کد خبر 1500732
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
مایک پنس: بایدن فرمانده شایسته و قابل اعتمادی نیست

مایک پنس معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد از سیاست ها و عملکرد جو بایدن، گفت: به بایدن به عنوان فرمانده کل قوا درجنگ اوکراین اعتمادی ندارم و او را شایسته نمی دانم.

به گزارش مشرق، تارنمای نشریه آمریکایی نیویورک پست به نقل از مایک پنس، نوشت: حزب جمهوریخواه نسبت به کمک های بایدن به جنگ اوکراین به دیده تردید می نگرد.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا که در ویژه برنامه «میت در پرس » ( Meet the Press) شبکه خبری «ان بی سی» سخن می گفت، افزود: تصور می کنم تردیدی که درمورد حمایت آمریکا از اوکراین وجود دارد بیشتر بخاطر بازتاب نبود اعتماد به جو بایدن بعنوان فرماندهی کل قوا است.

به نوشته نیویورک پست، مایک پنس با وجود پرسش های زیادی که درباره هزینه های ده ها میلیارد دلاری جنگ اوکراین وجود دارد، یکی از طرفداران پروپا قرص حمایت از اوکراین (در مقابله با روسیه) است.

پنس در این مصاحبه با بیان اینکه این به نفع منافع ملی آمریکا است که شاهد بیرون راندن قوای روسیه از اوکراین باشیم، گفت: جو بایدن از اهداف درخشان دموکراسی دم می زند، چنانچه روسیه بر اوکراین چیره شود در آنصورت پیش بینی می کنم طولی نخواهد کشید که قوای روسیه وارد مرزهای متحدان ما در ناتو شده و آنگاه نظامیان آمریکایی ناگزیر به جنگ با آنها خواهند بود.

وی در انتقاد از سیاست های بایدن در جنگ اوکراین به دکترین رونالد ریگان اشاره کرد و گفت: ریگان در سال ۱۹۸۵میلادی چیزی را بدعت گذاشت که به دکترین ریگان مشهور شد و آن این بود که اگرخواهان جنگ با کمونیست ها در کشورتان هستید، ما ابزار(تسلیحات) به شما می دهیم تا با آنها در آنجا بجنگید به جای آنکه در اینجا بجنگید.

این گزارش می افزاید: پنس درحالی نسبت به کُندی کمک دولت بایدن به اوکراین انتقاد می کند که کنگره آمریکا تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک های نظامی و بشردوستانه برای اوکراین مصوب نموده و هفته گذشته نیز بایدن بسته کمک های نظامی جدید به ارزش ۳۲۵میلیون دلار را تصویب کرد و برآورد می شود تمامی این کمک ها بدست طرف مقابل نرسیده است.

پنس در ادامه انتقادهای خود از بایدن که جزو برنامه کارزار انتخاباتی جمهوری خواهان در تخریب رقیب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا به شمار می رود، گفت: بایدن ژانویه گذشته وعده ۳۳ عراده تانک آبرامز را داد که هنوز به دست طرف اوکراینی نرسیده است، بایدن در توجیه اهمیت دفع تهاجم روسیه کار بسیار وحشتناکی انجام داده است.

معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا که در واقعه ۶ ژانویه ۲۰۲۱ برابر با ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ با خطر جانی از سوی رئیس خود دونالد ترامپ مواجه شده بود در ادامه انتقادها از بایدن،گفت: معتقدم با کمک به اوکراین برای دفع تجاوز روسیه، درعین حال پیامی مشخص به طرف چینی ارسال می کنیم مبنی بر اینکه جهان تاب تحمل استفاده از قوای آنان برای ترسیم دوباره خطوط بین المللی در تایوان را ندارد.

مایک پنس از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ برابر با اول بهمن ۱۳۹۵ تا اول بهمن ۱۳۹۹؛ معاون رئیس جمهوری آمریکا در دوره دونالد ترامپ بود، وی ۱۵خرداد ۱۴۰۲ از حزب جمهوریخواه به صورت رسمی وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس