. میاریمشون خونه.امریکا را بالگد از خاورمیانه انداختیم بیرون شما چلمنگ ها که عددی نیستید .
  • علی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اروپا کاملا تحت نفوذ صهیونیت ها است برای تامین امنیت صهیونیصت ها در برا بر ایران و جبه مقاومت این کار را میکنند
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    منظور بورل از اکنون . یعنی دخالت و تحت فشار آمریکا و اسرائیل در حال حاضر که نه تنها در مورد سوریه بلکه در مورد کشورهائی که در برابر آن دو کشور ایستادگی میکنند . حتی با روسیه که نحوه و شیوه رفتاری خود با دیگران در این سو مقداری متفاوت تر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس