۷ تیم بلاتکلیف در جذب سرمربی/ فرصت سوزی استقلال کار دستش ‌می‌دهد؟

از ۱۶ تیم حاضر در لیگ بیست و سوم ۹ باشگاه سرمربی خود را شناخته و ۷ تیم هم در کش و قوس‌ جذب سرمربی هستند.

سرویس ورزش مشرق _ حدود یک ماه از اتمام لیگ برتر می‌گذرد و وضعیت صعود و سقوط تیم‌ها به لیگ برتر و لیگ یک و حضور باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شده است، اما هنوز تعدادی از تیم‌ها به طور قطعی سرمربیان خود را معرفی نکردند. این در حالی است که مربیان باید لیست خریدهای خود را اعلام کنند تا باشگاه برای به خدمت گرفتن آنها اقدام نماید.

در حال حاضر سرمربیان ۹ تیم لیگ برتری به طور قطعی مشخص شده اند و ۷ تیم هم بلاتکلیف هستند. وضعیت سرمربی تیم‌های حاضر در لیگ بیست و سوم عبارت است از:

پرسپولیس: یحیی گل‌محمدی

سپاهان: ژوزه مورایس

استقلال: بدون سرمربی

تراکتور: پاکو خمس

گل‌گهر: مارینوس اوزونیدیس

آلومینیوم اراک: مجتبی حسینی

هوادار: محمود فکری

نساجی: مهدی رحمتی

صنعت نفت آبادان: عبدالله ویسی

شمس آذر قزوین: سعید دقیقی

مس رفسنجان: بدون سرمربی

فولاد: بدون سرمربی

ذوب آهن: بدون سرمربی

پیکان: بدون سرمربی

ملوان: بدون سرمربی

استقلال خوزستان: بدون سرمربی

گزینه سرمربی‌گری تیم‌های بدون تیم

هفت تیم برای انتخاب سرمربی خود در کش و قوس‌های فراوانی قرار دارند. البته بسیاری از این تیم‌ها در آستانه بستن قرارداد هستند و منتظر توافق نهایی هستند. تیم ذوب آهن اصفهان در دو راهی ادامه همکاری با مهدی تارتار و یا جایگزینی احتمالی حدادی‌فر به جای او مانده است.

بر اساس اخبار منتشره پیکان تهران در حال مذاکره با سه مربی نام آشنای داخلی است. ساکت الهامی، حمید درخشان و هومن افاضلی از گزینه‌های سرمربی‌گری پیکان است.

همچنین استقلال خوزستان در حال مذاکره برای ماندن پورموسوی است.

مس رفسنجان دیگر نمی‌خواهد با ربیعی ادامه دهد و طبق اعلام مسئولان این تیم خواهان جذب نکونام و الهامی است.

شایعاتی هم از حضور مهدی تارتار یا یک مربی خارجی در فولاد خوزستان به جای منصوریان به گوش می‌رسد.

۷ تیم بلاتکلیف در جذب سرمربی/ فرصت سوزی استقلال کار دستش ‌می‌دهد؟

فرصت سوزی استقلال در جذب سرمربی

بدون شک شاخص‌ترین تیم در میان تیم‌های بدون سرمربی استقلال تهران است. آبی‌ها که هفته های سختی را سپری می‌کنند، پس از قهرمان نشدن در دو جام تصمیم به برکناری سرمربی خود گرفتند و حالا گزینه‌های زیادی برای نشستن بر روی نیمکت این تیم مطرح می‌شود. جواد نکونام، ساکت الهامی و محمد ربیعی از شاخص‌ترین مربیان داخلی هستند که شایعه حضورشان در استقلال به گوش می‌رسد. البته چندین گزینه خاجی از جمله کیکه سانچز فلورس، سرمربی فصل گذشته تیم ختافه اسپانیا و کریستین پانوچی، بازیکن و سرمربی مطرح ایتالیایی در لیست مربیان خارجی برگزیده استقلال هستند. بدون شک تاخیر در انتصاب سرمربی آبی‌پوشان در روند آماده‌سازی این تیم برای فصل بعد مضر است و می‌تواند باز هم آنها را در فصل اذیت کند.

۷ تیم بلاتکلیف در جذب سرمربی/ فرصت سوزی استقلال کار دستش ‌می‌دهد؟

دو تیم منتظر انتخاب نهایی استقلال

دو تیم پیکان و مس رفسنجان گزینه‌های مشترکی با استقلال تهران دارند. مس رفسنجان که تا کنون منتظر محمد ربیعی، سرمربی سابق خود بود، به تازگی اعلام کرد که ربیعی از گزینه‌های این تیم خارج شده و خواهان به خدمت گرفتن نکونام و الهامی می‌باشد تا در صورت اضافه نشدن به نیمکت استقلال با آنها مذاکره کند. پیکان تهران هم با وجود اینکه سه گزینه برای نشستن در نیمکت خود دارد ولی ساکت الهامی را گزینه اصلی خود می‌داند که این سرمربی یکی از گزینه‌های استقلال است.

وضعیت خوب سرمربی تیم‌های آسیایی

پس از اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا چهار تیم پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و نساجی توانستند جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. خوشبختانه تکلیف سرمربیان هر چهار نماینده ایران در آسیا مشخص شده است. پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی، زردپوشان اصفهان با ژوزه مورایس و تراکتور هم با پاکو خمس در فصل آینده ادامه خواهند داد. نساجی‌ هم در فصل جدید سکان هدایت را به دست سید مهدی رحمتی داد تا از تجربه‌های این سرمربی نام آشنا در آسیا استفاده کند.

۷ تیم بلاتکلیف در جذب سرمربی/ فرصت سوزی استقلال کار دستش ‌می‌دهد؟

به همه این اوصاف باشگاه‌ها باید بدانند که انتخاب به موقع سرمربی چه قدر در نتیجه‌گیری تیم‌ها در طول فصل اهمیت دارد. بسیاری از باشگاه‌های اروپایی انتخاب سرمربی در تور پیش فصل و اقدامات لازم برای آماده‌سازی تیم‌ را اولویت خود قرار می‌دهند و از این فرصت به درستی استفاده می‌کنند. باشگاه‌های ایرانی هم باید بدانند برای قدم گذاشتن در مسیر حرفه‌ای گری و قرار گرفتن در سطوح بالای فوتبال باید از این رویه و روند آنها الگو برداری بکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    2 0
    استقلال فرصت سوزی نمیکنه. برنامه وزارت ورزش اینه که استقلال تا اوایل فصل مربی نداشته باشه تا نتونه بازیکن جذب کنه و بازیکنای خوبش هم برن.
  • رضا IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    2 0
    فقط و فقط بابا حمید پرسپولیسی ها، آقا مهدی تاج و آقا خدادادافشاریان با مداخلات و مهندسی لیگ به نفع تیم سوگلیشان کار دست استقلال و بقیه تیمها می دهند
  • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    2 0
    چرامیگویید فرصت سوزی استقلال مگه استقلال مربی ومدیرعامل داره وقتی وزارت ورزش مدیرعاملهاشو هرسال عوص میکنه اونهم دروسط یا پایان هرلیگ طبیعتا مربیها هم سردرگم میشن نمیتونن جه جوری قراردادببنددن وبازیکنا هم همینطور وقتی مدیرعامل جدیدمیارن برا استقلال که تینهای دیگه بازیکنان خوب روبردن بازیکن فصل گدشته استقلال سردرگمه چون هیئت مدیرنمیدونن جه مربی میخوادبیاد سبک بازیش جه جوریه پس بازیکنان قدیم هم یواش یواش میرن باتینهای دیگه قراردادمیبنندن واخرش هم مربی با عجله انتخاب میشه ومعلوم نیست این مربی خوبه یا ناکارآمد اینه برنامه هرساله ی باشگاه وسازمان لیگ وفدراسیون که برای استقلال ایتجوری برنامه ریزی میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس