ادعای اوکراین درمورد احتمال حضور لوکاشنکو در مذاکرات صلح با روسیه

رئیس شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین بدون ارائه ادله مشخص، مدعی شد که رئیس جمهور بلاروس احتمالا در مذاکرات صلح در آینده بین مسکو و کی یف شرکت خواهد داشت.

به گزارش مشرق، تارنمای راشاتودی نوشت: الکسی دانیلوف در پیامی فیس بوکی مدعی شده که چندین مقام نظامی و امنیتی نامشخص که از سیاست های کرملین خسته شده اند مذاکره کنندگان «واقعی» درباره صلح خواهند بود و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس نیز ممکن است در این روند شرکت کند.

این مقام اوکراینی مدعی شد که نخبگان روسیه در آشفتگی به سر می‌برند و چندین مقام نظامی و امنیتی نامشخص از سیاست‌های کرملین خسته شده‌اند. رئیس شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین تلویحاً گفت که اینها مذاکره کنندگان «واقعی» هستند که در آینده با اوکراین صحبت خواهند کرد و افزود که رئیس جمهور بلاروس نیز ممکن است در این روند شرکت کند. پیش از این، مقامات اوکراین به صراحت خود را از مذاکره با روسیه با ولادیمیر پوتین منع کرده بودند.

دانیلوف در صفحه خود در فیسبوک نوشت: گروه واقعی مذاکره کنندگان آینده روسیه برای مذاکره با اوکراین هم اکنون وجود دارد، اما فعلا در سایه مانده است، این در حالیست که حضور لوکاشنکو در این گروه غیرممکن نیست.

راشاتودی نوشت: این مقام امنیتی اوکراینی به ویژه با توجه به وضعیت کنونی روابط بین کی یف و مینسک (پایتخت بلاروس)، توضیحی درباره این که چنین ارزیابی را بر چه اساسی مطرح کرده ارائه نداد.

پیشتر، پارلمان اوکراین طرحی را ارائه داد و خواستار آن شد که بلاروس به عنوان کشوری «متجاوز» همچون متحد اصلی آن روسیه، شناخته شده و روابط دیپلماتیک کی یف با این کشور کاملا قطع شود.

خبرگزاری اسپوتنیک در همین زمینه گزارش داد: مسکو بارها اعلام کرده است که با در نظر گرفتن واقعیت های جدید، برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری ممنوعیتی را برای آنها در نظر گرفته است. آنها می گویند که صلح تنها با شرایط اوکراین و پس از بازگشت این کشور به مرزهای ۱۹۹۱ برقرار می شود.

به دنبال تحولات اخیر روسیه که در نتیجه اقدامات گروه شورشی واگنر ایجاد شد لوکاشنکو به تسهیل روند بازگشت اوضاع به حالت عادی کمک کرد و یوگینی پریگوژین رئیس این گروه توانست بعد از رفع ابهام به بلاروس منتقل شود.

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که با موافقت پریگوژین با پیشنهاد لوکاشنکو، فرمانده واگنر حرکت این گروه به سوی مسکو را متوقف کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس