کد خبر 1501655
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
وزیر دفاع انگلیس: جانشین استولتنبرگ نخواهم شد

وزیر دفاع انگلیس منصوب شدنش به سمت دبیر کلی ائتلاف نظامی ناتو را منتفی دانست.

به گزارش مشرق، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد جانشین «ینس استولتنبرگ» در سمت دبیر کل جدید ائتلاف ناتو نخواهد شد.

چندی پیش سخنگوی ناتو اعلام کرد، حضور استولتنبرگ در رأس این ائتلاف نظامی در مهر سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد و او قصد ندارد بعد از ۹ سال، باز هم در سمت دبیرکل باقی بماند.

طی چند هفته‌ گذشته گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره گزینه های احتمالی جانشینی استولتنبرگ در صدر ائتلاف ناتو مطرح شد و یکی از این گزینه ها بن والاس وزیر دفاع انگلیس بود.

اواسط خرداد ماه روزنامه «تلگراف» انگلیس گزارش داد یکی از دستور کارهای سفر «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به آمریکا این بوده که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را برای حمایت از نامزدی «بن والاس» برای دبیرکلی ناتو قانع کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» اما بن بستی بر سر گزینه جانشینی استولتنبرگ در میان اعضای ناتو به وجود آمده و منابع آگاه گفتند، قرار است این اعضا مجددا از استولتنبرگ بخواهند که یک سال دیگر نیز در این سمت به کارش ادامه دهد.

وزیر دفاع انگلیس که چندی پیش برای انتصاب به سمت دبیر کلی ناتو ابراز تمایل و نامزدی‌اش را برای این سمت اعلام کرده بود در مصاحبه با نشریه «اکونومیست» بیان کرد: «این اتفاق نخواهد افتاد.»

او فاش کرد که آمریکا می‌خواهد همچنان استولتنبرگ دبیر کل ناتو باقی بماند.

او همچنین در اظهارنظری مبهم گفت: «شاید آنها یک نخست وزیر را برای این سمت می‌خواهند.»

روزنامه انگلیسی تلگراف در مطلب خود در اواسط خرداد نوشته بود، تعدادی از کشورهای عضو ناتو ممکن است از نامزدی «مِته فردریکسن» نخست‌وزیر فعلی دانمارک به‌عنوان نخستین زن برای دبیرکلی ائتلاف نظامی ناتو حمایت کنند.

نشریه اکونومیست به نقل از منابع نزدیک به بن والاس نوشت که فرآیند تعیین جانشین برای استولتنبرگ هنوز کاملا منتفی نشده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس