چرخه دلالی را مدیران کامل می کنند/ خروجی باطل ادامه دارد!

کارشناس فوتبال ایران نسبت به چرخه تکراری مربیان لیگ برتری در باشگاه‌های مختلف اعتراض کرد و گفت: نقش دلالان در نفوذ به مدیران دولتی کاملا آشکار است.

به گزارش مشرق، نقل و انتقالات تابستانی بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر در حالی ادامه دارد که بیشتر تیم‌ها تکلیف نیمکت‌های خود را مشخص کرده‌اند اما باز هم شاهد اسامی تکراری در بین سرمربیان هستیم.

دامنه تغییرات گسترده سرمربیان تیم‌ها کمترین ورودی مربی را به همراه داشته است تا شاید سعید دقیقی تنها گزینه‌ای باشد که همراه با شمس آذر قزوین برای اولین بار در لیگ برتر حاضر می‌شود و تجربه نخست خود را به طور رسمی تجربه می‌کند. همچنین اوزونیدیس سرمربی گل گهر هم برای اولین بار در ایران مربیگری خواهد کرد.

پایان رأفت انتقادات تند و تیزی را نسبت به نحوه انتخاب سرمربیان لیگ برتری وارد کرد. او ورود دلالان به میزهای تصمیم‌گیری مدیران دولتی با بودجه‌های شبه دولتی را دلیل تکرار اسم مربیان در چرخه فوتبال باشگاهی کشور دانست. همچنین دلایل خود برای عدم پرورش بازیکن از سوی باشگاه‌ها را مطرح کرد که در پی می‌خوانید:

دلال‌ها همچنان همه کاره‌اند

کارشناس فوتبال ایران با تجربه مربیگری در لیگ‌های دسته اول و دوم کشور درباره تغییرات متوالی سرمربیان لیگ برتری بدون حضور افراد جدید گفت: با اعتقاد راسخ می‌گویم کار دلال هاست. بدون شک آنها جیب خودشان را با نفرات مشخص پر می‌کنند و برای این کار به مدیران بالا دستی فوتبال باشگاهی هم رابطه زده‌اند تا مبادا جایگاه همیشگی خود را از دست بدهند.

مدیربرنامه کم و دلال فراوان!

وی درباره نقش مدیر برنامه‌ها تاکید کرد: من از دل همین فوتبال هستم. بخش بسیار کوچکی از تاریخ فوتبال باشگاهی کشورم محسوب می‌شوم. سرد و گرم چشیده هستم و خودم را همیشه یک فوتبالی می دانم. خیلی واضح می‌بینم تعداد دلال‌ها به وفور در حال افزایش است. افرادی که هیچ مدرکی ندارند. همه می‌دانیم ای جنت های رسمی که مدیر برنامه هستند چه کسانی اند چون تعدادشان اندک هم هست اما می‌بینم دلال‌های زیادی بدون داشتن تخصص وارد عرصه مثلاً حرفه‌ای فوتبال ایران شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دلال‌ها فوتبال را به گند کشیده‌اند

مشکل از مدیران دولتی است

رأفت پیکان انتقادات خود را سمت مدیران دولتی باشگاه‌ها دانست و گفت: آنها مدیران ورزشی نیستند. علمی هم ندارند. خودشان را کارمند می‌دانند تا مدیر! دلال‌ها را راه نجات می‌دانند چون خرج کردن پول مهم است. حالا چه نتایجی را رقم بزنند هیچ اهمیتی ندارد. مدیران دولتی با بودجه‌های شبه دولتی فوتبال را از ریل صحیح خود خارج کرده‌اند. مشکل از مربیان نیست.

چرخه دلالی را مدیران کامل می کنند/ خروجی باطل ادامه دارد!

بازیکن سازی؟ کجاست؟

مربی فوتبال کشور درباره شعار برخی مربیان همیشگی تیم‌های میانه جدول در لیگ برتر مبنی بر جوان‌گرایی و پرورش استعداد تاکید کرد: اتفاقاً به هیچ وجه چنین چیزی را از این آقایان شاهد نبودیم. دقیقاً تیم‌های مدعی قهرمانی مثل پرسپولیس و سپاهان و استقلال نقش بسزایی داشته‌اند تا بقیه باشگاه‌ها! کدام بازیکن سازی را باشگاه‌های میانی با بودجه‌های دولتی و صنعتی انجام داده‌اند که حالا پُز آن را هم می‌دهند؟!

رأفت افزود: آنها تعاریف درستی از استراتژی فوتبالی هم ندارند. واقعاً برایم عجیب است چطور می‌توانند با حضورشان تا این اندازه فضای فوتبال را چه از لحاظ اخلاقی و چه فنی مسموم کنند.

پری‌را یک ریال هم گران است

پیشکسوت پرسپولیس درباره نحوه جذب بازیکنان کم کیفیت خارجی تاکید کرد: من از پرسپولیس که عشق و تیم خودم است مثال می‌زنم. اول از همه چیز هم باید بگویم عملکرد آقای گل محمدی بسیار عالی بوده است و اگر نقدی می‌شود به ساختار جذب بازیکن خارجی کم کیفیت است. پس کاملاً واضح می‌گویم افتخار می‌کنم مربیان فعلی در پرسپولیس هستند.

او تاکید کرد: محمد عمری را می‌توان با پری‌را مقایسه کرد؟! عمری پدیده لیگ برتر بود و پری را افتضاح! بازیکنانی که نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان پول می‌گیرند اندازه بازیکن ۵۰۰ میلیون تومانی به درد نخوردند. مگر می‌شود پری‌را و شیخ دیاباته اینقدر پول بگیرند اما کارایی صفر باشد. واقعاً قطعاً قرارداد آنها در پرسپولیس رشد فزاینده‌ای نسبت به گذشته داشته است. محال است چنین پول‌هایی را باشگاه‌های اروپایی که سهل است آسیایی‌ها هم به بازیکن درجه چندم بدهند.

رأفت یادآور شد: مربیانی وجود دارند که دم از بازیکن سازی می‌زنند؟! خروجی این حرف‌ها چیست؟ کدام بازیکن سازی رقم خورده که شما مدام آن را در بوق و کرنا می‌کنید. اتفاقاً فکر می‌کنم سهم باشگاه‌ها در بازیکن سازی در دو سه سال اخیر خیلی کمتر از تیم‌های ملی رده پایه و حتی بزرگسالان بوده است. این افتضاح است که بازیکنان باشگاهی اقدامی در این راستا نمی‌کنند.

دلال‌ها خون می‌مکند!

رأفت بار دیگر به نقش دلالی در این عرصه اشاره کرد و گفت: خیلی‌ها حرف‌های من را تأیید می‌کنند اما آن را رسانه‌ای نمی‌کنند. دلال‌ها خون فوتبال را مکیده‌اند. آنها با مدیران ورزشی زد و بند می‌کنند تا همیشه نفرات خاص خود را سرمربی کرده و بازیکنان خود را با قراردادهای آن‌چنانی وارد تیم‌ها کنند. من ایراد اصلی را در مدیران می‌بینم.

او تاکید کرد: همین دلال‌ها اجازه ورود فرد جدید به جرگه مربیان لیگ برتری را نمی‌دهند. با داس و تبر به جانش می‌افتند که پیشرفت نکند. به قدری حاشیه سازی می‌کنند که از حضور در جرگه مربیان پشیمان شوید.

از نوجوانان حمایت شود

پیشکسوت پرسپولیس در پایان به صعود تیم نوجوانان فوتبال ایران خاطرنشان کرد: این تیم را باید پر و بال داد. آنها خیلی خوب به بلوغ فنی رسیده‌اند. من واقعاً لذت می‌برم می‌بینم بازیکن زیر ۱۷ سال طوری سر توپ می‌زند که حرفه‌ای های گران قیمت لیگ برتر از این کار مستاصل هستند. در همین جام ملت‌های نوجوانان دیدیم کشوری همچون یمن که طبق شنیده‌ها درگیری‌های زیادی در داخل کشور دارد چطور در حال سرمایه گذاری است. آنها ما را در مستطیل سبز با بازی خوبشان آزار دادند اما به هر حال ما صعود کردیم. حالا وقت آن است فدراسیون به این ستاره‌ها بها دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    درود بر مردانی مثل محمد مایلی کهن که واقعیات فوتبال امروز را میگن،دلال مفتخور ،بی وجدان،بی وطن،فقط پول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس