بن گویر

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور آغاز عملیات برخورد با معترضان سوری و اجرای پروژه نصب توربین‌های بادی در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را داد.

به گزارش مشرق، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به نیروهای پلیس این رژیم دستور داد عملیات «بادهای جولان» را برای برخورد با اعتراضات مردم سوریه در بلندی‌های جولان این کشور با هدف اجرای پروژه نصب توربین‌های بادی آغاز کنند.

وی مدعی شد که رژیم صهیونیستی نباید عقب نشینی کند و باید این عملیات را انجام دهد. بن گویر اعلام کرد: باید قانون در شمال و جنوب و بلندی‌های جولان، اجرا شود!

این در حالیست که درگیری‌های شدیدی میان معترضان سوری و عناصر رژیم صهیونیستی برای ممانعت از اجرای طرح نصب توربین‌های بادی در این منطقه رخ داده که در جریان آن دست کم ۵۰ شهروند سوری مجروح شدند.

رسانه‌های عبری‌زبان روز گذشته گزارش داده بودند که پس از اعتراضات گسترده سوری‌های ساکن جولان اشغالی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مجبور شد در مذاکره با شیخ موفق طریف، رهبر معنوی دروزی‌های این منطقه، توقف اجرای طرح صهیونیستی نصب توربین‌های بادی در زمین‌های زراعی کشاورزان سوری را یپذیرد.

رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته تجهیزات بسیاری را روانه این منطقه اشغالی کرده بود و تمامی راه‌های منتهی به منطقه الحفایر را جهت نصب توربین‌های بادی بسته بود.

در جریان خیزش مردم جولان اشغالی در دو روز گذشته، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با اهالی این منطقه درگیر شدند و برای متفرق‌کردن آنان از گلوله‌های گاز اشک‌آور استفاده کردند که در نتیجه آن، چندین نفر دچار مصدومیت شدند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷، منطقه جولان که جز اراضی سوریه است را به اشغال خود درآورده و با وجود تأکید چندباره سازمان ملل متحد بر تعلق این اراضی به سوریه و غیرقانونی‌بودن اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی، این رژیم حاضر نیست به حاکمیت سوریه بر این منطقه اذعان کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    2 0
    بهتره توربین بادی رو اطراف بایدن نصب کنید
  • ایران قوی IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    0 0
    این جماعت فقط حرف زور حالیشونه.و الا گوششون به حرف کسی دیگه نیس!!
  • حامد IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    0 0
    راضی به زحمت صهیونیست ها نبودیم . انشالله 25 سال بعد برای تعمیرات نگهداری شون شرکت سازنده رو باید از اعماق مدیترانه یا اقصی نقاط دنیا پیدا کنیم !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس