کد خبر 1502139
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
جزئیات فرآیند ثبت‌نام در مدارس/ دریافت وجه در مدارس دولتی و هیات امنایی قانونی نیست

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تشریح جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اعلام کرد که هیچ مدرسه دولتی و هیات امنایی هنگام ثبت‌نام مجاز به دریافت وجه نیستند.

به گزارش مشرق، سیده عادله سجادی درباره روند فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس توضیح داد: زمان ثبت‌نام مقطع ابتدایی از نهم خرداد آغاز شده و براساس آمار تا روز ۳۱ خرداد سنجش‌های سلامت جسمانی تقریبا حدود ۸۵ درصد نوبت‌گیری و فرآیند سنجش انجام شده است و برخی مراکز سنجش هم برای درصد محدود باقی‌مانده فعال است و اولیا می‌توانند با آرامش خاطر نوبت‌گیری کنند و فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند.

وی درباره فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه، اظهار کرد: دانش‌آموزان میان‌پایه که قصد جابه‌جایی دارند، پس از دریافت پرونده تحصیلی خود از مدرسه مبدأ باید به منطقه مراجعه کنند تا مدرسه مقصد تعیین شود و پس از انجام هماهنگی با دریافت کد انتقال می‌توانند در مدارس ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران افزود: معمولا اولیا در ثبت‌نام میان‌پایه بویژه در دوره ابتدایی و متوسطه اول باید حضور داشته باشند، هر مدرسه‌ای که برای دوره‌های تحصیلی میان‌پایه ظرفیت خالی داشته باشد، موظف به ارائه خدمت است.

سجادی ادامه داد: البته در ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه در برخی از مدارس مانند هیات امنایی محدودیت‌هایی وجود دارد، با توجه به اقبال خوب اولیا از این مدارس هیات امنایی، باید منتظر بود تا دانش‌آموزی از مدرسه خارج شود و دانش‌آموز جدید را جایگزین کنیم.

وی عنوان کرد: همچنین مدارس نمونه دولتی و استعداد درخشان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه ضوابط خاص خود را دارند، بطور مثال اگر دانش‌آموزی از شهری به شهر دیگر مهاجرت کرده باشد، باید مباحثی مانند تطبیق نمره با تراز دانش‌آموزان شهر مقصد انجام شود.

مدارس فقط مجاز به دریافت هزینه بیمه و کتاب درسی هستند

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران درباره دریافت وجه مدارس دولتی و هیات امنایی از والدین اظهار کرد: مدارس دولتی و هیات امنایی در زمان ثبت‌نام مجاز به دریافت هیچ وجهی نیستند.

سجادی افزود: مدارس دولتی و هیات امنایی صرفا می‌توانند برای کتاب‌های درسی براساس جدول مصوب به مدیران مدارس و بیمه دانش‌آموزی هزینه دریافت کنند که البته هنوز میزان مبلغ بیمه اعلام نشده است و علی‌ الحساب مطابق نرخ سال گذشته دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: اخذ وجه در مدارس دولتی پس از شروع سال تحصیلی برای برنامه‌های فوق برنامه امکان پذیر است، مدارس به این منظور باید برنامه‌ها را در جلسه اولیا و مربیان مطرح کنند، پس از تصویب در این انجمن باید مجوز منطقه هم دریافت شود و درنهایت اطلاع‌رسانی کامل و جامع در این خصوص از سوی انجمن اولیا و مربیان باید صورت گیرد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران یادآورشد: دریافت وجه در موضوع مشارکت‌های مردمی هم یک امر کاملا داوطلبانه و توأم با رضایت است و در این فرآیند مبلغی از سوی مدارس تعیین نمی‌شود. اگر اولیا تمایل داشتند، مبلغی را پرداخت می‌کنند و در این شرایط الزام و اجباری وجود ندارد.

سجادی ادامه داد: همچنین منطقه یک شهریه مصوبی را برای مدارس هیات امنایی براساس خدمات آموزشی اعلام می‌کند و مدیران مدارس موظف هستند که این میزان شهریه را در مکان قابل مشاهده برای والدین نصب کنند و در نهایت اولیا بر آن اساس، هزینه را به حساب دولت واریز می‌کند.

هنرستان‌های دولتی نباید وجهی دریافت کنند

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران همچنین درباره اخذ هزینه توسط هنرستان‌ها اظهار کرد: هنرستان‌ها هم مانند مدارس دولتی عادی صرفا پول کتاب و بیمه را باید دریافت کنند و در زمان ثبت‌نام اخذ هیچگونه وجه دیگری قانونی نیست.

سجادی یادآورشد: همچنین منطقه برای هنرستان‌هایی که جزء مدارس نمونه دولتی باشند، مبالغی را که اعلام می‌کند اما هنوز مبلغ جدید مصوب نشده و براساس سنوات گذشته انجام می‌شود که البته این ثبت‌نام هم فرآیندی مانند آزمون دارد که اعلام نتایج برای زمان اوایل مرداد اعلام و دستورالعمل و شهریه هم مشخص می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس