دلال‌ها و مدیران ناکارآمد فوتبال را به انحراف کشیده‌اند

مدرس AFC معتقد است که دلالان و مدیران ناکارآمد، فضای فوتبال را آلوده به فساد و انحراف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، وحید امیری، کارشناس فوتبال و مدرس رسمی AFC در گفت‌وگویی درباره فضای ناسالم حاکم بر فصل نقل و انتقالات گفت: سالیان سال است که اسیر این تراژدی و فرایندی هستیم که فوتبال ما را به انحراف برده است، دلال‌ها و مدیران ناکارآمد دو ضلع مهم وضعیت ناهنجار مالی فعلی حاکم بر فوتبال است. در این باره یک مثال می‌زنم، وقتی شما برای خرید وسیله‌ای که از آن سررشته‌ای ندارید، به بازار می‌روید، فروشنده‌ها هر طور که بخواهند می‌توانند آن جنس را به شما می‌فروشند.

بازیکن سابق تیم‌های وحدت، پاس، شاهین و استقلال، افزود: معتقدم که خیلی وقت‌ها، مدیران با توجه به اینکه نفس وظیفه‌شان را نمی‌شناسند و کار در محیط فوتبال را بلد نیستند، با توجه به اینکه دلشان می‌خواهد بمانند، حرف هر کسی را که با آنها نشست و برخاست کند را می‌پذیرند و وضعیت فعلی به وجود می‌آید. نمونه آن یکی از مدیران تیم‌های مشهور بود که چند سال پیش از یک فضای غیر ورزشی وارد ورزش شد و با بازیکنی که ۱۰۰ میلیون هم نمی‌ارزید، قرارداد ۷۰۰ میلیونی بست.

دلال‌ها و مدیران ناکارآمد فوتبال را به انحراف کشیده‌اند

وی تاکید کرد: پشت پرده چنین قراردادهایی مسائلی وجود دارد که سبب می‌شود وضعیت دلالی در فوتبال هر روز پررنگ‌تر شود. به عنوان نمونه به یک بازیکن ۱۰۰ میلیونی گفته می‌شود تو را به یک باشگاه می‌بریم و یک قرارداد ۵۰۰ میلیونی می‎بندیم اما به تو که قمیتت ۱۰۰ میلیون است، ۱۲۰ میلیون می‌دهیم. بازیکن هم امضا می‌کند و کاری ندارد که آن ۳۸۰ میلیون کجا می‌رود و اینها مواردی است که سال‎هاست فوتبال ایران با آن درگیر است.

امیری در پاسخ به این سوال که چرا اراده‌ای برای برخورد با سیستم دلالی در فوتبال وجود ندارد، تصریح کرد: این سوال را باید مدیران، فدراسیون و نمایندگان مجلس و کمسیون اصل نود مجلس که پرونده قطور فساد در فوتبال را بایگانی کرده‌ است، پاسخ بدهد. چرا نباید به پرونده فساد در فوتبال که مدارک آن خیلی از تخلفات رایج را در فوتبال را ثابت کرده است، رسیدگی شود.

مدرس AFC گفت: یکی از فاکتورهای مربیگری هوشمند در فوتبال دنیا، ارتباط هوشمند است که بر پایه فرهنگ‌های جامعه تعیین می شود، مثلا می‌گویند طرف خیلی باهوش است و سکوها را هم اداره می کند، در فرهنگ ما اداره کردن سکو جزو هوش سرمربی لحاظ می‌شود، آیا در فرهنگ فوتبال آلمان هم اداره سکوها بر عهده مربی است؟تا زمانی که ما از استانداردها به دور هستیم، چه انتظاری از این فوتبال می‌توانیم داشته باشیم. به همین خاطر معتقدم این اتفاقاتی که در فوتبال ما می‌افتد کاملا طبیعی است و نباید از اتفاقاتی مانند درگیری در تمرین استقلال و جولان ارازل و اوباش تعجب کرد.

دلال‌ها و مدیران ناکارآمد فوتبال را به انحراف کشیده‌اند

وی در ادامه با اشاره به نفوذ سیستم دلالی در جامعه مربیگری، خاطرنشان کرد:سه چهارم مربیان لیگ به صورت باندی و زیر نظر یک گروه دلالی فعالیت می‌کنند، یک دلال ۴۰۰ مربی و بازیکن زیر نظرش هست و جدول را تعیین می‌کنند.

امیری در پایان درباره موفقیت شاگردان حسین عبدی و صعود این تیم به جام‌جهانی، تصریح کرد: قرار گرفتن تیم نوجوانان در بین ۴ تیم صعود کننده به جام‌جهانی جای تبریکبه بازیکنان و مربیان و مردم دارد اما تبریک به فوتبال ندارد، فوتبال ما با این صعود ۵ سال عقب افتاد و انبوهی از مشکلات رده‌های پایه زیر سایه این موفقیت فراموش می‌شود و کسی دنبال حل آن نمی‌رود، می‌گویند ما که موفق هستیم و راه را درست می‌‎رویم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس