صادرات ۶۱ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در اوج تحریم‌ها

کریمایی گفت: صنعت پتروشیمی ۱۲۰ میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ با وجود تحریم‌ها صادر کرده که ۸۱ درصد آن به سامانه نیما تزریق شده است.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت نفت، فریبرز کریمایی امروز (دوشنبه، پنجم تیرماه) در سی‌ودومین نشست مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی با اشاره به نقش صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور در سال‌های اخیر اظهار کرد: صنعت پتروشیمی با ظرفیت اسمی کنونی حدود سالانه ۹۲ میلیون تن، سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰ میلیون تن محصول تولید کرد که حدود ۴۰ میلیون تن آن محصول نهایی قابل فروش بود.

وی افزود: پارسال حدود ۲۸ میلیون تن محصول پتروشیمی صادر و ۱۲ میلیون تن در داخل فروخته شد که در مجموع ۲۷ میلیارد دلار درآمدزایی داشته است.

قائم‌مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد: سهم صادرات شرکت‌های پتروشیمی از صادرات غیرنفتی در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ درصد بوده است.

کریمایی درباره عملکرد صنعت پتروشیمی در اقتصادی کشور تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ۱۲۰ میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ با وجود تحریم‌ها صادر کرد که ۸۱ درصد آن به سامانه نیما تزریق شد.

وی ادامه داد: بیش از ۲۷ میلیون تن ماده اولیه صنایع پایین‌دستی به ارزش ۲۶ میلیارد دلار و بیش از ۱۱ میلیون تن کود شیمیایی اوره با قیمت‌های تکلیفی به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار برای بخش کشاورزی در اوج سال‌های تحریم طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ از سوی شرکت‌های پتروشیمی تأمین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    0 0
    این پتروشیمی ها همونایی هستن که مواد اولیه تولید داخل رو با دلار تلگرامی به تولید کنندگان داخلی میفروشن و باعث گرانی و فشار به مردم میشن؟ :)))
  • محمود IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    البته افرادی که در بورس سهامدار این سهم هستند سود خوبی را تجربه کردند.که باعث امیدواری به بازار سرمایه گردید
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    کو پولش؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس