کد خبر 150314
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷

وزرای خارجه انگلیس و فرانسه که برای شرکت در نشست شورای امنیت در نیویورک حضور دارند، ضمن شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی، بار دیگر بر حمایت خود از تروریست‌های سوری تاکید کردند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: انگلیس و فرانسه پنجشنبه (دیروز) ضمن حمایت از گروهک‌های مخالف سوری، یکبار دیگر مدعی شدند که تمام گزینه‌ها شامل اعلام منطقه پرواز ممنوع، برای حل موضوع سوریه روی میز است.

«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس امروز در یک نشست خبری در نیویورک به خبرنگاران گفت که طرح پیشنهادی ترکیه برای تشکیل منطقه حائل نیازمند مداخله نظامی است، که به نظر نمی‌رسد این امر در حال حاضر در شورای امنیت به تصویب برسد.

«لورن فابیوس» وزیر خارجه فرانسه نیز که در این نشست خبری که در آستانه جلسه شورای امنیت برگزار شده بود، حضور داشت،‌ عنوان کرد که فرانسه در این موضوع کاملا با انگلیس متحد است.

ویلیام هیگ همچنین در این صحبت‌ها عنوان کرد که انگلیس علاوه بر 27.5 میلیون پوندی که پیش از این به مخالفان سوری کمک کرده، 3 میلیون پوند دیگر نیز مخالفان کمک خواهد کرد.

این چندمین بار است که انگلیس و دیگر کشورهای غربی علنا به حمایت از گروهک‌های تروریستی سوریه می‌پردازند، با این وجود سازمان ملل هیچ‌گاه واکنشی به این اظهارات که دخالت آشکار در امور کشورها به شمار می‌آیند، نشان نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس