روایت کمتر شینده شده ساعتی پس از انهدام گلوبال هاوک +فیلم

مأموریت یافتن لاشه پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی در حالی به نیروی دریایی سپاه واگذار می‌شود که دریا سخت متلاطم و مواج بوده و امکان دریانوردی برای هیچ شناوری وجود نداشته است.

به گزارش مشرق، ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۸ بود که سامانه پدافند هوایی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه پاسداران یک فروند پهپاد نورثروپ گرومن آر کیو-۴ گلوبال هاوک متعلق به آمریکا که در نزدیکی تنگه هرمز پرواز می‌کرد را بدلیل عدم رعایت حریم سرزمینی کشورمان و بی توجهی به هشدارهای متعدد پدافند هوایی، منهدم کرد.

این اقدام غرور انگیز اما ابعاد دیگری نیز دارد که سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس به آن پرداخت که بازخوانی آن می‌تواند جالب توجه باشد.

عملیات رسانه‌ای دشمن پس از انهدام گلوبال هاوک

فرمانده نیروی دریایی سپاه در این باره می گوید: پس از انهدام پهپاد آمریکایی گلوبال هاوک، آنان بدنبال ایجاد عملیات روانی و رسانه ای بودند تا بگویند که ایران این پهپاد متجاوز را در حریم بین المللی مورد هدف قرار داده و لذا این مأموریت به نیروی دریایی سپاه داده شد تا لاشه این پهپاد که پس از سقوط در آبهای دریای عمان و در آبهای کشورمان بود را جستجو و پیدا کند.

روایت کمتر شینده شده ساعتی پس از انهدام گلوبال هاوک +فیلم

سامانه سوم خرداد که توانست گلوبال هاوک را منهدم کند

تنگسیری می افزاید: باید لاشه‌هایی از این پهپاد را پیدا کرده و می‌آوردیم تا ثابت کنیم این پهپاد در آب های ما بوده است اما آن روز دریا بشدت مواج بود و ترددهای دریایی نیز بدلیل شرایط خاص آب و هوایی و وزش بادهای شدید متوقف شده بود و امکان دریاروی برای هیچ شناوری وجود نداشت و من با پایگاه دریایی جاسک تماس گرفتم و به آنان گفتم که باید به هر طریقی لاشه‌های این پهپاد شناسایی و به ساحل منتقل شود.

دلاوران پایگاه دریایی جاسک با پنج فروند شناور راهی دریا می‌شوند و پوشش پهپادی نیز برای این منظور به کار گرفته می شود اما دریا خراب و مواج بوده و ساعتی پس از دریاروی این ۵ شناور خبر می رسد که ارتباط رادیویی با یکی از شناورها وجود ندارد و اتفاقی برایش افتاده و موضوع را به من منتقل کردند و من تأکید کردم که باید لاشه های پهپاد پیدا شود و لذا آن ۴ شناور به مسیر خودشان برای پیدا کردن پهپاد آمریکایی ادامه دادند و تیم پشتیبانی از ساحل برای یافتن شناور مفقود شده اعزام شد.

روایت کمتر شینده شده ساعتی پس از انهدام گلوبال هاوک +فیلم

سردار تنگسیری افزود: شناورهای سپاه به لاشه گلوبال هاوک در دریای عمان و در محدوده آبهای کشورمان رسیدند و مختصات دقیق لاشه این پهپاد در آبهای کشورمان ثبت شد و قطعات مختلفی از لاشه پهپاد مستندسازی و به ساحل منتقل شد.

اما نگرانی دیگر ما یافتن رزمندگان مان در آبهای مواج آن روز بود.

روایت کمتر شینده شده ساعتی پس از انهدام گلوبال هاوک +فیلم

سوم خرداد دریاپایه - برای عمق دهی به خطوط پدافند دریایی و حمایت هوایی از ناوگان شناوری

رزمندگانی که پس از ۹ ساعت شنا به ساحل رسیده بودند

شناورهای سپاه هر چه دریا را گشتند به شناور و بچه های غرق شده نرسیدند تا این که ساعت ۱۷ همان روز از ساحل تماس گرفتند و زنده بودن خودشان را اعلام کردند و نیروهای ما فورا خودشان را به این رزمندگان که شناورشان در آن شرایط سخت غرق شده بود، رسیدند. این رزمندگان حدود ۹ ساعت شنا کرده بودند تا خودشان را پس از ۱۴ تا ۱۵ کیلومتر به ساحل رساندند.

طی روز بعد که هوا بهبود یافت، شناور غرق شده را در عمق ۸۱ متری دریا پیدا کردیم و آن را بیرون کشیدیم و نکته جالب آن بود که همه تجهیزات از جمله سلاح های رزمندگان و گلوله های ۱۰۷ روی شناور و تجهیزات و ... کاملا حفظ شده بودند و رزمندگان با انتقال شناور به ساحل آن را فورا عملیاتی کردند.

نجات این دلاور مردان بعد از این حماسه بزرگ، نشانه مدد مستمر الهی و امدادهای غیبی او به رزمندگان اسلام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    12 1
    قربان دستتان بازم بزنیدشون
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    7 2
    دلاوران جنگاوران خدانگهدارتان
  • علی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    7 1
    سردار دمت گرم خیلی مردی
  • جواد IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    6 1
    احسنت بز شما
  • جابر IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    6 4
    هیچی نشده غرق شده...جنگ بشه چی میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس