کد خبر 1504034
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
در سومین سفر رییس جمهور به کرمان چه گذشت؟

افتتاح دهها کلان‌پروژه آبرسانی و برق رسانی به شهرهای بم و بروات و افتتاح نیروگاه گازی فولاد بوتیا از جمله برنامه های امروز سفر رییس جمهور به استان کرمان است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح امروز (جمعه) نهم تیر به منظور انجام سفری یک روزه از طریق فرودگاه بم وارد استان کرمان شد.وزیر نیرو و برخی دیگر از اعضای هیات دولت رییس جمهور را در این سفر که با هدف افتتاح چند پروژه بزرگ انجام می شود، همراهی می کنند.

افتتاح چندین طرح آبرسانی و بر ق رسانی با ایجاد اشتغال؛ ۵ هزار و پانصد نفر در برنامه امروز سفر رییس جمهور قرار گرفت

رییس جمهور برای افتتاح فاز نخست بسته آبرسانی و حل تنش آبی در استان کرمان، نخستین بخش کلان‌پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات را با هزینه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امروز مورد افتتاح قرار می دهد.

ظرفیت کلی خط انتقال آب به بم و بروات هزار لیتر بر ثانیه است که فعلا بر اساس نیاز این ۲ شهر با ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از طرح به بهره‌ برداری می‌ رسد.

افتتاح چندین طرح صنعت برق در نقاط مختلف استان کرمان با افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله دیگر برنامه های رییس جمهور در استان کرمان است.

خط جمع آوری، انتقال و تصفیه خانه فاضلاب سیرجان نیز از دیگر پروژهایی به شمار می رود که با یکهزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این سفر افتتاح خواهد شد.

آنطور که گزارش شده افتتاح نیروگاه گازی فولاد بوتیا به همراه چند طرح دیگر این کارخانه نیز از جمله برنامه های آیت الله رییسی در این سفر به شمار می رود که سرمایه گذاری آنها افزون بر ۳۲ هزار میلیارد تومان با افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ اشتغال اعلام شده است.
همچنین امروز رییس جمهور از پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهرهای ‌کرمان و رفسنجان از خط صنعت نیز بازدید خواهد کرد تا درخصوص تسریع در اجرای این کلان پروژه مهم دستوراتی صادر کند.

آیت الله رییسی:دولت سیزدهم در اجرای طرح ها و پروژه های کلان و بزرگ به هیچ عنوان از نیازها و مسائل حیاتی و ضروری مردم مثل تامین آب غافل نشده است

آیت الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه بم در جمع خبرنگاران گفت: شهر بم که منطقه ای کشاورزی و گردشگری است، همچنین زمینه خوب ترانزیتی به واسطه پسکرانه بودن سواحل مکران و ظرفیت های بسیاری دارد اما سال ها از مشکل آب رنج می برد. امروز با تلاش مدیران و دست اندرکاران در استان و وزارت نیرو دسترسی مردم عزیز این منطقه به آب گوارا فراهم شده است و بعد از ۱۲ سال مردم چشم‌انتظار شبکه آبرسانی (از سد نسا) بوده اند که در نتیجه زحمات همه مدیران و کارشناسان این امر حیاتی پیشرفت ساز امروز به ثمر رسیده است.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان کرمان همواره نشان داده اند در دوران سخت و فرازوفرودها، ولایتمدار و برای حمایت از انقلاب و ارزش ها آماده بوده اند و هستند گفت: نقش مردم این استان، بسیجیان و سرداران آن را همواره در جای جای دفاع مقدس، در حریم و حرم دیده ایم.

وی با بیان اینکه همه ما در دولت و سایر ارکان نسبت به این استان که ظرفیت های بسیاری در آن وجود دارد وظیفه سنگین داریم اظهارداشت: کارهای خوبی در این استان انجام شده اما برخی از مشکلات و نواقص نیز مردم را رنج می دهد؛ لذا دولت در انجام طرح های بزرگ از مسائل حیاتی غافل نشده است.

رییسی با بیان اینکه سفر امروز وی به بم و کرمان سفر استانی نیست که در اجتماعات عظیم مردمی حضور یابد اظهارداشت: از این جهت از مردم عزیز عذرخواهی می کنیم که امکان آن نیست به این شکل در جمع آنان حضور یابیم. این سفر به صورت سرزدن از طرح ها و افتتاح پروژه ها انجام می شود که چند طرح مورد بازدید قرار می گیرد و آنها که آماده بهره برداری باشد را به اطلاع مردم می رسانیم.

رییسی افزود: از طرح هایی که کار خوب در آنها انجام شده اما الان آماده بهره برداری نیست مثل شبکه آبرسانی از خلیج فارس که در میانه راه آن هستیم، برای آنکه کار سرعت پیدا کند بازدید می کنم تا بتواند در مدت کوتاه به بهره برداری کامل برسد.

بیشتر بخوانید:

جامعه اسلامی از توهین به قرآن نخواهد گذشت/ وظیفه همه دولتمردان این است که امید را با روحیه جهادی در دل مردم افزون کند

خط انتقال آب از سد نسا به شرق کرمان پس از ۱۲ سال انتظار افتتاح شد

خط انتقال آب از سد نسا در شرق کرمان یکی از سه ضلع بسته آبرسانی دولت برای حل بحران آب استان کرمان است که پس از ۱۲ سال از زمان کلنگ‌زنی، در دولت سیزدهم به سرانجام رسید و امروز توسط رییس جمهور افتتاح شد.آغاز آبرسانی از این سد به دیگر شهرستان های شرقی استان کرمان نیز در آینده نزدیک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فاز نخست این پروژه شامل خط انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، ۲ مخزن ۱۰ و پنج هزار مترمکعبی، ۴۰ کیلومتر خط برق و فاز نخست تصفیه خانه با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه است.هزینه‌کرد طرح هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است و خط آبرسانی از سد نسا هزار لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد که در فاز اول ۲۵۰ لیتر بر ثانیه مورد نیاز شهرهای بم و بروات بهره‌برداری می‌شود و در فازهای بعد آب به سمت سایر شهرهای شرقی می‌رود.

این پروژه ۲۴۰ هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را زیر پوشش آب شرب سالم و پایدار قرار داده و طرح آبرسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان هم در سال هدف، ۴۲۲ هزار نفر را زیرپوشش قرار می‌دهد.

آیت‌الله رییسی: اتمام پروژه های نیمه تمام در دستور کار دولت است که باید به سرانجام برسد و این مهم در گرو کار جهادی است

رییس جمهور در مراسم افتتاح آبرسانی از سد نسا به شهرهای بم و بروات، ۱۵ طرح صنعت برق و تصفیه خانه فاضلاب سیرجان در استان کرمان بیان داشت: در آبرسانی، برق رسانی و فاضلاب مشکلاتی داریم که می توانست سال های قبل رفع شود،اما به هر دلیل باید کار جهادی کرد که این تنش های آبی کاهش یابد و کمبود تولید برق جبران شود.

وی با بیان اینکه جبران عقب ماندگی ها در دولت آغاز شده، تصریح کرد: ضمن ارج نهادن به همه کارهایی که مسئولان در گذشته کرده اند، عقب ماندگی ها را باید جبران کرد که جز با روحیه جهادی میسر نیست.

آیت الله رییسی گفت: نمی توان گفت حالا که پروژه ای ۱۰ سال عقب مانده، باز هم ببینیم چکار می توان کرد؛ باید پروژه ها به سامان برسد و مردم از نتایج آنها بهره مند شود که این در گرو کار جهادی است.

وی نتیجه کار جهادی در این دولت را بهره برداری از طرح آبرسانی به بم و بروات، تصفیه خانه فاضلاب سیرجان و بهره برداری از ۱۵ طرح و پروژه برق رسانی در جای جای استان کرمان برشمرد و گفت: جبهه تولید قدرت برای همه مدیران و هرکس که در عرصه تولید کار می کند در همه عرصه ها به ویژه برای رفع مشکلات آب و برق مردم آماده است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فلسفه عید قربان و بندگی کردن اظهارداشت: امروز این زمینه برای مسئولان فراهم است که خود را رشد دهند و بدانند که توجه کردن به مشکلات به‌ویژه مشکلات مردم، پاسخ دادن به امتحان الهی است.

آیت الله رییسی افزود: نماد و نمود این بندگی و خدمت، سردار سلیمانی و عزیزانی هستند که در جای جای استان و کشور نام و یاد این شهید را زنده نگه داشتند و سیره آنان سرمشق مردم شهر و روستا شده است.مسئولان باید بدانند که همچنان در همه عرصه ها شب و روز نداشته باشند و عقب ماندگی ها را با روحیه جهادی جبران کنند.

رییس جمهور بیان کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام در دستور کار دولت است که باید به سرانجام برسد و این مهم در گرو کار جهادی است.

آیت الله رییسی اظهارداشت: آنطور که وزیر جهادی نیرو می گوید ۱۰ هزار روستا دارای تنش آبی هستند که از این میزان تنش آبی سه هزار روستا حل شده و بقیه باید با کار جهادی تا پایان این دولت حل شود.

در سومین سفر رییس جمهور به کرمان چه گذشت؟

رییس جمهور سه هزار و۵۰۰ میلیارد تومان طرح صنعت آب و برق را در کرمان افتتاح کرد

چند طرح‌ حوزه آب و برق استان کرمان با اعتباری افزون بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با دستور رییس جمهور در جریان مراسم افتتاح خط آبرسانی به شرق استان کرمان افتتاح شد. پروژه های صنعت برق استان (برق منطقه ای و توزیع شمال و جنوب استان) با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از جمله این طرح ها بود که شامل یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان پروژه برق منطقه ای و ۳۳۵ میلیارد تومان پروژه شرکت های توزیع برق شمال و جنوب کرمان است.

پنج طرح در شبکه فوق توزیع برق کرمان با مجموع اعتبار ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال شامل، خط ۴۰۰ کیلوولت انتقال بم به جیرفت به طول ۹۰ کیلومتر با اعتبار هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، خط ۴۰۰ کیلوولت شاهماران ۲ (خَبر)، به طول ۲۳ کیلومتر و ۵۰۰ متر، با هدف انتقال توان و انرژی و برقراری رینگ ۴۰۰ کیلوولت منطقه شهرستان اُرزوئیه و شهر شاهماران به بهره برداری می رسد.

طرح های احداث خطوط ۱۳۲ کیلوولت ارتباطی جیرفت به طول ۲۰ کیلومتر و افزایش ظرفیت و توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت اسفندقه، افزایش ظرفیت و توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت اسفندقه جیرفت با اعتبار سه هزار میلیارد ریال از جمله پروژه های افتتاح شده شرکت توزیع برق کرمان است.

۲۵۶ پروژه نیز با اعتبار ۱۸۹ میلیارد تومان در حوزه برق جنوب کرمان شامل، طرح توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه به منظور برق رسانی به تعداد بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ متقاضی در قالب ۲۵۰ پروژه با اعتبار ۱۶۸ میلیارد تومان در هفت شهرستان جنوبی کرمان به بهره برداری رسید.

برق‌رسانی به چهار روستای فاقد برق در شهرستان های ریگان و بردسیر و برق رسانی به تعداد ۶۳۷ واحد مسکن ملی در شهرهای بافت، بردسیر، بم و جیرفت با اعتبار مجموع ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از جمله طرح هایی است که در سفر رییس جمهور به بهره برداری رسید.

همچنین ۳۶۰ سیستم قابل حمل خورشیدی بین عشایر فاقد برق شهرستان های حوزه توزیع برق جنوب کرمان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال توزیع شد.

۱۶۷ میلیارد تومان پروژه برق رسانی در شمال استان کرمان نیز توسط رییس جمهور به بهره برداری رسید.

این پروژه ها در محدوده هفت شهرستان شامل مرکز استان کرمان، رفسنجان، انار، شهربابک، زرند، راور و کوهبنان قرار دارد که در زمینه تعویض و اصلاح سیم های مسی به کابل خودنگهدار، توسعه، اصلاح، بهینه سازی و احداث شبکه های توزیع و روشنایی معابر عمومی، برق رسانی به هشت روستای فاقد برق و توزیع ۶۰ سامانه خورشیدی قابل حمل ویژه عشایر کوچ رو است.

فاضلاب یکهزار و ۲۵۰ میلیاردتومانی سیرجان

در کنار دهها پروژه صنعت برق، خطوط جمع آوری، انتقال و تصفیه خانه سیرجان نیز شامل ۳۷۰ کیلومتر خط جمع آوری و تصفیه خانه به ظرفیت ۲۶ هزار ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان توسط دکتر رییسی افتتاح شد که ۱۸۵ هزار نفر از جمعیت سیرجان را در برمی‌گیرد.

رییس جمهور از طرح انتقال آب خلیج فارس به کرمان بازدید کرد

رییس جمهور امروز جمعه پس از افتتاح طرح بزرگ آبرسانی به شرق کرمان، به شمال غرب این استان رفت و از روند پیشرفت خط انتقال آب آشامیدنی از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان بازدید کرد. آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این بازدید دستور لازم را برای اتمام سریع این پروژه بزرگ آبرسانی و حیاتی صادر کرد؛ وی همچنین امروز بدو ورود به استان کرمان از طریق فرودگاه بم، روند پیشرفت کار این خط انتقال را خوب ارزیابی و در عین حال تاکید کرد، همه ظرفیت ها به کار گرفته شده تا این خط انتقال با سرعت به مرحله بهره برداری برسد.

با وجود ابربحران کم آبی در استان کرمان، انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان خود افسانه ای بیش نبود زیرا هزینه های خط انتقال آنقدر زیاد بود که امکان عملیاتی شدن آن را ممکن نمی کرد اما این افسانه در دولت سیزدهم رنگ واقعیت به خود گرفت زیرا بهمن ماه سال گذشته کلنگ اجرای این پروژه به زمین خورد و اینک هم خط لوله و هم تصفیه خانه آن با سرعت در حال احداث هستند.

خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان(خط اضطراری) با هدف تامین آب آشامیدنی شهرهای در خطر بحران همچون کرمان و رفسنجان از خط انتقال صنعت اواخر سال ۱۴۰۱ راه اندازی شد؛ این خط به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب آب این شهرها را تامین می کند و مراحل اجرایی خود را می گذراند که می تواند بخشی از نیاز آبی کرمان را رفع کند.

روند پیشرفت این پروژه باوجود آنکه از بهمن ماه سال گذشته شروع شده بیش از ۵۰ درصد ارزیابی شده است.

آیت الله رییسی: جامعه اسلامی از هتک حرمت قرآن کریم نخواهد گذشت

آیت الله سیدابراهیم رییسی ظهر جمعه پس از بازدید از روند اجرای خط لوله انتقال آب خلیج فارس، در جمع نمازگزاران جمعه در مصلای شهر رفسنجان بیان داشت: به ارزشمندترین کتاب الهی که برای هدایت بشر آمده اهانت می کنند و نه فقط ۲ میلیارد مسلمان بلکه پیروان تمامی ادیان الهی، آسمانی و ابراهیمی قلوبشان جریحه دار شده است.

وی با بیان اینکه تمام صاحبان مکاتب الهی، متدینین، آزادزنان و آزادمردان عالم قلوبشان جریحه دار شده تصریح کرد: توهین به کتاب کامل قرآن عزیز ما،توهین به همه ادیان الهی، انسانیت، بشریت و همه ارزش های الهی است که جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

آیت الله رییسی تصریح کرد: جوانان بدانند آنان که مدعی آزادی بیان هستند، چطور استبدادی، استکباری و باروحیه تفرعن مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می دهند؛ آیا این قابل گذشت است؟

وی افزود: جوانان بشناسند اینها دروغ می گویند و طرفدار آزادی بیان، قلم و عقیده نیستند؛ بلکه با آزادی مخالفند و می خواهند استبداد خود را با تابلوی آزادی بیان به بشریت تحمیل کنند.

آیت الله رییسی با بیان اینکه قرآن جلوه آزادی است و به بشریت آزادی می آموزد، اظهارداشت: اینان که این اهانت ها را به مقدسات انجام می دهند، با آزادی مخالفند.

کلیدخوردن جبهه آبرسانی به رفسنجان

رییس جمهور همچنین در ادامه با اشاره به پیشرفت خوب پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان گفت: از امروز قرار شد جبهه آبرسانی به رفسنجان نیز از طریق لوله فرعی آغاز شود و عملیات اجرایی آن کلید بخورد.

وی افزود: ۱۶ کیلومتر باید لوله گذاری در مسیر فرعی از خط انتقال به سمت رفسنجان عملیاتی شود که کار آن شروع می شود و بهره برداری آن طول نخواهد کشید.

رییس جمهور اظهارداشت: از آنجا که اجرای کار این پروژه به شکل جهادی است امیدواریم تا چندماه آینده شاهد بهره برداری این پروژه باشیم تا مردم رفسنجان نیز از این آب بهره مند شوند.

آیت الله رییسی گفت: قرار شد در این دولت با فعل ماضی حرف بزنیم، لذا کارهایی که انجام شده را می گوییم و اعتبار این پروژه نیز حل شده و این حق مردم این منطقه است.

به گفته وی، این پروژه در کنار سه جبهه کاری است که برای آبرسانی به استان کرمان فعال است و از امروز این جبهه آبرسانی به رفسنجان فعال می شود.

به طور کلی سه پروژه آبرسانی در استان کرمان برای کاهش تنش آبی در بخش شرب در حال اجراست؛ پروژه انتقال آب از خط صنعت به شهرهای کرمان و رفسنجان، انتقال آب از سد جیرفت در جنوب استان که چندماه پیش کلنگ خورد و نیز آبرسانی در شرق استان از سد نسا که امروز مرحله نخست آن با آبرسانی به شهرهای بم و بروات با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت بهره برداری شد.

این سومین سفر رییس جمهور دولت سیزدهم به استان کرمان است؛ نخستین بار وی سال ۱۴۰۰ از سفر مسکو به طور مستقیم به جنوب کرمان عزیمت کرد تا بحران سیل را از نزدیک و به طور میدانی مدیریت کند؛ دومین سفر وی در قالب سفر استانی هیات دولت طی مرداد سال گذشته انجام شد و این بار نیز وی برای مدیریت بحران کم آبی به استان کرمان سفر کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 0
    آقا بنده دو ماه از سایت بارز لاستیک خریدم دو ماهه پول گرفتند و لاستیک در انبار کرمان نگه داشتند نمی‌فرستند آخه این دولت اسلامیه دین و مذهب نام کجا رفته بارز حرام خور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس