کد خبر 1516202
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
اقساط مسکن ملی سنگین است

رئیس شورای اسلامی زنجان با اشاره به رقم بالای پرداخت‌های مسکن مهر گفت: در شرایط موجود و با توجه به تورم بالا پرداخت اقساط مسکن ملی برای مردم بسیار سنگین است و برای این امر نیازمند چاره‌اندیشی است.

به گزارش مشرق، جلسه رسمی شورای اسلامی استان زنجان طبق دعوت قبلی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاونین این اداره کل برگزار شد .

در این جلسه اسکندر عابدینی، رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به نگرانی‌های مردم در تامین مسکن خواستار ارائه گزارشی از وضعیت مسکن ملی در استان شد.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به رقم بالای پرداخت‌های مسکن مهر اظهار کرد: در شرایط موجود و با توجه به تورم بالا پرداخت اقساط مسکن ملی برای مردم بسیار سنگین است و برای این امر نیازمند چاره‌اندیشی است.

علیرضا بهرامی، نماینده شورای شهرستان ایجرود در شورای استان نیز ضمن تقدیر از مسؤولان استانی برای کسب رتبه نخست در پیشرفت مسکن ملی گفت: جای بسی خرسندی است که با پیگیری استاندار تسهیلات مسکن ملی افزایش یافت.

نماینده شورای شهرستان ایجرود ادامه داد: متاسفانه زمین و مسکن در ایران از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و عرضه و تقاضا همخوانی ندارد.

وی افزود: در شهرهای کوچک این موضوع پررنگ‌تر است مردم سرمایه‌های خود را در زمین و مسکن انباشته می‌کنند و این اراضی را بلا استفاده به عنوان سرمایه نگه می‌دارند.

به گفته این عضو شورای شهر زرین آباد طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای کوچک نیازمند بازنگری است.

بهرامی خاطرنشان کرد: رشد جمعیت در شهر کوچکی مانند زرین آباد منفی است در نتیجه امکان بازنگری طرح‌ها را فراهم نمی‌کند .

وی تصریح کرد: امید مردم به این دولت است اگر مشکل مسکن در این دولت حل نشود ممکن است روند تامین مسکن در آینده متوقف شود.

نماینده شورای شهرستان خدابنده در شورای استان با اشاره به روند اجرای پروژه راه‌های مواصلاتی شهرستان خدابنده گفت: امیدواریم مسیر ابهر به قیدا نیز مانند قیدار سلطانیه تسریع گردد.

اصانلو با انتقاد از کیفیت ساخت و سازها خواستار نظارت بیشتر بر اجرای پروژه‌های دولتی شد.

وی خاطرنشان کرد: آسفالت کمربندی قیدار در کمتر از ۹ ماه از بین رفت، مسکن ملی که ۱۵ سال بیشتر از عمر آن نگذشته ترک خورده است.

در ادامه نماینده شهرستان ابهر در شورای استان خواستار تکمیل رینگ دورشهر هیدج ابهر و خرمدره شد تا بدین وسیله ترافیک نیز روان شود.

سید امین حسینی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف بازنگری در طرح‌های تفسیری اظهار کرد: خرید اراضی با متراژ بالا در توان مردم نیست بنابراین باید ساخت و ساز در متراژ پایین‌تر تسهیل شود.

وی همچنین بر تعیین تکلیف حریم ابهر و خرمدره تاکید کرد و افزود: متاسفانه بلاتکلیفی جنبه سیاسی دارد و مدیران شهری را در خدمت رسانی تضعیف می‌کند.

نماینده شورای شهرستان خرمدره در شورای استان با اشاره به مشکلات عدیده شهر خرمدره در شهرسازی گفت: ۸۰ درصد اراضی خرمدره قولنامه‌ای و مغایرت‌های آن فراوان است، لذا ساماندهی نیاز به حضور میدانی و اهتمام جدی دارد.

محدثه مولایی خواستار تعیین تکلیف تامین آب و برق فاز ۳ و نیز توسعه رینگ شهری شد.

وی با اشاره به پلاک‌های ثبتی خرمدره در حریم و مجاورت شهرستان ابهر خواستار تعیین تکلیف حریم این دو شهرستان شد و گفت: باید قانون در تعیین حرایم شهرستان‌ها ملاک عمل باشد.

این عضو شورای شهر خرمدره از تزریق قطره چکانی اعتبارات بافت فرسوده انتقاد و ابراز کرد: این موضوع موجب ناکارآمدی خدمات شهری شده است.

نماینده شورای شهرستان طارم در شورای استان نیز با اشاره به مشکل مسکن در این شهرستان گفت: در آببر پیشرفت مسکن ملی حدود ۳۰ درصد است اما در چوزق هنوز زمینی برای احداث مسکن مشخص نشده است.

به گفته جواد محمدی هزینه بالای مسکن ملی و ناتوانی نیازمندان مسکن در پرداخت این ارقام موجب تشدید دلال بازی شده است.

وی نیز خواستار بازنگری در طرح تفصیلی شهر چورزق شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    3 0
    شما به من مستاجر زمین و نقشه بدهید من خودم میسازم ، اگر از اول فقط به مستاجرین زمین دادند بودند الان کسی مستاجر نبود کسی که تا به حال از تسهیلات دولتی استفاده نکرده چرا باید در این طرح شرکت کنه ؟ خب وضعیت میشه مثل شهر پردیس که همه صاحب خانه هستند ولی برای سرمایه گذاری به مسکن ملی هجوم آوردند ، هیچ وقت توی این مملکت یک تصمیم درست نگرفتند که گره ای از کار مردم باز بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس