سردار سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شهید چمران تندیسی زنده از فضایل اخلاقی، عرفان، علم، معرفت، هنر، جهاد در راه خدا و یک اسوه است.

به گزارش مشرق، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین سمینار بین‌المللی‌سازی دانشکده علوم پزشکی بقیه‌الله الاعظم (عج) و حوزه سپاه که صبح امروز (چهارشنبه) در این دانشکده برگزار شد، گفت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که در این لحظات نورانی و آغازین روزهای ماه ذی الحجه و سالروز شهادت شهید مصطفی چمران در این برنامه حصور پیدا کردم.

وی ادامه داد: شهید چمران تندیسی زنده از فضایل اخلاقی، عرفان، علم، معرفت، هنر، جهاد در راه خدا و یک اسوه است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به سایر ابعاد شخصیتی شهید مصطفی چمران تصریح کرد: شهید چمران انسانی سرشار از طراوت‌ها و لطافت‌های روحی و معارف درونی بود که با آن همه درخشش علمی در جنوب لبنان از فرزندان یتیم آن سرزمین مراقبت می‌کرد و به آن‌ها تعلیم آزادی و منش جهاد و روح عزت آموزش می‌داد و از یاران صدیق در صحنه‌های رزم بود و در میدان دفاع حریم از انقلاب اسلامی و استقلال این سرزمین عزیز در چنین روزی خدا را ملاقات کرد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دانشگاه بقیه الله مولود انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: امروز این دانشگاه، افتخار امت اسلامی و انقلاب اسلامی است؛ این دانشگاه محصول رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در سی و چند سال گذشته است که فراتر از مرزهای کشورمان می‌درخشد و پیام‌آور فرهنگ، ارزش‌ها، فنون و مهارت‌هایی است که برای حیات بخشیدن به زندگی انسان‌ها تاسیس شده است‌.

وی با تاکید بر اینکه فلسفه اصلی انقلاب اسلامی وراثت مستضعفان روی زمین است، تصریح کرد: در بخش امداد، یاری رساندن به امت اسلامی و جهان مستضعفان ما با دنیای بدون مرز روبرو هستیم.

سرلشکر سلامی با حضور ما در بلاد اسلامی برای عظمت ملت‌ها و جلوگیری از غارت آن‌هاست، گفت: منطق انقلاب اسلامی که برای عزت این مردم از خود هزینه می‌کند و برای جلوگیری از بی‌حرمتی به نوامیس جوانان را فدا می‌کند و از هر مظلومی دفاع می‌کند و در مقابل سرزنش می‌شود، اما همان‌هایی که این ملامت‌ها در محدوده مرزهای جغرافیایی به نظام وارد می‌کنند، غربی‌ها را در تجاوزگری ستایش می‌کنند. غربی‌ها هر کجا رفتند ثمره‌اش ویرانی و اشغالی بود. آمریکایی‌ها ده‌ها میلیون کشته در سرزمین‌های مختلف بر زمین گذاشته‌اند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملت ایران از مظلومین و مستضعفین دفاع می‌کند، بیان داشت: قلمرو رسالت سپاه معادل قلمرو انقلاب اسلامی است. شعار انقلاب اسلامی کرامت انسان، آزادگی، شرافت، عزت، امنیت، آرمان و سلامت است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت یکی از ارمغان‌های بزرگ برای ملت ما و دیگران است، گفت: نظام ما در عرصه درمان و سلامت جزو کشورهای برتر جهان است. پزشکان ما در حوزه تخصص بی‌نظیر هستند. دستان پزشکان ما شفابخش است و رابطه شفابخش بین پزشک و بیمار برجسته است. کلام و نگاه و دستان الهی پزشکان ما شفابخش است. زیباترین جلوه روح بشر نجات انسان از مرگ و بازگرداندن آنها به زندگی است و پزشکان ما سرآمد و نابغه هستند و مراکز درمانی ما پیشرفته هستند و این یکی از بزگترین ثروت‌های ما است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: پرستاران ما خادم، مهربان و سخت‌کوش هستند و احساس مسئولیت دارند و این ظرفیت برای فراتر از مرزهای ملی ما قابلیت گسترش است که همه این‌ها فرهنگ و سبک‌ زندگی ما را معرفی می‌کند. کمک به دیگران یک امر الهی و ارزشی است که ریشه در فرهنگ دینی اسلام دارد. در قرآن آیات متعددی ما را به نجات انسان‌ها ترغیب می‌کند.

وی گفت: کمک کردن به دیگران برای مردم ما زیباترین ایده‌آل است و در ایام کرونا آن را تجربه کردیم. درجه فداکاری پزشکان و پرستاران ما در ایام کرونا فراتر از تصور ما بود. ما یک ملت بزرگ هستیم و می‌خواهیم یک تمدن بسازیم. ما در یک جهان در هم تنیده زندگی می‌کنیم. وقتی یک لبنانی به فارسی سخن می‌گوید مشعوف می‌شوید و انتقال این فرهنگ درخشان است و ایران فرهنگی سیاسی و علمی بسیار وسیع‌تر از ایران جغرافیایی است.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: ایران باید متناسب با شخصیت مردمانش بزرگ شود. ما سرمایه عظیم و تمام ناشدنی داریم و هدف ما تعالی انسانیت، عدالت، آزادی، اسلام، کرامت، رفاه، امنیت و آسایش است و ما به آرامش توام با امنیت می‌اندیشیم و برای پیشرفت باید پیش برویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    7 0
    چمران که سپاهی نبود
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      چمران وزیر دفاع بود.
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 3
      هنوز هم بسیاری از مردم شهادت ایشان را مشکوک می دانند.
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      به زودی اونم می شه
  • انقلابی منطقی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    9 0
    آرامش با معیشت داغون محقق نمیشه
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    8 0
    6تا کامنتو سانسورکردین اینا بخدانه کافرن نه چیزی شیعه ومسلمونن چرااینجوری میکنین
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    6 1
    99درصدحذف پیامها صدرحمت به اسدالله علم
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    شهید چمران از بنیان گذاران و اعضای نهضت آزادی بود.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    آرامش توام با امنیت . امنیت از کدام نوعش حاجی
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    2 0
    آرامش مردم
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    آرامش و امنیت خیلی خوبه ، به شرطی که بتونید جلوی این همه جاسوس از کشور های مختلف و این همه خرابکار رو بگیرید!
  • منصور IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    2 0
    رفاه رو خوب اومدی با حقوق ۷۵۰۰ تو رفاه کامل هستم
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    0 4
    خداروشکر که سرداری مثل شما داریم
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    0 0
    مشرق دیگه ساده ترین نظر ها رو هم سانسور میکنه :)))))
  • م IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    پناه بر خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس