صادرات ۳.۳ میلیارد مترمکعبی گاز ایران به ترکیه در ۵ ماه

مرکز آمار کمیسیون اروپا اعلام کرد: صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه در پنج ماهه نخست ۲۰۲۳ به بیش از ۳.۳ میلیارد مترمکعب رسید.

به گزارش مشرق، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در پنج ماهه سال جاری میلادی به ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

تجارت ایران و ترکیه در پنج ماهه نخست سال میلادی گذشته ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۲۳ با افت ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون دلار رسیده است.

ترکیه در ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۲۲ بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات ترکیه از ایران در پنج ماهه نخست ۲۰۲۳ نیز کاهش ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و از یک میلیارد و ۵۳۶ میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل به یک میلیارد و ۳۸ میلیون دلار در پنج ماهه امسال رسیده است.

مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) نیز در گزارشی از صادرات بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی ایران به ترکیه در پنج ماهه نخست ۲۰۲۳ خبر داده است.

بر اساس این گزارش ایران در ماه های ژانویه تا می امسال ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۷ درصدی داشته است. ایران در پنج ماهه نخستی سال میلادی گذشته ۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    1 4
    آخی گاز ندارن؟
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      2 0
      داشتن گاز افتخار نداره ترکیه بدون نفت و گاز اقتصادش بهتر از ایران است
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    2 0
    اگه طرف روسیه رو نمی گرفتید به اروپا گاز صادر می کردیم و مشکل اقتصاد کشور حل می شد مسئولین باید تکلیف خود شأن را روشن کنند خودشان را ایرانی می دانند یا روس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس