سفیر روسیه: آمریکا تحریک‌کننده جنگ جهانی سوم است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفت، واشنگتن با کمک تسلیحاتی به اوکراین، ضمن طولانی‌تر شدن درگیری در این کشور به آغاز جنگ جهانی سوم را تحریک می‌کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روس نوشت: به ویژه این موضوع قابل توجه است که آمریکایی ها به راحتی پول خود را برای مشتریان اوکراینی هدر می دهند.

آناتولی آنتونوف روز چهارشنبه در پاسخ به سوال رسانه ها گفت آمریکا با دخالت در درگیری اوکراین به طولانی تر شدن این جنگ کمک کرده است.

دفتر مطبوعاتی سفارت روسیه به نقل آنتونوف نوشت: پنتاگون می تواند هزینه محصولات نظامی عرضه شده به کی یف را «بیش از حد» تخمین بزند و چندین میلیارد دلار در محاسبات اشتباه کند.

این دیپلمات گفت: در حالی که منابع مالی بی سابقه ای برای خرید سلاح مورد نیاز رژیم کی یف اختصاص یافته است، توجهی به کشورهای فقیر در آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا نمی شود. مناطقی در کره زمین وجود دارند که مردم از گرسنگی می میرند و همزمان آمریکا به طولانی تر کردن جنگ و خونریزی و تحریک به جنگ جهانی سوم با دخالت در درگیری اوکراین فکر می کند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پیشتر در پاسخ به سوالی درباره خطر تشدید درگیری بر سر تامین تجهیزات به اوکراین توسط غرب و موافقت واشنگتن برای تحویل جت های اف-۱۶ اذعان کرده بود: استراتژی غرب در ارائه کمک نظامی به کی یف، مستلزم افزایش عرضه تسلیحات به ارتش اوکراین است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز پیشتر در مصاحبه با راشاتودی در مورد ارسال تسلیحات غربی به اوکراین گفت: عملیات ویژه نظامی به عنوان تضمین امنیت دونباس آغاز شد، هرچند که تاکنون عملاً به جنگی با جمع کشورهای غربی تبدیل شده است.

آنتانوف: آمریکا هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتانوف همچنین روز چهارشنبه گفت: ایالات متحده به دلیل طولانی تر کردن جنگ در اوکراین باید هزینه بازسازی این کشور را بپردازد.

وی افزود: درگیری اوکراین نتیجه تلاش‌های چند ساله و هدفمند آمریکا برای ایجاد کانون تنش در نزدیکی مرزهای روسیه و تبدیل اوکراین به یک کشور «ضد روسیه» است.

این دیپلمات روس پرسید: در حالی که آنها می توانند هزینه خانه های ویران شده توسط سلاح های آمریکایی را بپردازند، واشنگتن چه ارزشی برای جان مردم بی گناه قائل است؟ آمریکا چگونه می تواند در آنچه که ضد حملات اوکراین است هزینه های حملات به اوکراینی ها را جبران کند؟

اظهارات اخیر آنتونوف در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفته کشورش کمک نظامی دیگری به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارائه خواهد کرد که قرار است بخش بزرگی از آن برای زیرساخت ها و تعمیرات اساسی شبکه انرژی اوکراین اختصاص یابد.

تا به امروز، آمریکا بیش از ۲۰ میلیارد دلار کمک اقتصادی و توسعه‌بخشی به کی یف پرداخت کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    1 0
    مال این حرفا نیستید تروریستای دلقک روسی
    • مسعود IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      خفه شو مزدور یانکی گاوچران هم جنس باز تروریست اسرائیل پرست وآمریکا پرست بروگم شو از ایران
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس