پلت فرم‌ها VOD

خاکریزهای دشمن بیرون مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه درست در دل نهادهای داخلی و در میان اقشار جامعه است و سربازان دشمن آن‌قدر خوب در میان خودی‌ها جا خوش کرده‌اند.

به گزارش مشرق، وقتی از جنگ شناختی یا نبرد روایت‌ها سخن می‌گوییم و آن را نبردی تمام‌عیار و پیچیده‌تر از جنگ‌های فیزیکی می‌دانیم، بیش از این‌که به دشمنان فرامرز نظر داشته باشیم، باید به جریان‌های داخلی پرخطر توجه کنیم؛ چرا که در این نبرد، خاکریزهای دشمن بیرون مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه درست در دل نهادهای داخلی و در میان اقشار جامعه است و سربازان دشمن آن‌قدر خوب در میان خودی‌ها جا خوش کرده‌اند که حتی از نظر ظاهری هم قابل شناسایی نیستند.

یعنی وقتی ما دنبال چهره‌هایی شبیه افسران بعثی یا کلیشه‌های جاسوس انگلیسی و... می‌گردیم، دشمن با استانداردترین چهره‌های به‌ظاهر انقلابی و در رسانه‌ها و نهادهای رسمی کارش را با دروغ‌پردازی، شبهه‌افکنی و تفرقه‌پراکنی، تغییر اولویت‌ها و... پیش می‌برد.

کار سخت است و به همین خاطر می‌بینیم با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری و اهل نظر، متاسفانه ساختار رسمی کشور در خطایی مستمر، کمتر از هر محور دیگری به موضوع و موضع فرهنگی توجه دارد. غافل از این‌که همین خطای پرهزینه، حاصل آتش‌تهیه خاکریزهای دشمن در این نبرد فراگیر است.


به عنوان نمونه در موضع عمل به «تنظیم‌گری فضای رسانه‌های فراگیر» نظر بیندازیم. سپاه ابرهه ‌ای متشکل از برخی افراد رسانه‌ای که ساز مخالفت با قانون و دفاع از هرج‌ومرج و ولنگاری موجود در پلتفرم‌ها را می‌زنند و از قضا در رسانه‌های رسمی، نهادهای دولتی و حاکمیتی حضور دارند، تحت نفوذ یک پلتفرم به‌ظاهر دارای مجوز که اتفاقا با بهره‌گیری از رانت‌های دولتی و امنیتی پروار شده، سال‌ها مانع شفاف‌سازی در تعیین مسئولیت‌ها و اختیارات میان دو نهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما شدند.

وقتی شفاف‌سازی هم انجام شد و براساس قانون نظارت و تنظیم‌گری بر پلتفرم‌ها تحت‌نظر صداوسیما و بازوی اجرایی‌اش «ساترا» درآمد، بازهم دائما شبهه به‌راه انداختند و تلاش کردند با تفرقه‌افکنی و جوسازی بین دو نهاد، آب را گل‌آلود کنند و ماهی خود را بگیرند.

وقتی مجلس ساختار و بودجه ساترا را تصویب کرد، بر طبل این کوبیدند که ساترا هیچ مبنای قانونی ندارد! حالا شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهادی که مصوباتش در حوزه فرهنگ و هنر مصداق قانون است، مصوبه‌ای در قالب فصل‌الخطاب تصویب کرده اما بازهم به‌سرعت، روند تخریبی تازه‌ای می‌سازند. هنوز امضای مصوبه خشک نشده، سپاه ابرهه، سربازان رسانه‌اش را به‌خط می‌کند که بر این جایگاه قانونی هم شبهه وارد کند.

بر این اساس چند نکته قابل فهم است:

۱- موضوع پلتفرم‌ها که موضوعی اساسا فرهنگی است، بیش از آن‌که من و شما تصور کنیم در نبرد شناختی دشمن مهم است و تنظیم‌گری آن در این نبرد، باید همواره بلاتکلیف بماند، حتی اگر فونداسیون قوی قانونی داشته باشد.

۲- جریانی که در خدمت رقیب است را نه در خاکریز دشمن که باید در خاکریزهای داخلی جست‌وجو کرد.

۳- بی‌شک اساس و ریشه این جنگ در حوزه‌های فرهنگی است و نبرد در این هزارتو، سربازان خردمند و مسلط به موضوعات و مجهز به ابزار بصیرت، جریان‌شناسی و ... می‌خواهد.

۴- امروز دیگر دشمن نیازی به پنهان کاری ندارد و خط و ربط این بازی، آشکارا روی میز است؛ آیا آن روزنامه و رسانه می‌تواند نسبت به لابی‌گری روشن و شبهه‌افکنی ضرب‌الاجلی نیروهایش بی‌واکنش باشد؟ آیا مجلس می‌تواند در آستانه انتخابات به اظهارات دروغ آن نماینده ترتیب اثر ندهد؟ و ده‌ها سؤال دیگر.

منبع: روزنامه جام جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • کریم!!کدوم کریم IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    11 8
    سپاه ابرهه هستند واقعا، نه بلکه قوم لوط و یاجوج و ماجوج
  • Poorya261 IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    7 7
    همون بلایی که صدا سیما سر تلویزیون آورد و باعث شد حالا کمتر از 20درصد مخاطب داشته باشه سر نمایش خانگی هم میاره.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      1 4
      گمشو ابله
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      0 0
      خب حالا تو چرا فشاری میشی ابله
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    5 3
    خودی رو دشمن دیدن ابتدای خاتمه است.
    • IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      0 0
      خودی که منافق باشد از صد دشمن بدتر است موش در انبان است.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    14 4
    برای مردم ایران از زندگیا لوکس وتجملات وروابط خاک برسری فیلم می سازنن.برای جشنواره خارجی از بدبختی وفلاکت مردم .نون حروم خوردن بهشون ساخته
  • FR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    7 5
    سالهاست از این اوور دوز آزادی بیان و … در ایران متحیریم !
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      1 3
      بیشتر متحیر باش از آزادی همونجایی که با پرچمش نظر در کردی، با حجاب نمیشه وارد دانشگاه و مدرسه و اداره شد
    • انقلابی منطقی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      6 3
      سالهاست از زنده بودنت با وجود این همه اوور دوز پای منقل متحیریم!
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      0 0
      این انقلابی منطقی، در حال باگ سازی هست. خودش یه ویروس از آلبانیه.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    3 0
    واقعیت اینه که خیلی وقته که خیلی از فیلمهای داخلی ارزش دیدن نداره ، فیلمهایی که فقط لاکچری بودن اشرافی بازی و ترویج تجمل گرایی ،رواج فساد اخلاقی ،شوخیهای جنسی و کمرنگ کردن آموزه های دینی و اخلاقی، استفاده از برخی بازیگرانی که دغدغه تبلیغ خود و ترویج عقاید بعضاً غلط و مکتب خود را دارند، نه دغدغه منفعت رسانی و ارتقا فرهنگ جامعه را، اغراق در توانایی بی بدیل تبهکاران و ضعف همیشگی پلیس و در نتیجه عدم اعتماد کردن مردم به پلیس، معمولا جز لاینفک این فیلمهاست.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    2 0
    واقعیت اینه که خیلی وقته که خیلی از فیلمهای داخلی ارزش دیدن نداره ، فیلمهایی که فقط لاکچری بودن اشرافی بازی و ترویج تجمل گرایی ،رواج فساد اخلاقی ،شوخیهای جنسی و کمرنگ کردن آموزه های دینی و اخلاقی، استفاده از برخی بازیگرانی که دغدغه تبلیغ خود و ترویج عقاید بعضاً غلط و مکتب خود را دارند، نه دغدغه منفعت رسانی و ارتقا فرهنگ جامعه را، اغراق در توانایی بی بدیل تبهکاران و ضعف همیشگی پلیس و در نتیجه عدم اعتماد کردن مردم به پلیس، معمولا جز لاینفک این فیلمهاست.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    1 3
    کلا حاکمیت پس چیکار می‌کنه هر کی هر کاری دلش میخواد انجام میده ظاهراً
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    7 4
    دسترسی آزاد به اینترنت بدون فیلتر حق طبیعی همه انسان هاست
    • حاجی از جوبشور تیرانا IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      0 3
      و نیز جلوگیری از نشر فیروسهای کشنده و مراکندهدشدن تعفن لجن در فضای اجتماع
  • فرزاد IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    3 3
    امثال حسین صلاح ورزی وجوادنکونام و یحیی گل محمدی و رحمان رضایی و.....از اعضای منافقین ومعاندین و تجزیه طلبان وسلطنت طلبان هستند که دردل ادارات و سازمانها و نهادها وباشگاهها و...جاخوش کرده اندجهت ضربه زدن به انقلاب و رهبری و شهدا. سازمان محترم اطلاعات سپاه و وزارت محترم اطلاعات باید درارتباط بااین افراد نفوذی سخت گیری کنندحال که اینهاشناخته شده اند باید برکنارشده بازخواست شوند و پاسخگوی اعمال ننگینشان باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس