نماینده سوریه استوارنامه خود را به دبیرکل اتحادیه عرب تسلیم کرد

پس از رفع تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب، نماینده دمشق استوارنامه خود را به دبیرکل اتحادیه عرب تسلیم کرد.

به گزارش مشرق، سوریه، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، اعلام کرد «حسام الدین آلا» به عنوان نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب، استوارنامه خود را به «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب تحویل داده است.

اتحادیه عرب در جلسه فوق‌العاده خود به تاریخ هفتم ماه می (۱۷ اردیبهشت ماه) که سطح وزیران خارجه برگزار شد، با رفع تعلیق عضویت سوریه در نشست‌های اتحادیه عرب موافقت کرد و به این‌ ترتیب سوریه پس از حدود ۱۲ سال قطع ارتباط کشورهای عربی با دمشق به دنبال جنگ داخلی در این کشور به جایگاه خود در اتحادیه عرب بازگشت.

«بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه نیز نوزدهم ماه می (۲۹ اردیبهشت ماه) در سی و دومین نشست سران کشورهای عربی در جده شرکت کرد و طی این سفر با بسیاری از مقامات کشورهای عربی، از جمله «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد. این اولین حضور مقامات رسمی سوریه در یک نشست عربی، بعد از تصمیم اتحادیه عرب برای بازگشت دمشق به این نهاد منطقه‌ای بود.

حسام‌الدین آلا، به مدت هشت سال نمایندگی دائم سوریه در سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی دیگر در ژنو را برعهده داشته است. او مدتی نیز به عنوان سفیر سوریه در واتیکان و مدتی هم سفیر این کشور در اسپانیا بوده است. آلا همچنین بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در نمایندگی سوریه در سازمان ملل واقع در نیویورک فعالیت داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس