کد خبر 1516556
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
اسامی پذیرفته‌شدگان مدارس نمونه دولتی اعلام شد/ ثبت اعتراض تا ۲۳ مرداد

اسامی پذیرفته‌شدگان در آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی اعلام شد. داوطلبان می‌توانند اعتراض خود نسبت به نتایج این آزمون را تا روز دوشنبه (۲۳ مرداد) ثبت کنند.

به گزارش مشرق، نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی صبح امروز در سامانه my.medu.ir قرار گرفت که دانش آموزان می‌توانند با وارد کردن مشخصات هویتی از وضعیت نتیجه مطلع شوند.

دانش‌آموزان می‌توانند از روز دوشنبه (۲۳ مرداد) تا چهارشنبه (اول شهریور) با مراجعه به مدارس نمونه دولتی مراجعه و ثبت‌نام خود را کامل کنند.

براساس اعلام مسوولان آموزش و پرورش، این آزمون برای جذب دانش‌آموزان در ۸۲۰ واحد آموزشی نمونه دولتی در سراسر کشور شامل ۷۴ هنرستان و ۷۴۶ دبیرستان نمونه دولتی برگزار شد. ۷۰ هزار و ۳۱۴ دانش‌آموز در این آزمون پذیرفته شدند که از میان ۶۳ هزار و ۷۷۵ دانش‌آموز پایه دهم پذیرفته شده در دبیرستان‌های نمونه دولتی و ۶ هزار و ۵۳۹ نفر پذیرفته‌ شده در هنرستان‌ها هستند.

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ساعت هشت صبح ۹ تیر به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار شد. دستور العمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم آموزش متوسطه شامل پایه دهم دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور، در اسفند ۱۴۰۱ ابلاغ و در فروردین و اردیبهشت با در نظرگرفتن تمهیدات لازم، فرآیند ثبت‌نام انجام شد.

در این آزمون ۱۰۰ سوال در هفت ماده درسی پایه نهم مربوط به کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ طراحی شد که داوطلبان در زمان ۱۲۰ دقیقه به سوالات پاسخ دادند.

ملاک حضور و انجام آزمون پس از ثبت‌نام این طور است که معدل دانش‌آموزان در امتحانات خرداد (نمره ارزشیابی کتبی خرداد) بدون اعمال نمره مستمر از ۱۷ کمتر نباشد که این موضوع در هنگام کار مشخص می‌شود. در واقع اعلام نتیجه نمره کل آزمون هر داوطلب از ۲ بخش معدل امتحانات کتبی خرداد و ۵۰ درصد دیگر از نمره کسب شده در آزمون ورودی تشکیل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس